2009-09-16, 15:36
Medlem
sportlovs avatar
Jag har just köpt en ny stationär windows xp dator som jag byggt ihop.
Nu när jag pationerat hårddisken och installerat windows så står det att totalt båda hårddiskarna är 128gb, fasst jag köpte 500gb hårddisk. Måste man installera hårddisken på något sätt eller när den är sprillans ny?
Jag har ochså provat att inte pationera hårddisken fasst det står fortfarande att den är 128gb.

Just nu så har jag 10gb OS disk (C) och 118gb annan hårddisk (E) och när jag skulle rara ett spel på E så står det att hårddisken är full fasst den inte är det, C är full fasst jag rarar inte över till den ju, hjälp mig
Citera
2009-09-16, 15:44
Medlem
XP måste ha SP1 eller högre installerat för diska/partitioner större än 128 GB. Sedan kan du skapa hur stor du vill i diskhanteraren.

Fat32 har en gräns på ca 4 GB. Formatera om till NTFS format istället.

Start / Höger klicka på "Den här datorn" / Hantera / Diskhantering.
Beroende på var/vilken bild av din hårddisk / partition du höger klickar på får du upp till 3 olika menyer.

Edit:
Beroende på hur du packar/rar upp skapas en tillfällig fil på C: Innan den flyttas dit du valde.
Senast redigerad av panpo98 2009-09-16 kl. 15:50.
Citera
2009-09-16, 15:49
Medlem
sportlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
XP måste ha SP1 eller högre installerat för diska/partitioner större än 128 GB. Sedan kan du skapa hur stor du vill i diskhanteraren.

Fat32 har en gräns på ca 4 GB. Formatera om till NTFS format istället.

Start / Höger klicka på "Den här datorn" / Hantera / Diskhantering.
Beroende på var/vilken bild av din hårddisk / partition du höger klickar på får du upp till 3 olika menyer.

schysst tack
Citera
2009-09-16, 15:53
Medlem
Beroende på hur du packar/rar upp skapas en tillfällig fil på C: Innan den flyttas dit du valde. Kommer inte ihåg när det blir så. Vet att det finns 3 sätt att packa upp en fil. Osäker om det är när du välja plats genom att dra och släppa med musen som den skapar tillfällig fil på C:.
Citera
2009-09-16, 15:59
Medlem
sportlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Beroende på hur du packar/rar upp skapas en tillfällig fil på C: Innan den flyttas dit du valde. Kommer inte ihåg när det blir så. Vet att det finns 3 sätt att packa upp en fil. Osäker om det är när du välja plats genom att dra och släppa med musen som den skapar tillfällig fil på C:.

kan jag göra så att den tillfälliga filen skapas i nån annan disk?
Citera
2009-09-16, 16:19
Medlem
Vet inte.
Har inte varit något problem längre sedan jag bara använder de andra sätten. Höger klickar och väljer något eller öppnar filen och väljer knappen "Extract To".

Edit:
My documents kan du flytta och mapparna i den separat vet jag.

Start / Höger klicka på "My documents" (Bild, Musik, video går också) / Egenskaper /

Välj det nya stället eller skapa en passande mapp fört.
Senast redigerad av panpo98 2009-09-16 kl. 16:23.
Citera
2009-09-16, 16:47
Medlem
sportlovs avatar
okej tack för hjälpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in