Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2022-02-23, 03:41
  #109
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Terminatorfilmerna är hans bästa filmer där han är med i.

True Lies är mer simplistik, men fortfarande charmig.

Predator är enligt mig råa och grymma filmer. Ge lite tålamod till filmerna.

End of Days är den senaste filmen jag inte sett ännu. Det ska vara en rysare.
Citera
2022-02-28, 14:36
  #110
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Terminator och T2 är självklara,sen är ju the last action hero kanonkul och underhållande. Jag älskar nog alla hans filmer. Klappjakten är ju ett måste att se varje jul.
Citera
2022-03-05, 16:35
  #111
Medlem
Giggsys avatar
T1, T2, Conan och Dagissnuten.
Citera
2022-03-05, 16:37
  #112
Medlem
D_V_Ss avatar
Filmen med Belushi minns jag som en bra actionkomedi.
Citera
2022-03-08, 11:35
  #113
Medlem
Zombi2s avatar
Gillar honom i princip allt, men Total Recall är nog ändå den bästa filmen han är med i. Grymt manus med sjukt roliga karaktärer och mycket humor. Verhoevens patenterade kladd-splatter-action är underbar.

Sen när det gäller mellan The Terminator och Terminator 2 så föredrar jag nog ändå T2 liiiite! Äkta mastodont mästerverk. Men är förbannad på Cameron att han gav ut en så vidrigt kass transfer av filmen på 4K och blu-ray. Allt gryn är bortskrubbat och färgtonerna är nu mer ”moderna”. Går knappt att titta på!
Citera
2022-03-08, 16:54
  #114
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Total Recall
Citera
2023-02-22, 01:24
  #115
Medlem
Jag har lyckats undgå att fått sett Hercules in New York (1970) genom alla dessa år, trots att jag har den nerladdad sedan många år tillbaka och möjligtvis även på DVD, men nu kunde jag inte stå emot längre när den finns på Viaplay och utgår där sista Februari(genom Kodi lyckades jag även få ihop den med en engelsk 25fps-textremsa).

Blir omgående förvånad då det är Arnold's riktiga röst, jag har alltid trott att den var känd för att han var dubbad pga hans dåtida obegripliga engelska, men tydligen har originalljudet letats fram och ersatts på nyare DVD och BluRay-releaser. Eftersom man är van vid hur Arnold bryter från alla hans senare filmer så tycker jag inte det är så allvarligt som jag hade inbillat mig, att dubbades ursprungligen känns onödigt. Nu blir jag dock sugen på att se den dubbade versionen, så jag får väl leta reda på den också.

Tydligen har fåfänga hos Arnold gjort att han åtminstone tidigare gjort allt vad han kan för att den inte ska kunna visas på TV, men jag vet inte om det gäller längre. En annan intressant detalj är snacket om hans överdrivna längd. I hans senare filmer så blev Arnold en expert på hur han lät kameran filma honom för att han skulle se stor, lång och ståtlig ut, i denna används till synes få eller inga sådana medvetna knep, utan man ser honom ofta i helfigur bredvid andra skådisar och får därmed en bättre bild än i någon annan film gällande hans verkliga kroppsform, storlek och längd.

Handlingsmässigt är den rätt så tvivelaktig, men ändå extremt sevärd pga Arnold, hans dialog och det ej tillträttalagda fotot på honom, plus alla on location-shots från NY på den tiden då det fanns lösspringande vilda björnar i Central Park. Stundtals är den riktig rolig, emellanåt oavsiktligt..

Än mer bisarrt är ett top billed-huvudrollen spelas av en komiker med namnet Arnold Stang, kanske mer känd från The Man with the Golden Arm (1955) och It's a Mad, Mad, Mad, Mad World (1963). Märkligt nog är Arnold eventuellt inte filmens sämsta skådespelare, det kan möjligtvis vara Dan Hamilton som Mercury. Dialogen i deras scen ihop låter som en första script-read från TV-serie där ingen lägger någon vikt vid uttal.

Sen blir jag glatt påmind om ett skämt från ett gammalt Simpsons-avsnitt med Phil Hartman som Troy McClure, och en scen från dennes Hercules-film med dialogen Hercules, the cyclops tore off my clothes!! pga scenerna på Olympus i denna filmen, där kvinnornas dialog är skrattretande.

Det mest tråkiga med filmen är att Arnold inte har ännu mer dialog, för det är en njutning of sorts att få höra denna trots allt legendariska skådespelare så tidigt i sin karriär.

https://viaplay.se/film/hercules-in-new-york-1970
www.imdb.com/title/tt0065832

Som om jag inte har nog med gamla filmer att se, nu har man även blivit sugen på att plöja alla klassiska Hercules-filmer från 50/60-talet, finns väl nånstans runt två dussin.
Citera
2023-02-22, 01:28
  #116
Avstängd
Arbetsskyggs avatar
Conan Barbaren. Terminatorfilmerna. Total Recall. Predator 1. Den senare enbart för den kultförklarade repliken " - Get to tha choppa'".
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback