Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-09-15, 16:51
  #1
Medlem
Donnie-Darkos avatar
Jag började alltså i samma språkgrupp som henne(vi båda går på gymnasiet). Har inte pratat med henne speciellt mycket, bara lite småprat sinsemellan då och då. Jag har kommenterat hennes inlägg på Facebook osv.… men vi är inte kompisar.
Jag blev genast kär i henne, dock är hon ovetande och jag har inte visat några större tecken på mitt intresse. Inte heller hon har visat några tecken från sin sida såvitt jag sett.

Saken är den att hon är precis min typ av tjej, en sådan där man bara träffar ett fåtal gånger i sitt liv. Och jag vill inte sumpa chansen och låta den rinna ut i sanden, om det nu finns någon.
Hur ska jag göra? Ska jag försöka bli kompis med henne först – känns lite väl patetiskt att berätta om sina känslor då man knappt ens har pratat med varandra.
Jag tror verkligen att vi skulle passa perfekt ihop – med faktum att hon tycker jag är snygg då, vilket jag inte vet.
Så hur ska jag göra för att få mer konstakt med henne? Jag vill ju få henne att bli intresserad, och kanske försöka bli kompis med henne först.
__________________
Senast redigerad av Donnie-Darko 2009-09-15 kl. 17:06.
Citera
2009-09-15, 16:57
  #2
Medlem
Om du ska bli kompis så var ändå flirtig av dig, och lite fräck typ, retas på skoj etc. Annars hamnar du i "friend zone".
Citera
2009-09-15, 16:57
  #3
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Ofta rätt svårt att bara ragga upp någon sådär, som man känner eller umgås med, om man inte byggt upp någon form av attraktion innan.

Personligen flörtar jag med alla kvinnor, mer eller mindre. Det är roligt och så slipper man hamna i situationen du är i.

Svårt att gå från att knappt prata till att börja dejta, men det bästa du kan göra är nog att fråga ut henne på en dejt eller dyl och hoppas på det bästa.

Lycka till.
Citera
2009-09-15, 16:59
  #4
Medlem
Donnie-Darkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooblu
Om du ska bli kompis så var ändå flirtig av dig, och lite fräck typ, retas på skoj etc. Annars hamnar du i "friend zone".

Men hur ska jag få kontakt med henne,- för som det är nu har jag inte fått någon direkt kontakt med henne.
Hon är dock lite blyg av sig.
Citera
2009-09-15, 17:00
  #5
Medlem
Ni har småpratat, ni är inte kompisar och du är kär. undra varför inte hon är kär redan? jag gissar på att hon är en normal människa
Citera
2009-09-15, 17:02
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnie-Darko
Men hur ska jag få kontakt med henne,- för som det är nu har jag inte fått någon direkt kontakt med henne.
Hon är dock lite blyg av sig.
Jag har faktiskt inget bra råd för det, är själv rätt kass på det. Men jag hade nog försökt snackat med henne och försöka flirta lite och se om man får respons. Om du får det så kanske fråga om ni ska ha en dejt eller liknande, eller kanske hänga med henne på en fest eller tvärtom, vad vet jag.
Citera
2009-09-15, 17:03
  #7
Avstängd
fontanellmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donnie-Darko
Och jag vill inte sumpa chansen och låta chansen rinna ut i sanden, om det nu finns någon chans.
Kom igen, tre i samma mening? Tror du hon vill ha en kille som inte kan uttrycka sig?

Ja, det är bara att jobba successivt, börja med att småprata, hälsa i korridorerna, sedan prata lite mer, "vad händer i helgen?" Har hon inget för sig, bjud med henne på något ni gör. Även om hon tackar nej så har du sträckt ut en hand.

Gör det inte för fort bara, bäst är om du träffar henne ute "av misstag". Försök ta reda på vart hon drar ut, sen dra med ditt gäng dit och spela förvånad.

Alternativ 2, min favorit, är att du hyr en skådespelare som får råna henne på stan. Du går förbi, som av en slump, och jagar bort "rånaren".

Ögonblick sker inte bara, dom iscensätts.
Citera
2009-09-15, 17:07
  #8
Medlem
Donnie-Darkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fontanellmannen
Kom igen, tre i samma mening? Tror du hon vill ha en kille som inte kan uttrycka sig?

Ja, det är bara att jobba successivt, börja med att småprata, hälsa i korridorerna, sedan prata lite mer, "vad händer i helgen?" Har hon inget för sig, bjud med henne på något ni gör. Även om hon tackar nej så har du sträckt ut en hand.

Gör det inte för fort bara, bäst är om du träffar henne ute "av misstag". Försök ta reda på vart hon drar ut, sen dra med ditt gäng dit och spela förvånad.

Alternativ 2, min favorit, är att du hyr en skådespelare som får råna henne på stan. Du går förbi, som av en slump, och jagar bort "rånaren".

Ögonblick sker inte bara, dom iscensätts.

Det där har jag faktiskt fantiserat om många gånger, ett drömögonblick faktsikt.
Dock känns det väldigt fel på något sätt.
Citera
2009-09-15, 17:09
  #9
Medlem
marcusbs avatar
Du får väll prata med henne på skolan det ni nu läser tillsammans. fråga henne om nån sak som gäller ''skolan'' eller vad jag ska säga?..sedan gäller de bara o prata på o små skoja med henne få henne och skratta
Citera
2009-09-15, 17:13
  #10
Medlem
snelhestens avatar
du kanske kan sitta bredvid henne på lektionerna? Om det känns konstigt så se till att du är med henne när det är grupparbete och jobba därifrån.
Citera
2009-09-15, 17:33
  #11
Medlem
Battery6s avatar
Om hon ler när ni pratar, ser dig i ögonen, sitter med fötterna mot dig, inte är rädd att vara nära dig så gillar hon nog dig.

Kolla upp om hon har kille innan du ens börjar försöka, om inte så är det bara att snacka med hon då du kan tills du känns som en bra idé att fråga ut hon på nåt.

Bästa jag har att komma med, finns ju inga skrivna regler.
Citera
2009-09-15, 17:44
  #12
Medlem

Fan grabben, du är ju i stadiet som är det bästa. Spelet!

Hälsa på henne så ofta som du kan och le när du gör det, gärna lite finurligt. Nästa steg är att helt enkelt fråga nåt som tex:
1. Du har inte lust att ta en fika nån gång?
2. Har du pojkvän?
3. Skulle jag kunna få ditt nummer? (om du inte redan har det)

Detta är klockrena och avslappnade frågor för att få en indikation på om hon är intresserad eller inte. Berätta inte om dina känslor direkt, avvakta med det innan du vet om det finns något från hennes sida också.

Återkoppla gärna!
__________________
Senast redigerad av Strayd 2009-09-15 kl. 17:49.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback