Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2009-10-06, 04:31
  #25
Medlem
Landsknechts avatar
Det är då knappast något allvarligt brott. Lite luffaraktigt kanske, men i grund och botten är det inget att höja ögonbrynen över.

Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Du verkar ha lyckats hitta dumma eller mesiga affärsbiträde.

TS verkar vara en tjej, så det är nog en fördel. Och varför skulle ett affärsbiträde bry sig vidare mycket? Det är ju inte deras affär direkt, och jag tror att de flesta av dem är mer intresserade av sin surt fördärvade lön än att lägga ut extra energi för att företaget ska gå med vinst.
Citera
2009-10-06, 13:22
  #26
Medlem
HighHerculess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Att lämna tillbaka varor som har gått sönder är inget konstigt. Det finns något som heter garanti. Skor har ofta minst ett års garanti.

Att lämna tillbaka använda kläder på öppet köp är däremot ett brott mot villkoren vid köpet. Affären kan alltså vägra.

Jag har själv lämnat tillbaka oanvända plagg som jag ångrat mig på men då har biträdet alltid kollat igenom dem och luktat på dem.

Du verkar ha lyckats hitta dumma eller mesiga affärsbiträde.


De gör exakt samma sak för mig. När jag lägger fram kläderna med kvittot brukar de ofta veckla ut kläderna och kolla på dem (kanske lukta, men det har jag inte tänkt på) Även om man har vikt kläderna fint så vecklar de alltid ut dem och viker sedan ihop dem igen.
Citera
2009-10-07, 14:21
  #27
Medlem
Beergs avatar
Jag har tänkt tanken på detta lilla trick, hehe
Men brukar det inte va så att man får presentkort tillbaka när man lämnar tillbaka kläderna
Citera
2010-02-03, 00:00
  #28
Medlem
unknownxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beerg
Jag har tänkt tanken på detta lilla trick, hehe
Men brukar det inte va så att man får presentkort tillbaka när man lämnar tillbaka kläderna

Enligt lag så får man väll pengar tbx, kontant eller tillbaks på kort beroende på vilket sett man betalade.. om man följer öppetköp-reglerna ofc..

Första gången idag som en personal i kassan luktade på min tröjja för 699kr köpt på dressman, som blev använd under fredag och även lördagsutgången.
Sen vek hon tbx tröjjan och fixade pengarna tbx, även om hon känner öllukt, varför skulle hon bry sig? skiter väll hon i

Fan har blivit en vana det här..
Citera
2010-02-03, 01:22
  #29
Medlem
trottwells avatar
"Enligt lag så får man väll pengar tbx..." Nej det finns ingen sådan lag, handeln tillämpar detta för att locka till sig konsumtionsnarkomaner, på lång sikt tjänar ägarna ändå på detta. I England skulle man kommentera ditt beteende i stil med "Terribly low class". Att du bara orkar, skaffa dig en inkomst och köp kvalitets saker som är värda att behålla.
Citera
2010-02-03, 01:51
  #30
Medlem
unknownxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
"Enligt lag så får man väll pengar tbx..." Nej det finns ingen sådan lag, handeln tillämpar detta för att locka till sig konsumtionsnarkomaner, på lång sikt tjänar ägarna ändå på detta. I England skulle man kommentera ditt beteende i stil med "Terribly low class". Att du bara orkar, skaffa dig en inkomst och köp kvalitets saker som är värda att behålla.

Tack men jag har idag tillräckligt bra inkomst, även miljonärer och miljadärer gör snåla saker ibland.
Har absolut inget med klass och göra. Klart jag behåller mycket av det jag köper.. gäller ju inte varenda plagg om du trodde det..
Citera
2010-02-12, 17:30
  #31
Medlem
Vad har du för skäl när du lämnar tillbaks plaggen? Eller skiter du i det och säger rakt ut "jag vill lämna tillbaks det här plagget"?
Citera
2017-04-20, 00:14
  #32
Medlem
Funderar på att göra detta vid ett tillfälle i sommar (en studentmottagning). Vill köpa en snygg blazer, vilket ju kostar ett par tusen.

Hur långt öppet köp brukar det vara i butik? Det är ju alltid 14 dagar online men vet inte om det måste vara nåt sånt om man köper i butik..

Måste butiksbiträdet ge mig pengarna tillbaks eller kan de få för sig att ge mig ett presentkort? Detta har hänt mig en gång när jag lämnade tillbaka en för liten skjorta efter öppet-köp-tiden (för sent alltså). Men det borde väl alltid vara pengar om det sker inom tiden på kvittot?

Nåt mer jag borde tänka på? Ska använda plagget i typ 4 timmar, och fattar att jag inte kan stinka ner det med svett/parfym eller spilla på det, och att alla lappar ska sitta kvar då.

Känns som att de måste ha nåt sätt att gardera sig mot folk som sätter detta i system.
Citera
2017-04-20, 00:19
  #33
Medlem
tigerrakets avatar
Blazer brukar ofta ha en prislagg på ärmen. Sedan har de ihopsydda slag, som man i vanliga fall sprätter upp när man börjar använda den. Detta kommer du inte kunna göra, och man ser inte riktigt klok ut om man går med det kvar.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback