• 2
  • 3
2009-09-17, 01:00
Medlem
Tegiss avatar
Det är bolognesen som gör en grym lasgane som nån redan nämt.

Bra färs, champinjoner, krispigt stekt pancetta/bacon och kvalitets parmesan är det som är viktigt att ha samt att ha koll på sina kryddor. För det är svår att misslyckas med att köpa ok tomatsås, plattor och koka bechamel sås.
Citera
2009-09-17, 01:27
Medlem
bekos avatar
smaken är som baken.Personligen följer jag aldrig slaviskt ngt favoritrecept.Man tar det som finns i skafferiet och snålar inte på såsen så blir det alltid bra.ett tips för den som inte provat är sambal olek i köttfärssåsen.annars brukar jag fuska mycket med taco mix påskrydda i köttfärssåsen
Citera
2009-09-17, 10:08
Medlem
Fader Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My©
Köp en rejäl bit kött, skär i bitar, låt koka läääänge med grönsaker och vätska (och kryddor förstås) och testa själv!

Jag har funderat på att röka en stor bit griskött i typ 10-12 timmar, så den riktigt faller sönder när den är färdig. Kanske nått som skulle funka i lasange, det lär göra en jävla bra chili iaf.

Annars har jag också gjort lasagne med chorizo en gång, blev gött.
Citera
2009-09-17, 18:26
Medlem
My©s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fader Jack
Jag har funderat på att röka en stor bit griskött i typ 10-12 timmar, så den riktigt faller sönder när den är färdig. Kanske nått som skulle funka i lasange, det lär göra en jävla bra chili iaf.

Annars har jag också gjort lasagne med chorizo en gång, blev gött.

Tror att röksmaken skulle bli överväldigande men det kanske är värt ett försök - du får rapportera om det bli av! (Men jag hoppas knappt det! )

/My©
Citera
2009-09-17, 18:47
Medlem
Fader Jacks avatar
Man kan förbereda köttet i en s.k. slow cooker så slipper man röksmaken. Men som chiligryta ska det göras.
Citera
2009-09-21, 15:38
Medlem
Maledictuss avatar
Någonting som är ett "måste" i en god lasagne enligt mig är rätt sorts ost:

Jag tar ungefär hälften vanlig riven ost och resten mozzarella (helst riktigt buffelmozzarella) och parmesan.
Citera
2009-09-21, 16:44
Medlem
Apppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xombie
Jaha, men allting ger ju sin smak så ju mer man tycker om destå bättre.
Jag tycker iaf att den är riktigt smarrig.
Jo jag gör bara en bit för att jag har en väldigt liten ugn, detdära är den största formen som får plats i ugnen.

http://img410.imageshack.us/img410/2623/lasagn.jpg

En bild på dagens lasagn hehe
VAD HAR DU GJORT?! tvi fan
Citera
2010-01-01, 21:38
Medlem
Xombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apppe
VAD HAR DU GJORT?! tvi fan

ärtjävlar asså.. Hur fan kan man ens tycka att snustorr lasagn som ser ut som den man köper fryst från findus är god? jag skulle hellre äta min egen avföring än en findus lasagn.
Citera
2010-01-02, 00:39
Medlem
meepers avatar
Citat:
ärtjävlar asså.. Hur fan kan man ens tycka att snustorr lasagn som ser ut som den man köper fryst från findus är god? jag skulle hellre äta min egen avföring än en findus lasagn.

Vad har finduslasagne med något att göra?

Maten på dina bilder ser ärligt talat hemsk´ut, på alla sätt och vis. Om du tycker det ser gott ut så är det ju bra för dig, men man kan inte förneka att det ur en objektiv synvinkel liknar mer ett misslyckat vulkanutbrott än något som är ämnat att ätas. Sorry men så är det.

Och sen heter det lasagne, inte lasagn.
Citera
2010-01-02, 00:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Lite roligt sagt när vissa delar ser ut som rövasprut på den lasagnen.

Den kanske är god inte vet jag, men den ser inte god ut på bilden.
Citera
2010-01-02, 10:41
Medlem
The Bears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meeper
Vad har finduslasagne med något att göra?

Maten på dina bilder ser ärligt talat hemsk´ut, på alla sätt och vis. Om du tycker det ser gott ut så är det ju bra för dig, men man kan inte förneka att det ur en objektiv synvinkel liknar mer ett misslyckat vulkanutbrott än något som är ämnat att ätas. Sorry men så är det.

Och sen heter det lasagne, inte lasagn.

Haha, ja, jag tycker inte heller den ser god ut men jag vet hur jag själv är. brukar röra ihop maten till en stor röra och käka det på löpande band, ser inte heller så fräscht ut
Citera
2010-05-15, 11:51
Medlem
mattias_rs avatar
Många bra recept.
Jag brukar dock ha i kyckling lever och använda mig utav blandfärs. Alt älgkött + fläskfärs.
Varva lagerna med parmesan och lägg på smör klickar på toppen.

Serveras med sallat, tomater, gurka och purjolök. Ett måste för en lyckad middag.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in