Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-21, 23:56
  #253
Medlem
4yoonlys avatar
Tråden är rätt lång... och vet inte om detta varit uppe ännu...

Men... Snabbt... varför Ayrton anses vara "bättre" än ex. Schumacher är pga av exempelvis hans pole positions... Schumacher har fler men Senna tog dem på mindre antal race.

Men något som är intressant tycker jag är att jag ändå tyckt Senna kört på ett någorlunda hyffsat sätt medans ex. Schumacher kört något aggressivare och medvetet gjort saker som anses typ "icke politiskt korrekt :-)"

Men se detta... Sätter Senna i en liten annan position faktiskt...

https://www.youtube.com/watch?v=pdCWDSpwv9U

Och se sedan denna...

https://www.youtube.com/watch?v=1955XuUXCv8

Med detta så får man se Senna i ett litet annat perspektiv...
Och detta såg man även i Schumacher "stil"...
Citera
2017-04-27, 14:19
  #254
Medlem
Tråden är gammal men jag vill göra ett inlägg. Den som har sett senna live förstår varför Senna var en utav de absolut största. Det räcker med att säga Donnington 1993 där han kötde en bil som vida understeg konkurrenternas bilar.

Det finns många bra förare och det är näst intil omöjligt att jämföra färare från olika tidsepoker. För mig är det Fangio Senna Schumacher som kommer först sedan kan jag inte urskilja någon tvåa Vettel Prost Stewart Brabham Piquet Clark Hill jättesvårt.

Det som skiljer Senna från mängden är att han var så hängiven, han var inte alls som Schumacher. Senna vek inte undan men han gav den han "duellerade" med chansen att dra sig ur det gjorde aldrig Schumacher.

Att Schumacher ägde Senna när de körde är totalt skitsnack 93 tex körde Senna en bil med en Ford köpemotor och hängde med Schumacher som körde med Ford fabriksmotor. 94 om man tittar på starten av sässongen så körde Benetton med illegal tractioncontrol, det var ytterst nära att Benetton blev utslängda ur F1 där men politik räddade dem.

Briatore stallchef i Benetton personlig vän med Ecclestone, Benetton var Fords fabriksteam och man slänger inte ut Ford Scumacher som var F1 golden boy på den tiden dessutom Tysk en utav F1:s största marknader. Om man tittar på mittsäsongen och slutet av -94 så krigade Williams andreförare med Schumacher om titeln när benetton inte kunde använda sig av sitt illegala tractioncontrol.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback