Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-22, 21:00
  #1
Medlem
Vad/vem är detta?
Citat:
Säpo–polis anhållen för grov våldtäkt

En polisman vid säkerhetspolisen har anhållits, misstänkt för grov våldtäkt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5838491.ab
__________________
Senast redigerad av gulasnubben 2009-09-22 kl. 21:04.
Citera
2009-09-22, 22:18
  #2
Medlem
gurgla-pungs avatar
God Kväll!

Vilka är de Övriga Våldtäkterna du nämner? Är fler gripanden Förestående?

Eller är du ute på kvällstur med Cykeln, redo att äta Hemlagad glass?
Citera
2009-09-22, 22:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurgla-pung
God Kväll!
Vilka är de Övriga Våldtäkterna du nämner? Är fler gripanden Förestående?
Eller är du ute på kvällstur med Cykeln, redo att äta Hemlagad glass?
Jag har naturligtvis inte direktinsyn i Säpo men sådant här kan givetvis inte vara något annat än toppen på ett isberg. Så ja-jag gissar att nya gripande är förestående i framtiden

Om du tittar på ögonen på den här mannen så förstår du hur flickorna som råkat ut för säpobehandling känner sig (tror inte det är den här som är gripen dock)
Citat:
http://gurgin.files.wordpress.com/20...danielsson.jpg
Citera
2009-09-22, 23:11
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gulasnubben
Jag har naturligtvis inte direktinsyn i Säpo men sådant här kan givetvis inte vara något annat än toppen på ett isberg. Så ja-jag gissar att nya gripande är förestående i framtiden

Om du tittar på ögonen på den här mannen så förstår du hur flickorna som råkat ut för säpobehandling känner sig (tror inte det är den här som är gripen dock)

Vilket jävla trams!
Citera
2009-09-22, 23:52
  #5
Medlem
Tydligen ovanligt att det leder till åtal
Citat:
Enligt hennes berättelse ska de haft en form av relation. När hon ville bryta den misstänks Säpomannen ha utsatt henne för en grov våldtäkt.
Straffet för grov våldtäkt är fängelse i lägst fyra år, max tio år.
Rubriceringen ”grov” betyder att polismannen enligt misstankarna förutom själva sexuella övergreppet ska ha utsatts offret för allvarliga fysiska skador.
Att polismän inom Säpo misstänks för brott är mycket ovanligt. En orsak är att de genomgår omfattande kontroller innan de får tjänst vid myndigheten.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.17...t-for-valdtakt
Citera
2009-09-22, 23:57
  #6
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulasnubben
Jag har naturligtvis inte direktinsyn i Säpo men sådant här kan givetvis inte vara något annat än toppen på ett isberg. Så ja-jag gissar att nya gripande är förestående i framtiden

Det KAN vara ett en enstak, unik händelse. Har du någonting mer än egen gissning att komma med?
Citera
2009-09-23, 00:00
  #7
Medlem
hängballens avatar
Nytt friskt grepp av gulagubben att länka till en bild på nån annan än den misstänkte i ett våldtäktsmål. Han på bilden blir nog glad.
Citera
2009-09-23, 01:07
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Nytt friskt grepp av gulagubben att länka till en bild på nån annan än den misstänkte i ett våldtäktsmål. Han på bilden blir nog glad.
Jag har angett att det nog inte är han som är gripen-han är ju chefen för gänget. Expressen säger att det är en polisman-annars hade dom nog skrivit chefen.
Citat:
En polisman vid säkerhetspolisen (Säpo) har anhållits misstänkt för grov våldtäkt.
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Det KAN vara ett en enstak, unik händelse. Har du någonting mer än egen gissning att komma med?
Nej-så jag lägger mig i debatten på den punkten. Du har nog rätt.

____________
Citera
2009-09-26, 12:08
  #9
Medlem
Ingen fara-bara Victorias livvakt - efter att ha läst artikeln tror jag det eventuellt lutar åt falsk anklagelse.
Citat:
Victorias livvakt häktad misstänkt för våldtäkt
Under lång tid har han varit betrodd livvakt åt den kungliga familjen med ansvar för bland annat kung Carl VXI:s Gustaf:s och kronprinsessan Victorias säkerhet.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.17...t-for-valdtakt
__________________
Senast redigerad av gulasnubben 2009-09-26 kl. 12:15.
Citera
2009-09-26, 12:12
  #10
Medlem
Jobbade inte även den sparkade polischefen Olle Liljengren till och från som "personlig livvakt" åt hovet?

Har för mig det.
Citera
2009-09-29, 12:05
  #11
Medlem
Superfluouss avatar
Om vi bortser från TS dramatiska inledning så är väl detta lite intressant. Vad hände? Är han släppt? Va det hittepå?
Citera
2009-09-29, 13:46
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superfluous
Om vi bortser från TS dramatiska inledning så är väl detta lite intressant. Vad hände? Är han släppt? Va det hittepå?


Knappast eftersom det publicerats i både Expressen och Aftonbladet med mera.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback