2009-09-21, 15:47
Medlem
chefsmajsters avatar
Jag har som mål att bli av med alla småavgifter och utgifter som man inte tänker på och vädjar om ideér och tips.

Jag har lagt alla räkningar på autogiro/e-faktura = slipper faktureringsavgifterna, dom är väl på 30kr.
Jag får i regel 7 räkningar, så det kostar mig 30x7 = 210kr/månaden, dvs 210x12 = Tjänar 2520kr om året.

Jag har bytt el-avtal via elskling. Istället för 4500kr om året så får jag en årskostnad 2400kr,
dvs tjänar 2100kr om året, dessutom valde jag ett miljövänligt alternativ.

Jag har gått ur kyrkan, det är en årlig avgift på 5000kr som jag kommer undan.
Nu tänker nog många.. meen hur kan du!? Men det var lätt.. det enda är väl att jag inte får gifta mig och det ingår ingen begravsningssermoni. För att ett giftemål ska godkännas så behöver bara en av parterna vara med i kyrkan, så det är ju lungt. Blir det något problem så är det bara att fylla i ett papper och gå mer i kyrkan igen. Sen begravningssermoni vet ja inte riktigt om jag behöver, har bett om att bli krimerad och utspridd nere på någon paradis-ö någonstans Men kan ju som sagt gå mer när som helst, kanske blir medlem igen sen när man blir 50+ och börjar känna sig kyrklig. Jag får inte döpa mig eller komfimera mig, men sånt är redan avklarat, finns gud så har han ingenting med kyrkan att göra, det är bara några snilleblixtar som tagit på sig det för att tjäna pengar.

Någon som har fler idér på sånnahär små dumma avgifter som man kan komma ifrån?
Tills för nån vecka sen så hade jag ingen aning om att man kunde byta elbolag. Så det finns säkert mycket liknande grejer man kan göra.

Bara av de här smågrejerna som jag inte märker någon skillnad av i min vardag.
Så tjänar jag nästan 10 000kr om året!
Citera
2009-09-21, 15:49
Medlem
_RHCP_s avatar
Sparar skulle jag säga att du gör. Men det är kanske en smaksak
Citera
2009-09-21, 15:53
Medlem
chefsmajsters avatar
Ja man ska ju spara

Men man blir ju lite ställd, med några enkla knapptryck så kan man få lägre kostnader, istället för att gå år ut och år in och betala mer än man borde. tog 5 min att byta elbolag fylla i ag blanketter och skriva under uträdesblanketten för kyrkan
Citera
2009-09-21, 15:57
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chefsmajster
Ja man ska ju spara

Men man blir ju lite ställd, med några enkla knapptryck så kan man få lägre kostnader, istället för att gå år ut och år in och betala mer än man borde. tog 5 min att byta elbolag fylla i ag blanketter och skriva under uträdesblanketten för kyrkan

Smarta val lönar sig
Citera
2009-09-21, 16:02
Medlem
whus avatar
Kan man gå ur tjyrkan när som hälst eller räknas dett från nyår eller likanande?
Citera
2009-09-21, 16:04
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whu
Kan man gå ur tjyrkan när som hälst eller räknas dett från nyår eller likanande?

http://www.uturkyrkan.se/
Citera
2009-09-21, 17:42
Medlem
är inte med i kyrkan så där sparade jag säkert 2-3kpå

bor hemma kostar bara 2000 i månaden sparar säkert 10,000 i månaden på det

så i år kommer jag att spara 123000kr inte illa
Citera
2009-09-21, 17:47
Bannlyst
Kika på telefon/bredband/tv kostnader.
Är utbudet på leverantörer stort där du bor så kan det finnas pengar att spara (inte tjäna ).

Försäkringar kan löna sig att omförhandla / byta
Lån samma sak, såklart.
Citera
2009-09-21, 22:38
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cp barn
är inte med i kyrkan så där sparade jag säkert 2-3kpå

bor hemma kostar bara 2000 i månaden sparar säkert 10,000 i månaden på det

så i år kommer jag att spara 123000kr inte illa

Shit! Jag ska också flytta hem. Glada de ska bli!
Citera
2009-09-22, 16:00
Medlem
chefsmajsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whu

om man gick ur före första november så behöver man inte betala för nästa år.. eller något sånt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in