• 1
  • 2
2009-09-21, 13:02
Medlem
Igen. Ta ut pengar kontant, och skicka med expressbrev. Hade du gjort detta frn frsta brjan hade farsan haft sina pengar nu. Kostar ngra hundralappar. Anvnd Fedex/dhl/ups/tnt eller ntt annat internationellt erknt fretag.
Citera
2009-09-22, 11:57
Medlem
tuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speer
Det dar har jag ockso tankt men jag har glomt min personliga kod. och lot mig gissa att dom inte tanker lamna ut den till mig.

Du orkar inte ens frska eller?

Vet med skerhet att bla SEB kan fra ver pengar utan personliga koder mm
bara man r trevlig och svarar p ngra frgor.
Citera
2009-09-22, 16:39
Medlem
stilltons avatar
nu vet jag inte hur det r med swedbank, men r inte de flesta bankdosorna inom samma bank kodade lika, s han kan ringa till ngon med swedbank i sverige och be denne mata in den sifferkombination som behvs?
Citera
2009-09-22, 17:07
Medlem
xunigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
nu vet jag inte hur det r med swedbank, men r inte de flesta bankdosorna inom samma bank kodade lika, s han kan ringa till ngon med swedbank i sverige och be denne mata in den sifferkombination som behvs?

Nej det r olika algoritmer p olika dosor, hur tnkte du annars? S jag skulle kunna anvnda min dosa till att logga in som vem som helst bara jag kan personens personnummer? Vore iof ganska kul
Citera
2009-09-22, 17:12
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xunig
Nej det r olika algoritmer p olika dosor, hur tnkte du annars? S jag skulle kunna anvnda min dosa till att logga in som vem som helst bara jag kan personens personnummer? Vore iof ganska kul
jag loggar inte in med min bankdosa. men jag tycker ocks att ett unikt nummer vore det mest naturliga, ven om jag inte vet vad fr sorts kryptering som anvnds. Men det var iaf nn som pstod att han kunde anvnda sin frus bankdosa. osker vilken bank.
Citera
2009-10-04, 16:14
Medlem
Det kan ju vara vrt ett frsk att testa ngon kompis bankdosa. Om det fungerar s r ju problemet lst direkt.
Citera
2009-10-05, 16:08
Medlem
Det funkar inte att anvnda ngon annan dosa. Hur fan resonerar ni?
Citera
2009-10-05, 16:27
Medlem
fettabrydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl_X
Det funkar inte att anvnda ngon annan dosa. Hur fan resonerar ni?
funkar fr mig som har nordea, s jag som inte har koll p swedbank skulle inte uteslutit att det gr fr swedbank ocks.

men det r skert som du sger med swedbank, jag har som sagt endast koll p hur nordea fungerar.. bara en frklaring till varfr folk tror att det kanske gr
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in