Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-09-21, 14:31
  #1
Medlem
Jag har en liten fundering. Fick i slutet av förra veckan ett personligt meddelande här på flashback (efter att jag skrivit en tråd om E) där personen tipsade mig om en hushmail-adress som jag skulle skriva till och fråga efter deras prislista. Nu har jag fått den och den ser mycket intressant ut och tänkte beställa hem lite. Minsta godkända orderna är 750 kr och man måste sätta över pengar till ett konto innan de skickar grejorna. Vad tror ni om det här? Är det värt att chansa? För om det skulle fungera kommer jag ju garanterat att lägga nya beställningar.
2009-09-21, 14:35
  #2
Medlem
HitTheBongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isteruz
Jag har en liten fundering. Fick i slutet av förra veckan ett personligt meddelande här på flashback (efter att jag skrivit en tråd om E) där personen tipsade mig om en hushmail-adress som jag skulle skriva till och fråga efter deras prislista. Nu har jag fått den och den ser mycket intressant ut och tänkte beställa hem lite. Minsta godkända orderna är 750 kr och man måste sätta över pengar till ett konto innan de skickar grejorna. Vad tror ni om det här? Är det värt att chansa? För om det skulle fungera kommer jag ju garanterat att lägga nya beställningar.

Räkna med att bli blåst, tyvärr är det oftast scammare som tipsar. Att minsta godkända ordern är 750 spänn gör det inte mer trovärdigt.
2009-09-21, 14:55
  #3
Medlem
Ravekommisionens avatar
Är det vanligt bankkonto? Avstå i så fall, det är jättelätt för polisen att spåra om de får tag i säljaren.
2009-09-21, 14:56
  #4
Medlem
fittballs avatar
Om du ska handla på nätet rekommenderar jag René (www.dutchfreedom.com/swedish.htm). Då skickar man ett kuvert med pengar istället. Har själv köpt därifrån. Är visserligen dyrt, men det är braa grejer
2009-09-21, 15:53
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittball
Om du ska handla på nätet rekommenderar jag René (www.dutchfreedom.com/swedish.htm). Då skickar man ett kuvert med pengar istället. Har själv köpt därifrån. Är visserligen dyrt, men det är braa grejer

hur många % av beställningarna därifrån kommer fram rätt? vet du det?
2009-09-21, 17:11
  #6
Medlem
Försök leta reda på om husmailen är grönad eller så.. Om du inte hittar något om den så är den troligtvis scam.
2009-09-21, 17:18
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravekommisionen
Är det vanligt bankkonto? Avstå i så fall, det är jättelätt för polisen att spåra om de får tag i säljaren.
är du dum nog att föra över pengarna från ditt konto till hans konto så är det ju självklart att polisen får tag i dig lätt.
2009-09-21, 17:31
  #8
Medlem
Jimmysws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hållkäft
är du dum nog att föra över pengarna från ditt konto till hans konto så är det ju självklart att polisen får tag i dig lätt.
Finns det bättre alternativ eller?
2009-09-21, 18:23
  #9
Medlem
festbitchs avatar
Nu vet jag inget om den hushmail-adressen du skriver om, så jag vet inte om de kommer blåsa dig eller ej, men min åsikt är att man ibland måste chansa (pengamässigt, kan vara dumt att chansa om du tror att du kommer åka dit för något) för att hitta bra kontakter. Dvs, om du inte tycker att det gör något att du blir av med 750 pix så chansa på att testa - i värsta fall är du 750 back och i bästa fall har du fin hemleverans av gottis.

Några tankar kring det hela som jag fick är snarare: Skriver de hur paketet blir skickat? Kommer de att vakuum packa (eller hur man nu skickar på bästa sätt) det eller kommer de skicka det så att posten kan märka något och ringa farbror blå? Samt hur är det egentligen; om någon skickar ett paket med knark (oavsett sort) till mig och det upptäcks, kan jag då straffas för det om de inte kan bevisa att jag beställt (jag har sökt lite (men bara lite) på det och mest fått motsägande resultat)?
2009-09-21, 18:58
  #10
Medlem
dirtysouths avatar
Kolla upp om personen som tipsade dig inte är nyreggad och verkar ok. Sen för inte över från ditt eget konto.
2009-09-21, 19:19
  #11
Medlem
Lance-Clarenses avatar
Om du nu gör det så glöm inte att berätta hur det gick sen så vi kan bomba dig med en massa pm
2009-09-21, 19:22
  #12
Medlem
Ett tips kan ju vara att om ni är kanske 3 polare som är sugna och alla vet att det kanske är en som blåser så kan ni lägga 250 kr var och sen chansa. Det är ändå inga pengar att förlora liksom. Sen om det är scam är det bara svartstämpla den hushen så ingen annan torskar. I bästa fall så får ni ju som sagt hem shysst röka.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback