Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-27, 22:43
  #565
Medlem
Hej!

Försöker få igång en router med DD-WRT så hela den routern skulle bara dela ut vpn adresser till alla ansluta enheter både kabel och wifi har jag tänkt. Det är möjligt eller hur.. :) ?

Har Privatevpn från för så har följt deras guide om dd-wrt installationen men inget händer när jag går ingen alla steg...

(Routern jag har dd-wrt på är kopplad till en "huvud-router", funderar eventuellt något måste fixas till där?)
Citera
2018-09-21, 10:51
  #566
Medlem
Tjoo!
Orkar inte läsa igenom hela tråden, men den har varit död i några år, varför?
Om någon sammanfattar som varit med i tråden från början, är detta en bra vpn? För och nackdelar?
Citera
2018-10-27, 23:54
  #567
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenon88
Tjoo!
Orkar inte läsa igenom hela tråden, men den har varit död i några år, varför?
Om någon sammanfattar som varit med i tråden från början, är detta en bra vpn? För och nackdelar?

Bäst i test 20188 enligt PC för alla.

plus
Billigast för kortare abonnemang
Snabbast
Amerikanska Netflix fungerar

minus
Saknar en del mer avancerade funktioner som några konkurrenter har
Sämre på Mac


https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.64...-surfa-anonymt
Citera
2018-10-28, 16:17
  #568
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Bäst i test 20188 enligt PC för alla.

plus
Billigast för kortare abonnemang
Snabbast
Amerikanska Netflix fungerar

minus
Saknar en del mer avancerade funktioner som några konkurrenter har
Sämre på Mac


https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.64...-surfa-anonymt

Kan inte ta detta test på allvar.

Halva testet verkar bygga på att återberätta The Privacy Guys arbete. Varför gräver alla ner sig så djupt i företagens egna klienter när de rimligtvis fungerar utmärkt i andra klienter? Gillar också resonemanget att sämre säkerhet är ok så länge som man inte hanterar försvarshemligheter. Vem bryr sig om du behöver betala 50 eller 100 kr för en tillfällig VPN över semestern du betalat ett antal tusen för ...

Hela testet verkar bygga på högst hastighet per krona = bäst.
Citera
2018-11-04, 21:23
  #569
Medlem
Har kört med privatevpn nu i några månader och gillar tjänsten/klienten skarpt!

Dock så har jag en fundering och "brist" i deras app till android(i mitt fall till shielden).

Jag hittar ingen inställning för killswitch i appen och efter att ha sökt lite så verkar det heller inte finnas. Då jag tycker att en killswitch är lite utav a/o i en vpn-service så undrar jag om man kan köra med någon annan app än privatevpn:s egna app och därmed få tillgång till killswitch eller finns det något tillägg som jag missat så man kan få igång den?

Tacksam för all hjälp!

//hmmz
Citera
2019-03-25, 08:57
  #570
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har suttit och läst lite i tråden samt på deras hemsida. Men är fortfarande nyfiken på denna tjänst.

Ni som använder denna tjänst idag, är ni nöjda? Får man ut all bandbredd när man har tjänsten igång?
Citera
2019-03-25, 13:25
  #571
Medlem
OrganiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har suttit och läst lite i tråden samt på deras hemsida. Men är fortfarande nyfiken på denna tjänst.

Ni som använder denna tjänst idag, är ni nöjda? Får man ut all bandbredd när man har tjänsten igång?
Var du inte nöjd med TunSafe?
Citera
2019-03-25, 13:56
  #572
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrganiC
Var du inte nöjd med TunSafe?

Nja, så där. Det buffrar då och då och anslutningen tappar hastighet när kommunikationen är tillbaka.
Citera
2019-04-18, 13:09
  #573
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har suttit och läst lite i tråden samt på deras hemsida. Men är fortfarande nyfiken på denna tjänst.

Ni som använder denna tjänst idag, är ni nöjda? Får man ut all bandbredd när man har tjänsten igång?
Får absolut inte ut all bandbredd.
Tjänsten fungerar men ska byta till Mullvad när abonnemanget går ut snart.
Citera
2019-09-04, 14:12
  #574
Medlem
Mulla Krekars avatar
Fick erbjudande om PrivateVPN, $49,95 för två år. Testade lite olika servrar på Bredbandskollen (vet inte om det är rätt sätt att mäta dock). Har en 250/100 uppkoppling o som snabbast var en svensk server som kom upp i 128/43 Mbit/s.

Några olika servrar jag testade;
https://i.imgur.com/QHxG4RK.jpg

Men jag behövde något som fungerar på Linux. Jag har haft problem med andra VPN-tjänster i Linux. Men denna är helt ok.

EDIT: Mina kunskaper är ganska begränsade när det gäller nätverk, jag följde en guide som visade att man skulle lägga till PPTP. Vet inte hur det andra med typ openvpn fungerar. Det kanske går att göra uppkopplingarna snabbare?
__________________
Senast redigerad av Mulla Krekar 2019-09-04 kl. 14:15.
Citera
2019-11-16, 12:18
  #575
Medlem
Mulla Krekars avatar
Har lite problem...

Först råkade jag klicka på meddelandet som kommer upp om att anslutningen misslyckades, att "Visa inte detta meddelande igen". Vet inte hur man återställer det. Sen råkade jag ta bort nätverksikonen till högen men det kom upp en annan. Jag vet inte varför det inte går att ansluta, det går heller inte att klicka på "Konfigurera VPN"...

Jag har Linux Mint 19.2 tror jag.

Så här ser det ut...
https://i.imgur.com/pIEejuj.jpg
Citera
2019-11-16, 13:14
  #576
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
EDIT: Mina kunskaper är ganska begränsade när det gäller nätverk, jag följde en guide som visade att man skulle lägga till PPTP. Vet inte hur det andra med typ openvpn fungerar. Det kanske går att göra uppkopplingarna snabbare?
PPTP är osäkert skit. Kör på OpenVPN, eller helst Wireguard.
Citera
vpn

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback