Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-09-22, 10:24
  #1
Medlem
Knullkungens avatar
Här på Flashback levereras många kloka åsikter som det är synd att bara FBs begränsade skara får ta del utav. Vore det inte en smart idé att sprida dessa åsikter genom ett parti, Flashback-partiet?

Medlem på flashback = medlem i paritet. Omröstningar på FB avgör vad vi skall tycka i olika frågor. Janne Axelsson är partiledare och Admin partisekrterare. Med ett år kvar till valet är det hög tid att fromera styrkorna. Skulle Flashback kunna bli en maktfaktor i svensk pollitik?
2009-09-22, 10:28
  #2
Medlem
Den där frågan har varit uppe några gånger senaste året. Och att några kommer skriva Flashback-partiet på en blank sedel i nästa val är väl ganska troligt.
2009-09-22, 11:14
  #3
Avstängd
Nej.

Flashback skulle inte kunna vara något trovärdigt politiskt parti då bredden är för stor på dess medlemmar. Företrädarna skulle antingen behöva kompromissa med sina egna eller sina väljares åsikter i allt för stor utsträckning.
2009-09-22, 11:20
  #4
Medlem
FrasseFloyds avatar
Absolut. Jag föreslår att vi enas om dessa punkter:
  • inga skatter
  • fri invandring
  • utträde ur EU
  • ingen statlig sjukvård, skola eller omsorg
  • nej till Euro
Sen löser sig det mesta.

Alltså: Flashbackpartiet - nu kör vi!

Och - javisst ja! Sök funkar också: https://www.flashback.org/showthread.php?t=842429
__________________
Senast redigerad av FrasseFloyd 2009-09-22 kl. 11:23.
2009-09-22, 11:23
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Absolut. Jag föreslår att vi enas om dessa punkter:
  • inga skatter
  • fri invandring
  • utträde ur EU
  • ingen statlig sjukvård, skola eller omsorg
  • nej till Euro
Sen löser sig det mesta.

Alltså: Flashbackpartiet - nu kör vi!

Jag ångrar mig. Ovanstående låter bra.
Mot riksdag och rosenbad!
2009-09-22, 11:25
  #6
Medlem
FrasseFloyds avatar
Jag kanske bör tillägga att jag inte kompromissar med mina politiska övertygelser. Vill ni ha mig i partiet måste ni acceptera att det är kompromisslös liberalism vi kör på och inget annat skit. Blir jag nedröstad lämnar jag partiet men då faller ju hela grejen med att vi ska ha ett gemensamt parti.

2009-09-22, 11:28
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Jag kanske bör tillägga att jag inte kompromissar med mina politiska övertygelser. Vill ni ha mig i partiet måste ni acceptera att det är kompromisslös liberalism vi kör på och inget annat skit. Blir jag nedröstad lämnar jag partiet men då faller ju hela grejen med att vi ska ha ett gemensamt parti.


Grundläggande för partiet bör vara en närmast blind tro på äganderätten. Jag har rätt att bruka min privata ägendom hur jag vill, så länge jag inte kränker någon annans rätt till liv, frihet eller egendom.

Har jag exempelvis en kattunge och en studsboll skall jag ha rätten att klappa min studsboll och studsa med kattungen.
2009-09-22, 13:42
  #8
Moderator
Strix m/94s avatar
Detta...

...går inte jag är emot och yrkar på att partiet upplöses.
2009-09-22, 15:40
  #9
Medlem
lumpkinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molandinho
Grundläggande för partiet bör vara en närmast blind tro på äganderätten. Jag har rätt att bruka min privata ägendom hur jag vill, så länge jag inte kränker någon annans rätt till liv, frihet eller egendom.

Har jag exempelvis en kattunge och en studsboll skall jag ha rätten att klappa min studsboll och studsa med kattungen.

Hmm.... det är nåt som inte stämmer här...

Nä. Jag röstar nog oxå för upplösning av partiet.
2009-09-22, 16:41
  #10
Avstängd
Jimmy Windeskogs avatar
Kan vi inte bilda ett parti på Expos och Kurdo Baskis världssyn, skulle bli mycket roligt.
2009-09-22, 16:51
  #11
Medlem
Supertramp01s avatar
Neeeeej!

Vad i helvete, min affisch är redan uppsatt på Malmös torg av AFA! Vad är detta?! Jag vill inte!
2009-09-22, 16:55
  #12
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Här på Flashback levereras många kloka åsikter som det är synd att bara FBs begränsade skara får ta del utav. Vore det inte en smart idé att sprida dessa åsikter genom ett parti, Flashback-partiet?

Medlem på flashback = medlem i paritet. Omröstningar på FB avgör vad vi skall tycka i olika frågor. Janne Axelsson är partiledare och Admin partisekrterare. Med ett år kvar till valet är det hög tid att fromera styrkorna. Skulle Flashback kunna bli en maktfaktor i svensk pollitik?

Strix skrev ju ett partiprogram kommer jag ihåg. Läste dock aldrig igenom det.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback