Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-22, 15:53
  #1
Medlem
Funderar på att byta till en tiling wm, då det verkar mycket smidigare, men problemet är att laptopen bara har 1024x768 som native upplösning, och det är inget vidare va?

Oftast har jag den inkopplad i en 1080p skärm, så då borde det vara ultimat, men hur är det med små upplösningar?

Är det någon här som kör någon tilingwm? vilken rekommenderar ni?
Citera
2009-09-22, 21:37
  #2
Medlem
DrMegahertzs avatar
Själv så rekommenderar jag dwm, som jag brukade köra på min gamla skrotlaptop(1280x768, 512mb, 1.4ghz, intel-gfx), där det jävlar i mig inte fick ta många millisekunder att öppna en terminal.

Det förutsätter dock att du åtminstone kan kompilera C-kod, samt kanske har grundläggande C-vana om du vill konfigurera den lite extra.

Annars är ju Awesome ett "bra" nybörjaralternativ, och xmonad samt ratpoison är andra omtyckta val för mer avancerade användare.

Fotnot: För små upplösningar tycker jag personligen att det är bäst med en WM som sköter tilingen automatiskt, då man ändå inte kan ha mer än 3-5 fönster öppna på samma yta. Men det är bara vad jag själv har upplevt.
Citera
2009-09-23, 22:25
  #3
Medlem
scrotwm är fin. Inspirerad av dwm och xmonad, men med en vanlig och fullt läsbar conf-fil. Enkel att hantera och konfigurera.
Citera
2014-03-11, 15:32
  #4
Medlem
Får instämma att Scrotwm är smidig och snabb.
Har dock nu bytt namn till Spectrwm. https://opensource.conformal.com/wiki/spectrwm
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback