Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-09-22, 14:03
  #1
Medlem
emdens avatar
http://www.dn.se/nyheter/chattar/2.1257/


Utdrag ur chatten:

Citat:
Lenita: Hej Kurdo! Ser du, i ditt framtida drömmars Sverige. Två manliga homosexuella muslimer som gifter sig i moskén, välsignade av en kvinnlig imam?
Kurdo Baksi: Varför inte?


Nån muslim här som kommer kryssa Kurdo år 2010? Eller S överhuvudtaget?
Citera
2009-09-22, 14:14
  #2
Medlem
TengilKatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emden
http://www.dn.se/nyheter/chattar/2.1257/


Utdrag ur chatten:




Nån muslim här som kommer kryssa Kurdo år 2010? Eller S överhuvudtaget?

Frågan är varför han inte driver frågan själv.
Citera
2009-09-22, 14:57
  #3
Medlem
SummaSummarums avatar
Han säger mycket dumt den killen.

Citat:
Martin Anser du att det finns några problem överhuvudtaget som går att relatera till invandring?

Kurdo Baksi Ja. Många invandrae har svårt att bli accepterade av majoritetsbefolkning.
Citat:
Vi har ingen massinvandring. Läs statistik på Migrationsverket.se innan du tar till dramatiska ord.
Snacka om att helt ignorera/mörklägga problemet.
Citat:
Ja, jag har inget emot kvotering för att skapa rättvisa.
Citat:
Lars Jag har inget emot utlänningar, vi ska hjälpa dom som behöver hjälp, men jag tycker inte att ni ska göra om sverige. Lite får man ta seden dit man kommer.

Kurdo Baksi Låt oss berika Sverige till ett drömland. Det hänger på dig och mig.
Citera
2009-09-22, 14:57
  #4
Medlem
TengilKatos avatar
Tänkte och citera där med invandring och problem. Snacka om att använda skygglappar!! Haha, han svarade bara på 7 (!) frågor. Inga positiva. Jag tror han kastade in handduken i förtid när insåg att alla var kritiska till honom.
__________________
Senast redigerad av TengilKato 2009-09-22 kl. 15:00.
Citera
2009-09-22, 15:09
  #5
Medlem
Jag gillade särskilt hans tvärsäkra "Rojas har fel" apropå Mauricio Rojas väl underbyggda, på BRÅ-statistik baserade debattartikel om invandrares överrepresentation i brottslighet. Inga motargument, bara "har fel".

Om den här tomten hade hetat Sven Larsson skulle ingen ha lyssnat på hans infantila åsikter och DN-redaktionen skulle ha skrattat i en kvart vid blotta tanken på att publicera hans My Little Pony-barnsliga skoluppsats om hans drömmars Sverige 2030.
Citera
2009-09-22, 15:54
  #6
Medlem
Kurdo Baksi skulle vara oneliner-kungen om han hade haft ett konto på Flashback.

Jag fick med en av mina frågor i chatten:

Jag: Intressant att du verkar förespråka Regeringens jobblinje, fast till en extrem nivå. För visst menar du att funktionshindrade ska vara yrkesaktiva i samma utsträckning som alla andra med tanke på de proportioner du anger i din krönika? Eller gäller det här med femtedelar och sjättedelar bara generaldirektörsposter som i utopi 2030 tillsätts av rena propagandaskäl?


Kurdo Baksi:Man måste ha utopier för att förbättra sitt land.



Antingen så misslyckades han med att ta till sig innebörden av min fråga, eller så handlar hans vision verkligen om att man i framtiden borde tillsätta generaldirektörsposter enligt demografiska kvoter, i rent propagandasyfte...
Citera
2009-09-22, 16:22
  #7
Medlem
emdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Jag gillade särskilt hans tvärsäkra "Rojas har fel" apropå Mauricio Rojas väl underbyggda, på BRÅ-statistik baserade debattartikel om invandrares överrepresentation i brottslighet. Inga motargument, bara "har fel".
.


Citat:
Martin: Anser du att det finns några problem överhuvudtaget som går att relatera till invandring?
Kurdo Baksi Ja.: Många invandrae har svårt att bli accepterade av majoritetsbefolkning.

Efter att ha läst det skrev jag, "tror du att många invandrare har svårt att bli accepterade av majoritetsbefolkning pga att invandrare t.ex. våldtar 5 gånger fler än svenskar?" och referrerade till BRÅ's rapport brottslighet bland personer födda i sverige och i utlandet, men fick inget svar.



Jag undrar fortfarande om muslimer är intresserade av hans bild av framtiden, och varför han inte försöker skapa denna framtid, varför det tar 20 år att skapa den.
Citera
2009-09-22, 16:43
  #8
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Fy fan,

på något sätt hade jag ändå fått för mig att herr Baksi var något sånär vital gällande retorik och argumentering. Samt att ha lite svar på tal när det kommer till en "öppen" chat på en stor nyhetssida som dn.se

Men detta var fan bland det larvigaste skiten jag sett.

Det är ju fan som en episod av parlamentet "tips från coachen" eller de där när de inte får säga "ja" eller "nej".
Halare ål får man leta efter.

Han ska fan bort.
Citera
2009-09-22, 16:57
  #9
Medlem
DanteAlighieris avatar
Den idioten borde vara reserverad ett nackskott.
Citera
2009-09-22, 17:00
  #10
Medlem
Ari.Golds avatar
Jag har haft oförmånen att närvara på ett seminarium om SD med honom.

Han skulle föreställa moderator, men gav ett efterblivet intryck. Killen visste inte vad Fremskrittspartiet och Dansk Folkeparti hette, han avbröt de debatterande för att lägga in usla skämt.

Den här killen borde sopa gatan, allt utöver det är kvotering.
Citera
2009-09-22, 23:20
  #11
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emden
Jag undrar fortfarande om muslimer är intresserade av hans bild av framtiden, och varför han inte försöker skapa denna framtid, varför det tar 20 år att skapa den.

Skulle tro att muslimer tycker att Baksis visioner om framtiden är skit rent ut sagt. Exakt vad skulle muslimer tilltalas i i hans pykotiska vision? Kvinnliga imamer? Bögeri? Könskvotering?
Citera
2009-09-22, 23:52
  #12
Medlem
L0darens avatar
Kurdo baksi pekar ut "många familjer" i skåne som nazister:

http://www.youtube.com/watch?v=HINGy52Fxuw

skön generalisering.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback