Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-08, 00:57
  #133
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wille.
Hur vinner man Kul båt-medaljen?
Den får du av domaren på båtutställningen. Men det är inte det lättaste
Citera
2014-08-08, 17:57
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vtc
Den får du av domaren på båtutställningen. Men det är inte det lättaste

Jag har märkt det Inget tips på hur man ska bygga båten, speciella saker man ska ha etc?

Åker runt just nu och letar badringar för att få någon "kul" mojäng att ha på båten....
Citera
2014-08-10, 00:18
  #135
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wille.
Jag har märkt det Inget tips på hur man ska bygga båten, speciella saker man ska ha etc?

Åker runt just nu och letar badringar för att få någon "kul" mojäng att ha på båten....
Tyvärr inte - jag gav upp innan jag lyckades Lycka till!
Citera
2014-08-10, 00:50
  #136
Medlem
kattrumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wille.
Jag har märkt det Inget tips på hur man ska bygga båten, speciella saker man ska ha etc?

Åker runt just nu och letar badringar för att få någon "kul" mojäng att ha på båten....
Jag kommer ihåg att det jag behövde ha var åtminstone glasögon-mustasch-mojängen på framsidan av båten. Sen även något sorts Kalle Anka-aktig hytt mitt i båten
Citera
2015-06-20, 14:54
  #137
Medlem
Någon som vet vart Storön ligger? Alltså där man ska vattna Violas någonting. Har letat i evigheter men ändå inte hittat den.
Citera
2015-07-01, 23:51
  #138
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labom
Någon som vet vart Storön ligger? Alltså där man ska vattna Violas någonting. Har letat i evigheter men ändå inte hittat den.

Citat:
Storön ligger nordöst (höger och uppåt) om "flaskön" med bensinstationen. Tids nog får du en del av sjökortet som visar både Storön och Svarte Svens ö.

http://fuska.nu/spel/pc/byggbtarmedm...ck/fusk/12197/

Om du hade några fler funderingar
Citera
2017-01-18, 15:06
  #139
Medlem
Problem!

Jag har en lets play på YouTube där jag spelar Bygg Hus med Mulle Meck, och nu har jag kommit till en punkt där jag ska hjälpa Marja att få fast en glaskupol på sitt hus. Glaskupolen gick sönder, och då sa Mulle något som "ojdå, sånt kan hända, men tur att Figge har fler!" men nästa gång när jag åkte dit så var glaskupolen på hennes hus. Antagligen ska man få en stenbit utav henne men jag fick ingenting utav henne. Jag får inga meddelanden via telefonen eller någonting alls, och jag har verkligen fastnat.
Jag kollade på en video på YouTube och då såg det ut som att han fick en stenbit utav henne (det var en ganska redigerad video så jag vet inte om han fick den eller inte) och han fortsatte spela, men jag har bara två utav de tre stenbitarna som behövs för att fortsätta spelet. Jag har åkt bl.a. till Figge för att se om jag får en glaskupol men jag får bara fram att han vill bjuda på kaffe.

Tänkte att jag kanske skulle kunna öppna upp filerna i Macromedia Director (eftersom det är gjort i det programmet) men jag hittar verkligen ingenting jag kan ändra om. Program Files-mappen är bara på c.a. 8-9 megabyte och jag vart jag kan kolla runt för att hitta sparfilerna. Dom ligger inte heller i mina dokument. I mitt huvud ska det bara gå att öppna upp en fil, lägga till någon siffra eller något så kommer den saknade stenbiten upp i lådan och så kan jag fortsätta spelet som om att inget har hänt.

Jag har försökt kontakta PAN Vision (som köpte upp Levande Böcker för x antal år sen) för ett par veckor sen men jag har inte fått något svar och har svårt och tro att det kommer komma ett svar.

Jag prövade även kompabilitetsläge men då försvann sparfilerna.
Citera
2018-06-29, 14:45
  #140
Medlem
Reggaemans avatar
Någon som vet om man kan ändra upplösning i spelet på moderna datorer?

Verkar inte ens som att det finns några "settings" i spelen för varken ljud eller upplösning etc
Citera
2018-07-30, 13:40
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Behöver hjälp med "Bygg Flygplan med Mulle Meck":

Vart hittar man Albatrossen som man ska fånga med hoven?
Vart ska man placera ut den tredje och sista antennen åt Doris Digital?
Vart får man/hittar man vattenkannan som behövs för att vattna åt Viola?

1:antenn
2.antenn
3.antenn (inte riktigt koll på exakt plats, men du lär hitta den fort), är på en kulle.
4. Albatrossen, du ska köra på en av dom vita fåglarna.

Letar själv efter både vattenkannan (verkar inte vara hos någon person, utan verkar ligga i terrängen) och eremitens plåttak ,har jag inte hittat (var något ödehus och tror det var MIA eller liknande som sas, ljudet är inte bra i spelet även om man kör under windows XP).


Sent svar nu men kan ju hoppas på lite liv i tråden.

https://i.imgur.com/SoQmhhv.jpg

#radioantenn #DorisDigital #radioantenn3 #Albatross #karta #Bygg flygplan med Mulle Meck
__________________
Senast redigerad av Mickespider 2018-07-30 kl. 14:25.
Citera
2018-07-30, 13:52
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fistvakt
Någon som vet när fan MM bygger bilar slutar egentligen? Har ju gjort ett gäng uppdrag, men nu händer det inte så mycket mer än att figge kommer med lite skrot då och då.

Finns det fler uppdrag att utföra och kan man låsa upp större områden, var ett gäng år sedan man spelade senast, så kommer fan i mig inte ihåg, men minns något om att man kunde lyfta skrot med någon magnet-grej på figges gård, när kommer det?


Tror det slutar med scen liknande denna https://i1.ytimg.com/vi/9D-CagRT55Q/hqdefault.jpg och ljud då samtidigt Redan i bilar hintade dom om kommande spelet båtar.

Rätt pinsamt med antalet buggar som fanns i spelen, lite tråkigt när det skulle vara åt utbildningshållet (då bör man inte slarva så mycket som man gjort här).

Fanns bonus del att ladda hem, men vad jag hört var det rätt buggigt (troligen orsaken det inte kom med ursprungsspelet).
__________________
Senast redigerad av Mickespider 2018-07-30 kl. 14:24.
Citera
2020-09-11, 21:18
  #143
Medlem
Någon som har tips på hur man kan få spelen att fungera på windows 10?
Citera
2020-09-15, 18:38
  #144
Medlem
ChiCoLas avatar
Läs ovanstående. Hur fan får jag igång det här guldkornet som förgyllde ett år i min ungdom
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback