• 3
  • 4
2014-09-01, 19:08
Medlem
Anteuss avatar
Skulle förlänga ICAs hemförsäkring så har de helt plötsligt höjt grundsjälvrisken till 900kr från 600kr...
Citera
2014-10-03, 15:56
Medlem
tomten_på_loftes avatar
Halloj!

Vilken hemförsäkring är det som gäller atm?

Jag har kikat på lite olika - valet står nog mellan ICA:s studentanpassade hemförsäkring: http://www.ica.se/ica-kort-bank/ica-...hemforsakring/ - och Solid försäkringars hemförsäkring för studenter:
http://www.solidab.se/Vara_forsakrin...akring_student.

- ICA:s studentanpassade hemförsäkring kostar 76kr/mån. Stämmer det att det då ingår "drulle" i hemförsäkringen? Täcker den isf allt som en "drulleförsäkring" bör täcka? Självrisken på 900kr verkar ju vara okej isf?

- Solid försäkringars studentanpassade hemförsäkring kostar 33kr/mån. Dock verkar den ha en högre självrisk, på 2000kr? och det ingår ingen "drulleförsäkring"?

Jag kan absolut sätta mig och gå igenom respektive bolags villkor lite grundligare, men jag är också intresserad av vad ni för erfarenheter av hur det är att ha att göra med dessa försäkringsbolag i praktiken. Kanske bör jag inte välja något av dessa två alternativ?

Vad anser ni?

Tack på förhand!
Citera
2014-10-15, 18:53
Medlem
Jag har solid försäkring för den är väldigt billig. (33 kr). Har ej behövt den så då har den varit kanon. Dock pluggar jag inte längre men har studentkort. Gäller försäkringen ändå? Står såhär om student i solids avtal:
Som student räknas den som är inskriven på folkhögskola, högskola eller universitet, inom Norden.

Kollar dem verkligen upp det? Vad tror ni?
Citera
2016-07-18, 18:37
Avstängd
Vilken försäkring gäller i nuläget som är bäst för studenter?
Citera
2017-01-20, 14:12
Medlem
Bump!

Jag vill också veta ang hemförsäkring för studenter.
Är det någon som sitter på tips?

Vill ha en någorlunda billig självrisk som ska täcka olycksfall och drulle utöver den vanliga hemförsäkringen.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in