Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-09-11, 20:56
  #1
Medlem
Mogadoniens avatar
Har mest erfarenhet av att röka utomlands, i USA, Holland, Tyskland, lite här o var i världen. Där har jag rökt som man gör dvs helt avslappnat på förfester eller utomhus utan att va skraj eller tänka att det är nåt speciellt. Det är först nu som jag "importerat" rökandet hem och vet inte riktigt hur jag ska bete mig riktigt dvs vilka risker det finns i Sverige.

Tex brukar jag ta med mig några färdigmeckade spliffs när jag går ut på helgen, började med att gå ut från krogen/klubben och bort ett kvarter och röka där och sen gå in igen. Och det gick ju bra men sen blev jag lat och ställde mig utanför ingången till en krog, med alla cigg-rökare och blev såklart påkommen av alla runtomkring och även vakten ...men det hände inget pga ett mirakulöst ingrepp av en i personalen som stod där och sa "han e med mig"
Denna händelse fick mig att fundera lite, hur gör folk som utvecklat sitt "rökarbeteende" i Sverige?
Hur gör ni när ni röker ute? Hur brukar krogvakter, polisen etc agera? Tänker främst på Stockholm om det skulle vara nån skillnad...

Finns det nån slags "etikett" mellan rökare som stöter på varandra ute? mer än att man bjuder om man har...

(Odlar även en liten planta i fönstret mest för skojs skull, är detta lugnt eller bara korkat? haha...)
Citera
2009-09-11, 21:02
  #2
Medlem
Cajunalts avatar
Välkommen hem till misären!

Personligen rullar jag ett par stycken och röker på en avskild plats, och rör mig helst inte bland mycket folk. Röda ögon är inte poppis här..

Men att röka bland vakter, poliser, eller annat pack är bara idiotiskt då det snart kommer att generera i böter och upprepande pissprover.
Citera
2009-09-12, 00:20
  #3
Medlem
du ska röka på avskilda platser, där det inte e så mycket gratis reklam.
Citera
2009-09-12, 00:26
  #4
Medlem
Hassizles avatar
Tyvärr är det så att du nästan måste gömma dig på vissa ställen.. :/
Citera
2009-09-12, 01:41
  #5
Medlem
prmanentwacks avatar
Det är inte speciellt smart att röka nära vakter osv. Om du inte råkar befinna dig på någon svartklubb eller nåt rave.
Citera
2009-09-12, 01:47
  #6
Medlem
Ipwns avatar
Rök inte bland folk även om du känner dem. Många kommer se dig som ett pundarsvin och knarkare som är beroende och inte kan kontrollera ditt bruk medans de själva har druckit 8-10 öl på en kväll. Tyvärr så får du gömma dig och smyga mycket här. Alla ser inte lätt på det här. "Drug is drug."
Citera
2009-09-12, 02:19
  #7
Medlem
Johnankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipwn
Rök inte bland folk även om du känner dem. Många kommer se dig som ett pundarsvin och knarkare som är beroende och inte kan kontrollera ditt bruk medans de själva har druckit 8-10 öl på en kväll. Tyvärr så får du gömma dig och smyga mycket här. Alla ser inte lätt på det här. "Drug is drug."

Sådant där blir jag så arg på. För någon vecka sen sa en vän, kalla honom A, att jag och vår andra vän B har spårat ur med vårat bruk.
Detta efter att jag och A rökt hemma hos A två gånger under en period på en och en halv vecka.

Notera att person A gillar att dricka stora mängder alkohol på helgerna.
Lite självinsikt om man får be.
Citera
2009-09-12, 02:27
  #8
Medlem
BeltzeBubs avatar
Jag kan säga att dom få gånger jag vill röka av dom få gånger jag går ut kör jag nästan alltid på secret agents. Staden jag bodde i innan var så liten att om jag försökt röka en joppe utanför krogen och någon fått syn på mej hade jag varit stämplad som knarkare i hela stan för resten av livet. I dom fall jag inte haft tillgång till secrets har jag smygit mej iväg till lagom undangömt ställe och rökt.
Nu bor jag i en större studentstad, och här verkar det vara mycket mer chill med rökandet, men jag har fortfarande inte lyckats fånga nån in action, även om man känt lukten lite här och där. Ändå hade jag nog inte velat röka öppet inför folk jag inte känner, så många knäppskallar det finns här i Sverige som hade satt dit en (antagligen "för ens egen skull") känns det helt enkelt inte säkert.
Citera
2009-09-12, 02:53
  #9
Medlem
renames avatar
Tja TS, gåre bra med trollandet eller?
Citera
2009-09-12, 03:32
  #10
Medlem
alarkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipwn
Rök inte bland folk även om du känner dem. Många kommer se dig som ett pundarsvin och knarkare som är beroende och inte kan kontrollera ditt bruk medans de själva har druckit 8-10 öl på en kväll. Tyvärr så får du gömma dig och smyga mycket här. Alla ser inte lätt på det här. "Drug is drug."

synd att det är så fan
Citera
2009-09-12, 03:51
  #11
Medlem
Mogadoniens avatar
Tja, inget trollande här om du tror det. Intresserad av hur folk gör och fick redan en del bra svar. Föreslå gärna flytt till noob-tråden då om du tycker det är korkat eller nåt...

Intressant det där om att ens utökade gäng, iaf för mig där få röker, redan börjar se en som "knarkarn"... Och jag håller med det tar alltid emot att göra det inför avlägsnare/nya kompisar just pga detta.

Haha, här ÄR dock en noobfråga - secret agents är det bara en jolle gömd i ett ciggpaket eller är det en mästerligt rullad spliff som t o m SER UT som en cigg?
Citera
2009-09-12, 04:23
  #12
Medlem
Baccarudas avatar
secret agents är när du har packat ner mecket i en cigg.
DVS tömt ciggen och meckat - fyllt ciggen igen
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback