Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-09-18, 19:22
  #1
Medlem
Relevants avatar
Hejsan!
För några månader sen så fick min moder (för mig) den overkliga domen. Psykiatrikern / Doktorn gav domen att min lillebror var lätt utvecklingsstörd. Detta är naturligtvis svårt för hela familjen så jag vill ge den uppfattning jag har av det hela (dock mest på grund av det jag jobbar med) och det lilla jag vet vad psykiatrikerns slutsatts är (det lilla jag vet).

Att säga att min mor skäms är fel ord men hon känner att hon har misslyckats (dock min egna tolkning) med min lillebror, det är dock det jag kommer utgå från.

Jag är utbildad som undersköterska / vårdare, dock med bland de sämsta betygen man kan få (min ursäkt är att jag lär mig praktiskt). Jag fick jobb och har just nu tim.vik med människor inom LLS och SOL.
De som är inom LLS så märker man att de är lätt/utvecklingsstöda, på de som är inom SOL så märker man att de är psykiskt sjuka. Vi har en som är inom SOL och har aspberger, jag har jobbat med han ett par månader och med min bror et par år, jag anser att min bror har Aspberger.

Jag kan inte döma de som har ställt diagnosen men efterrom att jag jobbar med båda och så kan jag bara dra egna slutsatser. Min egna chef sa på ett personal möte en gång när vi skulle få en ny boende som var diagnostiserad lätt utvecklingsstörd "- Alla som är oklart sjuka får diagnosen lättutvecklingsstörd". Det hon sa fick mig att tänka till..

Min mor har inte mycket att säga till om, hon är förkrossad och har bett mig om hjälp. Ni kan inte ställa en diagnos men för att hjälpa så kan jag säga att enligt mig så har min bror DAMP och Aspberger (alla aspberger har en egen förmåga och han tar mig i alla tv spel fast han är 10).

Jag är full (därför jag vågar erkänna problemet), ska jag/mamma begära en omprövning? Eftersom att jag är i det tillstånd jag är idag så ställ gärna motfrågor för att bekräfta att jag ska göra en omprövning eller inte, tack.
Citera
2009-09-18, 20:17
  #2