Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-19, 01:29
  #817
Medlem
Phosphoruss avatar
Tror ni det är lättare att få benso utskrivet ifall man haft det tidigare? Xanor i mitt fall
Citera
2017-02-20, 09:36
  #818
Medlem
DexTheRexs avatar
Nu har jag inte orkat läsa igenom hela tråden, men min fråga är följande:

Om jag nu ska försöka få Xanor utskrivet, ska jag vara ärlig och berätta först att jag provat xanor på egen hand och att jag tyckte dom funkade bra (men att jag är öppen att prova annat skit först, så jag inte kräver benzo först.)?

Kan även tillägga att nu är det så att jag faktiskt vill ha dom för jag märkte hur bra jag mådde och att jag inte hade någon ångest öht, och inte bara för skojs skull. (har inget emot dom som försöker få för skojs skull dock, orkar personligen inte med moralfrågan.)

Jag käkar även 50mg Elvanse dagligen mot ADD, kommer detta göra det svårare att få benzo utskrivet?
__________________
Senast redigerad av DexTheRex 2017-02-20 kl. 09:48. Anledning: Tillägger info
Citera
2017-02-20, 09:40
  #819
Medlem
DexTheRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillwitte
En jävla massa hjälpsam text

Tack som fan för detta svar, det gav mycket svar till frågor jag hade! Ha en fortsatt underbar morgon
Citera
2017-02-23, 13:53
  #820
Avstängd
Har nu äntligen fått ett recept.. dock var det på låg dos valium. Men har inga problem till att trappa ut och lära mig använda en låg dos så länge jag får det på lagligt sätt och kan behålla mitt körkort.

Nu till problemet, tog era råd och höll käften om vad jag ville ha tills han började föreslå. Nämnde sen att bensodiazepiner är det enda som har hjälpt, han satte mig på en liknande SSRI medicin, vilket jag är starkt emot men vill visa att jag lyssnar på hans råd med och inte bara kommer dit och letar benso.

Han gick igenom medicinerna, "dessa är till sömnen" "dessa är för depressionen" "dessa är för panikångesten" dvs stesolid. Han ville skriva ut 5mg vid behov men sa att det skulle inte funka så fick 10mg. Bara det gjorde mig extremt jävla glad efter allt kämpande med läkare o psyk..

Men det sista så sa han att detta är inget som han kommer fortsätta skriva ut. Googlade sen på ssri medicinen och ah, det var en liknande variant. Så misstänker att han skrev ut detta för insättningsperioden. Men samtidigt så sa han ju att detta var för panikångesten.

Har möte om en månad så undrar hur stor chans det är att man kan få han till att ändra sig till att faktiskt låta mig få fler recept (vill ha detta som behandling, ätit i 5 år olagligt). Tänkte komma med argument som att detta är det enda som har funkat osv och pusha på dom pungterna hårdare och att ssri medicinen inte funkade. Eller tycker ni jag ska låta mer optimistisk till hans förslag om hans medicin men ändå lägga tyngden vid att stesoliden var det enda som hjälpte?

Detta är privat. Är väldigt glad över att för en gångs skull fått hjälp. Samtidigt som jag knappt vågar äta dom nu ifall det blir så att han drar bort dom nästa månad... ångest för det nu istället
Citera
2017-02-24, 21:17
  #821
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phosphorus
Tror ni det är lättare att få benso utskrivet ifall man haft det tidigare? Xanor i mitt fall

Ja det har alltid funkat för mig, läkaren kan vilja att man testar theralen eller attarax men det säger man att det har jag testat förr och det är som sockerpiller, säg att du behöver helst xanor men kom ihåg en viktig sak du bör säga som alltid funkat för mig (och då har jag flera år med mest xanor) och det är att påpeka för läkaren allt du inte kan göra utan xanor eller åtmnste stesolid om det nu gillas, ofta om man nekas xanor har man större chans på stesolid pga att gå från xanor till stesolid i sin begäran är att ändå bli nekad men att fåett svagare preparat.

När det gäller det jag skrev att du ska tala om för läkare att ditt liv inte fungerar utan dina xanor (som du om du inte har fått så säger ändå att du har fått dom från annan vc förr eller att din mor eller far givit dig pga din extrema ångest), har du jobb eller studier, flickvän ja alltså hela livet du har kommer gå åt skogen så du förlorar jobbet och kanske tom familjen om du inte får hjälp under denna hemska period.

