• 1
  • 2
2009-09-19, 23:24
Medlem
Min bankdosa blev stulen i Peru. Enda sattet for mig att fo en ny bankdosa enligt swedbank kundtjanst ar att skicka en fullmakt i original till ambassaden. Lota 2 svenskar bevittna den och skicka tillbaka den till sverige dar swedbank kan skicka en bankdosa till Peru. Den har processen kommer ta flera veckor.

Problemet for mig ar att jag moste betala farsan 5000 kr snarat mojligt. Tankte att Jag har ju fortfarande kvar mitt visa-kort.
Citera
2009-09-19, 23:26
Medlem
elleps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speer
Min bankdosa blev stulen i Peru. Enda sattet for mig att fo en ny bankdosa enligt swedbank kundtjanst ar att skicka en fullmakt i original till ambassaden. Lota 2 svenskar bevittna den och skicka tillbaka den till sverige dar swedbank kan skicka en bankdosa till Peru. Den har processen kommer ta flera veckor.

Problemet for mig ar att jag moste betala farsan 5000 kr snarat mojligt. Tankte att Jag har ju fortfarande kvar mitt visa-kort.

Och hur tänkte du sen? Vad tänkte du att vi ska diskutera?
Citera
2009-09-19, 23:34
Medlem
stilltons avatar
finns lite olika tjänster för att flytta pengar.. sök på money transfer..
här är ett exempel: http://www.global-money-transfer.com/
Citera
2009-09-20, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Speer

brukar inte dom va rätt medgörliga?
Citera
2009-09-20, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellep
Och hur tänkte du sen? Vad tänkte du att vi ska diskutera?

Det vi ska diskutera ar hur ska jag kunna fora over pengarna till honom. money transfer var ett exempel. ge mig fler! (om det finns)
Citera
2009-09-20, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimone
brukar inte dom va rätt medgörliga?

Han har inte speciellt mycket pengar. Skulle betala tillbaka snarast mojligt.
Citera
2009-09-20, 02:52
Medlem
Western Union, Money Gram? Ta ut cash och skicka med expressbrev? Ring banken, be dem upprätta en fullmaktsansökan så att din far kommer åt ditt konto, och kör proceduren på ambassaden.
Citera
2009-09-20, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DasReich
Western Union, Money Gram? Ta ut cash och skicka med expressbrev? Ring banken, be dem upprätta en fullmaktsansökan så att din far kommer åt ditt konto, och kör proceduren på ambassaden.

Ska ta reda po mer fakta om Western Union och hur det funkar.

En fullmaktsansokan precis! problemet med den har ansokan ar att dom postor att den moste va original. han moste alltso skicka ansokan till brasilien sen ska jag skriva po den och skicka tillbaka till banken i sverige. Varfor funkar det inte att faxa till konsulatet? (typ)
Citera
2009-09-20, 06:11
Medlem
Stormorfars avatar
Moneybookers eller neteller är nåt jag kan rekomendera. Vet inte hur det funkar att skicka till nåt annat konto, men det är ju typ det som är vitsen.. Jag har mest tagit ut pengar från pokersidor, för att sedan casha ut till mit VISA. Neteller tar dock en avgift på typ 10$ och det var ganska krångligt att fixa konto, så jag skulle rekomendera moneybookers.
Citera
2009-09-20, 08:36
Medlem
Har du telefonbanken - personlig service så bör du kunna fixa överföringen den vägen.
Citera
2009-09-20, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av statik78
Har du telefonbanken - personlig service så bör du kunna fixa överföringen den vägen.

Det dar har jag ockso tankt men jag har glomt min personliga kod. och lot mig gissa att dom inte tanker lamna ut den till mig.
Citera
2009-09-21, 10:15
Medlem
paypal?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem