• 1
  • 2
2009-09-21, 13:02
Medlem
Igen. Ta ut pengar kontant, och skicka med expressbrev. Hade du gjort detta från första början hade farsan haft sina pengar nu. Kostar några hundralappar. Använd Fedex/dhl/ups/tnt eller nått annat internationellt erkänt företag.
Citera
2009-09-22, 11:57
Medlem
tuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speer
Det dar har jag ockso tankt men jag har glomt min personliga kod. och lot mig gissa att dom inte tanker lamna ut den till mig.

Du orkar inte ens försöka eller?

Vet med säkerhet att bla SEB kan föra över pengar utan personliga koder mm
bara man är trevlig och svarar på några frågor.
Citera
2009-09-22, 16:39
Medlem
stilltons avatar
nu vet jag inte hur det är med swedbank, men är inte de flesta bankdosorna inom samma bank kodade lika, så han kan ringa till någon med swedbank i sverige och be denne mata in den sifferkombination som behövs?
Citera
2009-09-22, 17:07
Medlem
xunigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
nu vet jag inte hur det är med swedbank, men är inte de flesta bankdosorna inom samma bank kodade lika, så han kan ringa till någon med swedbank i sverige och be denne mata in den sifferkombination som behövs?

Nej det är olika algoritmer på olika dosor, hur tänkte du annars? Så jag skulle kunna använda min dosa till att logga in som vem som helst bara jag kan personens personnummer? Vore iof ganska kul
Citera
2009-09-22, 17:12
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xunig
Nej det är olika algoritmer på olika dosor, hur tänkte du annars? Så jag skulle kunna använda min dosa till att logga in som vem som helst bara jag kan personens personnummer? Vore iof ganska kul
jag loggar inte in med min bankdosa. men jag tycker också att ett unikt nummer vore det mest naturliga, även om jag inte vet vad för sorts kryptering som används. Men det var iaf nån som påstod att han kunde använda sin frus bankdosa. osäker vilken bank.
Citera
2009-10-04, 16:14
Medlem
Det kan ju vara värt ett försök att testa någon kompis bankdosa. Om det fungerar så är ju problemet löst direkt.
Citera
2009-10-05, 16:08
Medlem
Det funkar inte att använda någon annan dosa. Hur fan resonerar ni?
Citera
2009-10-05, 16:27
Medlem
fettabrydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl_X
Det funkar inte att använda någon annan dosa. Hur fan resonerar ni?
funkar för mig som har nordea, så jag som inte har koll på swedbank skulle inte uteslutit att det går för swedbank också.

men det är säkert som du säger med swedbank, jag har som sagt endast koll på hur nordea fungerar.. bara en förklaring till varför folk tror att det kanske går
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in