Citat:
Ursprungligen postat av DexTheRex
Nu har jag inte orkat läsa igenom hela tråden, men min fråga är följande:

Om jag nu ska försöka få Xanor utskrivet, ska jag vara ärlig och berätta först att jag provat xanor på egen hand och att jag tyckte dom funkade bra (men att jag är öppen att prova annat skit först, så jag inte kräver benzo först.)?

Kan även tillägga att nu är det så att jag faktiskt vill ha dom för jag märkte hur bra jag mådde och att jag inte hade någon ångest öht, och inte bara för skojs skull. (har inget emot dom som försöker få för skojs skull dock, orkar personligen inte med moralfrågan.)

Jag käkar även 50mg Elvanse dagligen mot ADD, kommer detta göra det svårare att få benzo utskrivet?

Att du äter elvanse kommer försvåra det då xanor dämpar elvanses effekt men vet vissa som haft elvanse och benso samt z-analoger (stilnoct och imovane) så det kan gå. Som du kan läsa i det jag skrivit här ovan i första citeringen så funkar det enklast om du har haft förut eller testat mammas eller pappas för att det var så illa och det funkade och har du ansvar i livet som arbete, flickvän, barn och annat så faller hela ditt liv om det inte blir xanor. Man bör komma städad, saknar man jobb och/eller partner barn osv så måste man iaf hitta något som kräver dig på topp och du kan inte krascha för då kommer inte ens xanor hjälpa.

Inte själv tagit xanor på 3 månader nu och satan vad jag saknar det men hade det under flera år samt ätit från svarta marknaden länge och i kopiösa mängder så det beroendet med abstinensen xanor och andra benso ger så kommer jag aldrig mer ta mig det illa måendet som xanoren leder till nu när jag är halvvägs igenom absen då den sägs vara 6-12 månader, den akuta och starkaste fysiska abstinensen var dock bort som värst på ett antal dagar men det kännsfortfarande inte helt ok efter 3 månader off och då har jag ändå imovane och statlig opioidunderhålling på det.
Citera
2017-02-24, 23:19
  #822
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kratom1o1
Har nu äntligen fått ett recept.. dock var det på låg dos valium. Men har inga problem till att trappa ut och lära mig använda en låg dos så länge jag får det på lagligt sätt och kan behålla mitt körkort.

Nu till problemet, tog era råd och höll käften om vad jag ville ha tills han började föreslå. Nämnde sen att bensodiazepiner är det enda som har hjälpt, han satte mig på en liknande SSRI medicin, vilket jag är starkt emot men vill visa att jag lyssnar på hans råd med och inte bara kommer dit och letar benso.

Han gick igenom medicinerna, "dessa är till sömnen" "dessa är för depressionen" "dessa är för panikångesten" dvs stesolid. Han ville skriva ut 5mg vid behov men sa att det skulle inte funka så fick 10mg. Bara det gjorde mig extremt jävla glad efter allt kämpande med läkare o psyk..

Men det sista så sa han att detta är inget som han kommer fortsätta skriva ut. Googlade sen på ssri medicinen och ah, det var en liknande variant. Så misstänker att han skrev ut detta för insättningsperioden. Men samtidigt så sa han ju att detta var för panikångesten.

Har möte om en månad så undrar hur stor chans det är att man kan få han till att ändra sig till att faktiskt låta mig få fler recept (vill ha detta som behandling, ätit i 5 år olagligt). Tänkte komma med argument som att detta är det enda som har funkat osv och pusha på dom pungterna hårdare och att ssri medicinen inte funkade. Eller tycker ni jag ska låta mer optimistisk till hans förslag om hans medicin men ändå lägga tyngden vid att stesoliden var det enda som hjälpte?

Detta är privat. Är väldigt glad över att för en gångs skull fått hjälp. Samtidigt som jag knappt vågar äta dom nu ifall det blir så att han drar bort dom nästa månad... ångest för det nu istället

Hade ni väntat 5 veckor tills nästa möte med att säga att 10mg inte funkade eller tror ni det är bättre och kontakta han tidigare? kommer säga att 10mg tog bort det värsta med panikångesten men det var för lågt för att jag skulle må bra.

På ett sätt är det bra och vänta 5v, och säga jag provade det på hans sätt. och kanske nämna att jag testat en högre dos dom dagar det var som värst.

Men på ett sätt kan det vara bra att höra av mig tidigare eftersom detta nu "inte funkar" mot min ångest, då dosen är för låg. Men rädd att det ska vara för PÅ.

Äntligen hittat en läkare, så varje jäkla ord måste väljas rätt och sägas på rätt sätt med, i rätt ordning..
Citera
2017-02-25, 03:23
  #823
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squamigera
Du går till en privatläkare betalar honom och beskriver några psykiska problem så som tragedi i familjen och att du har panik attacker m.m Överdriv och säg att du stundtals funderar på att ta ditt liv men inte har för avsikt att göra det och läkaren kommer garanterat skriva ut. eller gå till en läkare som jobbar kommunalt och du får atarax theralen eller kanske lergigan. Det är bara min tanke... Erfarenheten av att få det utskrivet av läkare inom kommunal anställda är i min erfarenhet sjuklig... När du ligger på intensiven i koma så kanske en stafett läkare låter sig våga skriva ut lite

Det där beror helt på vilken läkare du har. Jag får Stesolid (100st/månad) utskrivet av vanlig VC. Då har jag iofs dokumenterad långvarig problematik och varit i psyksvängen länge. Men ändå, det rör sig inte om någon privatläkare.
Citera
2017-02-25, 10:56
  #824
Medlem
Phosphoruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Ja det har alltid funkat för mig, läkaren kan vilja att man testar theralen eller attarax men det säger man att det har jag testat förr och det är som sockerpiller, säg att du behöver helst xanor men kom ihåg en viktig sak du bör säga som alltid funkat för mig (och då har jag flera år med mest xanor) och det är att påpeka för läkaren allt du inte kan göra utan xanor eller åtmnste stesolid om det nu gillas, ofta om man nekas xanor har man större chans på stesolid pga att gå från xanor till stesolid i sin begäran är att ändå bli nekad men att fåett svagare preparat.

När det gäller det jag skrev att du ska tala om för läkare att ditt liv inte fungerar utan dina xanor (som du om du inte har fått så säger ändå att du har fått dom från annan vc förr eller att din mor eller far givit dig pga din extrema ångest), har du jobb eller studier, flickvän ja alltså hela livet du har kommer gå åt skogen så du förlorar jobbet och kanske tom familjen om du inte får hjälp under denna hemska period.


Nej alltså jag har verkligen haft xanor utskrivet av psykiatrin tidigare. 6mg / dagen. Tog mig ut ur beroendet men har tyvärr trillat dit igen
Citera
2017-02-25, 11:01
  #825
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phosphorus
Nej alltså jag har verkligen haft xanor utskrivet av psykiatrin tidigare. 6mg / dagen. Tog mig ut ur beroendet men har tyvärr trillat dit igen

Okej tråkigt. Ty xanor äe underbart men fan vilket skit att ta sig ur när man fastnat. Önskar dig lycka iaf och hoppas dutar dig ur skiten.
Helst ska man försöka att ta xanor periodvis för att inte fastna allt för hårt.
Citera
2017-02-25, 11:06
  #826
Medlem
Phosphoruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Okej tråkigt. Ty xanor äe underbart men fan vilket skit att ta sig ur när man fastnat. Önskar dig lycka iaf och hoppas dutar dig ur skiten.
Helst ska man försöka att ta xanor periodvis för att inte fastna allt för hårt.
Men hur tror du mina chanser ser ut att få det återutskrivet? Då jag redan testat alla andra medel och faktiskt vet att xanor fungerar. Tror du en läkare skulle ta till sig det och skriva ut xanor åt mig direkt? Psykiatri läkare dvs
Citera
2017-02-25, 11:17
  #827
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phosphorus
Men hur tror du mina chanser ser ut att få det återutskrivet? Då jag redan testat alla andra medel och faktiskt vet att xanor fungerar. Tror du en läkare skulle ta till sig det och skriva ut xanor åt mig direkt? Psykiatri läkare dvs

Har du arbete, flickvän, familj, studier eller annat så kan du hävda att du har många bollar i luften och du behöver xanoren en kort period för att styra upp livet.

Alltså det är svårt att säga då jag inte vet hur ditt liv ser ut men gå till läkaren städad och säg det att du har testat olika preparat mot din höga press och stress i vardagen, arbetslivet och det sociala livet, allt kan gå förlorat om du inte får det preparat du vet fungerar, påpeka att det bara gäller enkort period för att det är så extremt stressigt just nu.

Hoppas du förstår vad jag menar om det är lite rörigt skrivet.
Citera
2017-03-06, 12:09
  #828
Medlem
dknerks avatar
Må skit, och krydda på lite extra har haft både sobril och stess på recept sen jag börjadr knarka. Sen ikto senare som 18åring, ett tag.
Hade sen sub-prog och hade ikto igen..
Insåg ej att jag hade det jävligt bra med medi och blev av med båda
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback