Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-19, 19:27
  #8269
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Mullvad Browser funkar bra annars.
Citera
2024-03-19, 19:37
  #8270
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Någon som vet varför Ad-Blockerna
Adblock Plus - gratis annonsblockerare
AdBlock — den bästa annonsblockeraren
har slutat fungera på Google Chrome Version 122.0.6261.128

Det har fungerat innan, sitter med Linux Mint 21,3

Det har troligen med att annonsföretage Google som kontrollerar utvecklingen av Chrome (och i sin tur dess förgreningar) har introduceat en ny standard Manifest v3 som gör att annonsblockere fördröjs och kontrolleras av Google.

Att använda sig av produkter av världens största annonsföretag, säger sig själv att de inte har något intresse av att stödja annonsblockering. Har svårt att tro att Google skulle vilja tjäna pengar på annonser, så man får anta att fortsätta använda Chrome (och chromiumbaserade webbläsare) kommer att generera nya olika problem med annonser och liknande i framtiden. Google lär ju inte sluta.

Firefox (eller firefoxbaserade webbläsare) har inte denna kontroll och censur av annonsblockerare och där rekomenderas uBlock Origin som tillägg.
__________________
Senast redigerad av Pojkekorv 2024-03-19 kl. 19:41.
Citera
2024-03-24, 10:40
  #8271
Medlem
hmm jag har fått lite besvär med kgpg på ubuntu, efter jag installerat det första gången genom ubuntu software och sedan startade programmet så dök det upp ett fönster för att konfigurera kgpg, men efter det var gjort kunde jag inte få programmet att starta sin GUI text editor. När jag försöker starta händer inget alls, inga error messages eller något alls. Efter att ha sökt runt lite verkar andra ha stött på liknande problem, har läst mig till att kgpg vill starta minimized to system tray med standardinställningarna, men jag hittar nada i system tray som har med kgpg att göra efter jag försöker starta programmet? Någon som kanske vart med om liknande besvär i ubuntu?

Har försökt med denna lösning men denna fil verkar ej existera när jag testar denna lösning :S
https://do-the-right-things.blogspot...in-ubuntu.html
Citera
2024-03-24, 11:16
  #8272
Medlem
gick tydligen att lösa genom att installera kde plasma, och mycket riktigt startar kgpg minimerat i system tray, vette fan varför man inte kunde se det i system tray när man körde stock GUI för ubuntu men aja får bli att rocka kde istället, är ju ett najsare GUI att använda jmf med stock oavsett.
Citera
2024-03-24, 16:15
  #8273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Någon som vet varför Ad-Blockerna
Adblock Plus - gratis annonsblockerare
AdBlock — den bästa annonsblockeraren
har slutat fungera på Google Chrome Version 122.0.6261.128

Det har fungerat innan, sitter med Linux Mint 21,3
Testa med Brave webbläsaren istället, reklamfri youtube funkar bra, mm.
https://brave.com/linux/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback