Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2011-12-25, 18:33
  #61
Medlem
simonpimonpoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosidva
Fast som med så många andra preparat så brukar ju ethylgruppen innebära att det är så mycket mindre potent än med methylgruppen. Kan ju vara så i detta fall också?

Förresten.....rensa din inbox, fenazepam, det går inte att skicka meddelanden till dej!
Det är väl som att jämföra MDMA med MDEA, vilket i princip skulle ha samma rus. En annan jämförelse är etylon och mefedron, där den tidigare inte var lika bra men ändå bra. Om det sedan är som 4-substituerade fenetylaminer så innebär ju en större alkangrupp faktiskt högre potens och längre verkan (men jag antar att det ligger närmare till hands att jämföra med andra CS-analoger).
Citera
2011-12-26, 20:16
  #62
Medlem
gurkan7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Har lyckats komma över en gubbe 4-MAR, eller egentligen är det den starkare
varianten (trans-4-methylaminorex). Någon som har testat?
Det var ganska dyrt så jag undrar hur mycket som räcker för en dos?
Hur länge sitter ruset i? Någon som kan beskriva det?

Har hört att det är som en mix utav MDMA och Metamfetamin, är det korrekt?
Bästa intagningsmetoden? Har hört att röka ska funka bäst. I så fall, är det på folie som gäller eller funkar det att rulla i en spliff?


Töm din inloggning och skickat ett pm till mig när du gjort det
Citera
2012-02-12, 03:56
  #63
Medlem
gurkan7s avatar
Har för mig att denna är klassad men kan ah fel!
Citera
2012-02-12, 04:13
  #64
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkan7
Har för mig att denna är klassad men kan ah fel!
Gurkan7, om du läst mina PM så nogrannare så hade du förstått att jag pratade om 4-EAR alltså inte 4-MAR eller 4-MMA vilket jag fick känslan av att du blandat ihop.
Plus att jag förklarade tydligt att 4-MAR var klassat men inte 4-EAR.

Jo, 4-Methylaminorex är narkotika klassad, som många anser är den bästa stimulanten som finns! ...och ja man förstår ju varför när man läser kring det och när det kostar 3000kr + per gram.
Som ett mellanting av MDMA och Metamfetamin utan AT tex. Däremot kusinen, 4-Ethylaminorex är fullt laglig och finns snart på ch***-g**u.com!

Sen svarade du typ "nej 4-MMA är en jättegiftig substans på råttor, så tror inte människor gillar denna..."
__________________
Senast redigerad av Psychorama 2012-02-12 kl. 04:21.
Citera
2012-02-12, 04:24
  #65
Medlem
gurkan7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Gurkan7, om du läst mina PM så nogrannare så hade du förstått att jag pratade om 4-EAR alltså inte 4-MAR eller 4-MMA vilket jag fick känslan av att du blandat ihop.
Plus att jag förklarade tydligt att 4-MAR var klassat men inte 4-EAR.

Jo, 4-Methylaminorex är narkotika klassad, som många anser är den bästa stimulanten som finns! ...och ja man förstår ju varför när man läser kring det och när det kostar 3000kr + per gram.
Som ett mellanting av MDMA och Metamfetamin utan AT tex. Däremot kusinen, 4-Ethylaminorex är fullt laglig och finns snart på ch***-g**u.com!

Sen svarade du typ "nej 4-MMA är en jättegiftig substans på råttor, så tror inte människor gillar denna..."

Den sidan ligger nere för tillfället!
Citera
2012-02-12, 04:25
  #66
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkan7
Den sidan ligger nere för tillfället!
Jaså? Men det kanske bara är tillfälligt?
Citera
2012-06-14, 12:47
  #67
Medlem
MANOFMYSERYs avatar
hittade en sida som har 4-mar när jag sökte på trans-4-methylamminorex på google dock är minsta kvantitet man kan köpa 50g och kostar 650$ så det var väl det enda som var lite jobbigt och gjorde det tveksammt om man ska köpa men om man har pengarna så tycker jag man ska satsa på att köpa
Citera
2012-06-16, 09:15
  #68
Medlem
gurkan7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Gurkan7, om du läst mina PM så nogrannare så hade du förstått att jag pratade om 4-EAR alltså inte 4-MAR eller 4-MMA vilket jag fick känslan av att du blandat ihop.
Plus att jag förklarade tydligt att 4-MAR var klassat men inte 4-EAR.

Jo, 4-Methylaminorex är narkotika klassad, som många anser är den bästa stimulanten som finns! ...och ja man förstår ju varför när man läser kring det och när det kostar 3000kr + per gram.
Som ett mellanting av MDMA och Metamfetamin utan AT tex. Däremot kusinen, 4-Ethylaminorex är fullt laglig och finns snart på ch***-g**u.com!

Sen svarade du typ "nej 4-MMA är en jättegiftig substans på råttor, så tror inte människor gillar denna..."

ojojoj En som faktist slår alla mina rekord till att snurra till det ordentligt. Tänk när polaren kom hem och jag hade placerat 20 dokument på golvet. gillar som sagt att jobba på golvet då där jag har gått om plats och han trode aldrig jag skulle få ordning på allt när han såg mig börja. Och sedan lyckas oragnisera alla dessa papper till att verkligen få med alla 20 brukar bli så att man får skicka om då företaget upplyser mig om att avtalet bara är halvfyllt. Påpekar också att jag ska ändra vissa saker då de bryter helt mot deras Terms of Use!

EDIT: Hehe alltid är man lite väl effektiv ibland gick så snabbt att jag till och med glömde av att svara dig, var ju av andledning jag citerar. Lilla gubben nu har du gått för hårt på drogerna då du tror att denna tråden handlar om 4-Ear och inte 4-mar som jag skrev om! hehe Jag ska tas med en nypa salt. Tycker det är bekvämt med pm om diverse nya substanser du lyckats rota upp tänkte de va mig en jävel på att hitta helt nya substanser och bättre och bättre blir det mellan varje gång
__________________
Senast redigerad av gurkan7 2012-06-16 kl. 09:22.
Citera
2018-10-09, 21:43
  #69
Avstängd
lademikkeluredegs avatar
Rc-variant påträffad.
Citat:
Es wurde eine neue psychoaktive Substanz in Slowenien entdeckt:
Subject: Formal notification of 5-(4-fluorophenyl)-4-methyl-4,5-dihydro-1,3-oxazol-2-amine (para-fluoro-4- methylaminorex) by Slovenia as a new psychoactive substance under the terms of Council Decision 2005/387/JHA

Common name: para-fluoro-4-methylaminorex, Substance classification: Other
Para-fluoro-4-methylaminorex is a substituted oxazoline derivative, substituted with fluorine at the 4- position on the phenyl ring and a methyl group at the 4-position on the oxazoline ring.

It is a derivative of the internationally controlled substances 4-methylaminorex (4-MAR), para-methyl-4- methylaminorex (4,4’-DMAR) and aminorex (Schedule I, II and IV, respectively, of the 1971 United Nations Single Convention on Psychotropic Substances).

Para-fluoro-4-methylaminorex differs from 4,4’- DMAR due to replacement of the methyl group at the 4-position on the phenyl ring with a fluorine. Para-fluoro-4-methylaminorex also shares structural similarities with N-methyl aminorex derivative and 3,4-DMAR, formally notified in July and September 2015, respectively. Sythesis of para-fluoro-4-methylaminorex using para-fluorobenzaldehyde as a precursor has been discussed online. Para-fluoro-4-methylaminorex contains two stereogenic centres and therefore four possible enantiomers may exist.

There is no information available on the pharmacology and toxicology of this substance. Based on its chemical structure and similarity to 4-methylaminorex (4-MAR), para-methyl-4-methylaminorex (4,4’- DMAR) and aminorex, the substance is expected to have stimulant effects. para-fluoro-4-methylaminorex was identified in 5 grams of white powder collected by the Slovenian National Forensic Laboratory in Ljubljana. The sample was purchased from the Internet, as part of the RESPONSE 2 project and was received on 24 April 2018.

The sample was advertised as ‘4-FPO’. The substance was analytically confirmed using GC-MS, HPLC-TOF, IC and FTIR-ATR at the Slovenian National Forensic Laboratory and by NMR at the Faculty of Chemistry and Chemical technology, University of Ljubljana. It was concluded based on NMR analysis that the sample likely consisted of cis and trans-isomers in a molar ratio of 10:1.
https://forum.goeg.at/EwsForum/defau...?g=posts&t=311
Citera
2018-10-10, 01:02
  #70
Medlem
noobz1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lademikkeluredeg
Rc-variant påträffad.

https://forum.goeg.at/EwsForum/defau...?g=posts&t=311
Den verkar redan ha funnits inrikes ett tag =)
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback