Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-09-22, 19:33
  #1
Avstängd
Var ihop med en brud i två månader. Dumpade henne eftersom jag kände att jag inte gillade henne så mycket och hon var inte så into me.. Dagen jag dumpade henne på, så hade vi vår första seriösa diskussion, där hon sa att jag inte får dricka mer alkohol,för hon har haft problem innan med killar som druckit mycket. VI hade en diskussion i 1 en timma där jag försökte få henne inse att det var ok att jag dricker, vi kom nästan överrens om att vi skulle göra slut, då jag inte ville sluta dricka, men sen lovade jag henne att bättre mig, så vi var ihop fortfarande, och myste med varandra i kanske 5 timmar.

När hon sen kom hem, så ringde jag henne och sa att jag gör slut, för jag saknade det där extra. Det enda motstånd hon gjorde: " men sånt kommer". Jag: men jag har bestämt mig. Men vi kan vara kompisar. osv sa jag.

Hon hörde sen av sig itll mig upprepade gånger efter vi gjorde slut i ca 2 veckors tid,endast hon, och hon vart arg när jag inte svarade, och sa: vi skiter i det här då. osv.

En gång lackade jag rejält, och sa ja, vi borde inte vara vänner, när du blir så sur att jag inte svarar,du verkar ta åt dig osv. Jag ljög om att jag gick på antidepp av någon konstig anledning, och jag ljög och sa att hon var en fin människa, att jag inte tror jag hör av mig, ha det bra. HOn: men det är bara att höra av dig, jag finns för dig.

Sen fick jag höra att hon hade sagt till en polare att hon tyckte synd om mig.

Nu har det gått två måander. Jag har inte hört av mig till henne nånting. Nu bor vi inte i samma stad längre men hon kanske flyttar till min stad snart i januari. Tänkte om det är lätt att få tillbaka henne igen geniom att höra av sig i januari?

Typ: jag ångrar mig, jag saknar dig. Ha det bra ;/

Ingen av oss hade förövrigt några känslor för varandra. Vi blev ihop officiellt redan efter 5 dejten, och jag pushade på som fan, och hela förhållandet känndes framstressat, då jag fort ville hitta en ny tjej och ändra relationsstatus till ihop med henne på facebook, och göra mitt ex svartsjuk. Samtidigt som jag var ihop med henne, hade jag 2 ons med andra.

Vill bli ihop med henne och ge henne en mer seriös chans, då jag nu kommit över mitt ex och var i stort behov av bekräftelse.
__________________
Senast redigerad av superman666 2009-09-22 kl. 19:37.
Citera
2009-09-22, 19:35
  #2
Medlem
uainds avatar
Du verkar inte vara värd henne. Hoppas du misslyckas.
Citera
2009-09-22, 20:02
  #3
Medlem
m0rtals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uaind
Du verkar inte vara värd henne. Hoppas du misslyckas.
ord
Citera
2009-09-22, 20:03
  #4
Medlem
Snövits avatar
Du verkar inte alls vara redo för förhållande och det låter inte heller som du verkligen vill ha just henne denna gången heller.
Citera
2009-09-22, 20:17
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Du verkar inte alls vara redo för förhållande och det låter inte heller som du verkligen vill ha just henne denna gången heller.

Jasså, får man fråga på vilket sätt jag inte skulle vara redo för ett förhållande?
Citera
2009-09-22, 20:37
  #6
Medlem
hembränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superman666
Jasså, får man fråga på vilket sätt jag inte skulle vara redo för ett förhållande?

1. Du ljuger, helt i onödan, om rätt seriösa saker.
2. Du kan inte prioritera en tjej framför alkohol.
3. Skulle gissa på att du är lite bekräftelsekåt, i och med att du måste höra av dig till henne igen.

Fundera lite på de där punkterna, och tänk sen ett eller två år framåt med den här tjejen, när det är rutiner i eran vardag.
__________________
Senast redigerad av hembränt 2009-09-22 kl. 20:39.
Citera
2009-09-22, 20:59
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hembränt
1. Du ljuger, helt i onödan, om rätt seriösa saker.
2. Du kan inte prioritera en tjej framför alkohol.
3. Skulle gissa på att du är lite bekräftelsekåt, i och med att du måste höra av dig till henne igen.

Fundera lite på de där punkterna, och tänk sen ett eller två år framåt med den här tjejen, när det är rutiner i eran vardag.

aha jo, ett förhållande skulle inte funkgera om jag var bekräftelsekåt. Ja det är sant. Även lögner i onödan. Jo förstår nu vad du menar.
Citera
2009-09-22, 21:14
  #8
Medlem
hembränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superman666
aha jo, ett förhållande skulle inte funkgera om jag var bekräftelsekåt. Ja det är sant. Även lögner i onödan. Jo förstår nu vad du menar.

Ta det lugnt nu ett tag, och fundera lite kring vad du verkligen vill göra. Känner du att du är redo för ett riktigt förhållande just nu? Är hon fortfarande intresserad av dig/vad har du för chanser? Behöver du vara ihop med någon just nu? I så fall: Varför?

Det är sådana frågor som ger en själv större insikt i sitt egna liv, och möjligtvis problem.

Ta det bara lugnt, hetsa inte in dig i något även om det kan kännas lockande.


Lycka till
Citera
2009-09-22, 21:17
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hembränt
Ta det lugnt nu ett tag, och fundera lite kring vad du verkligen vill göra. Känner du att du är redo för ett riktigt förhållande just nu? Är hon fortfarande intresserad av dig/vad har du för chanser? Behöver du vara ihop med någon just nu? I så fall: Varför?

Det är sådana frågor som ger en själv större insikt i sitt egna liv, och möjligtvis problem.

Ta det bara lugnt, hetsa inte in dig i något även om det kan kännas lockande.


Lycka till

Jag känner att min självbild och självförtroende är väldigt dalande just nu. Men jag har flyttat till göteborg nyligen för jobb, och känner ingen här. Har vart helt ensam nu i 3 veckor, och känner ett jättestort behov av att bara hitta någon tjej jag kan förälska mig i och känna pirr. Det var så fint sist jag var i ett kärleksförhållande.
Citera
2009-09-22, 21:21
  #10
Avstängd
Faktum är väl också att jag inte vill ha den här tjejen ens. Jag tycker hennes personlighet är så fruktansvärt mycket sämre än mitt ex. Hon är tråkig och blyg, och inte alls utåtriktad och positiv och sprudlande av energi som exet

Ja jag känner ingen attraktion direkt. Dock så funkar vi bra som kompisar tycker jag. Det gjorde jag inte med exet. Den här tjejen är mer på min intellektuella nivå, medan exet var simpel som en potatissäck.

Jag vet icke, tror jag fick en impuls, då jag känner mig lite ensam här i min nya stad som jag flyttat till där jag inte känner någon. Jag föruttnar här i min lägenhet när jag inte jobbar.
Citera
2009-09-22, 21:22
  #11
Medlem
hembränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superman666
Jag känner att min självbild och självförtroende är väldigt dalande just nu. Men jag har flyttat till göteborg nyligen för jobb, och känner ingen här. Har vart helt ensam nu i 3 veckor, och känner ett jättestort behov av att bara hitta någon tjej jag kan förälska mig i och känna pirr. Det var så fint sist jag var i ett kärleksförhållande.

Okej, då förstår jag att du känner ett behov av närhet och värme från någon. Det är helt naturligt, och kan jag själv känna flera gånger i månaden när jag suttit och häckat för länge.

Har du börjat prata mer med kollegor och liknande? Träffat någon som kan kanske bli en framtida kompis? För jag tror att det du mest av allt skulle behöva just nu är någon att tjöta med allt och inget om. En kompis alltså. Någon man kan ta en öl med osv. Tror du jag har en poäng, eller hur känner du?

Edit: Såg nu vad du skrivit precis. Och då tror jag ännu mera på min teori om att det egentligen är kompisar och folk du kan snacka med som du söker efter. Prata med kollegor, det finns alltid någon som är trevlig
__________________
Senast redigerad av hembränt 2009-09-22 kl. 21:25.
Citera
2009-09-22, 21:25
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hembränt
Okej, då förstår jag att du känner ett behov av närhet och värme från någon. Det är helt naturligt, och kan jag själv känna flera gånger i månaden när jag suttit och häckat för länge.

Har du börjat prata mer med kollegor och liknande? Träffat någon som kan kanske bli en framtida kompis? För jag tror att det du mest av allt skulle behöva just nu är någon att tjöta med allt och inget om. En kompis alltså. Någon man kan ta en öl med osv. Tror du jag har en poäng, eller hur känner du?

Jo så tror jag det är. Måste verkligen hitta någon kompis illa kvickt innan jag får grava abstinensbesvar av närhet och socialt umgänge.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback