Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-12, 01:17
  #1
Medlem
General Hests avatar
Alå alla Flashback IT-experter. Har en inte allt för svår fråga som gäller txt-filer.

Råkade göra en liten tabbe igår och på nått sätt lyckades jag markera en mycket viktig textbit ur ett dokument och trycka på mellanslag.

Som ni vet så försvinner ju den markerade texten då och man kan lätt få tillbaka texten genom ctrl + Z. Grejen var ju den att jag råkade spara över skiten mer eller mindre utan att jag märkte det.

Finns det någon chans i helvetet att jag kan få tillbaka just den där textraden? Var en rätt viktig sådan, annars hade jag aldrig skrivit här.
Citera
2009-09-12, 03:50
  #2
Medlem
lyspyls avatar
Har du vista eller senare så finns det ju ett alternativ när du valt egenskaper till filen att återskapa till en tidigare version. Har du tur så kan den ju finnas med där.
Citera
2009-09-12, 08:12
  #3
Medlem
greenfighters avatar
vad för program använde du ?
vissa renodlade textprogram skapar varje gång man sparar filen läggs gamla versionen som en backup men med en annan filändelse.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback