Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-11, 16:03
  #2113
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Isabel, som annars är något av en "isdrottning", framstår ju som varmhjärtad och superkarismatisk när hon delar bord med Gunilla
Frågan är hur mycket Gunilla förstår av vilket intryck hon gör. Fattar hon att hon är provokativ, obekväm och skrämmande (en hel del personer gillar ju faktiskt att sprida dålig stämning), eller tror hon verkligen att hon är ett helt oskyldigt mobbningsoffer? Jag tror tamejfan inte att hon skådespelar alltså, hon är nog allvarlig med vad hon säger. När hon grät lite krokodiltårar och sade "De andra blir försörjda av sina rika män..." trodde jag faktiskt att hon skulle säga något tänkvärt och insiktsfullt (med tanke på att hon levt länge som arbetslös singelmamma som tar hand om både sin dotter och mor och definitivt har sämre ekonomi och lägre social status än de andra, oavsett vad hon själv påstår), men istället följde hon upp med det "...och så säger de att det är JAG som är elak!" Som om det första ens har med det andra att göra.

Störda människor har inte sjukdomsinsikt, ja hon tror att hon är ett mobboffer.
Efter att ha sett lite avsnitt från säsong 4, så var de andra fruarna djävligt dissiga mot hennes hus när de var där första gången, även Maria Montazami, så lite anledning har hon att vara besviken på dem, men narcissister tål inte en oförätt, de glömmer aldrig.

De ser sig också som goda och godhjärtade, därför gör hon den koppling hon gör.
Citera
2017-11-11, 16:05
  #2114
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag missade gårdagens avsnitt. Hur gick det för Gunilla i branden?

Jadu det var grannhuset som brunnit, och utsidan på Gunillas hus. Men Gunilla vill ha allt fokus.
Hon sade att det stod lågor från övervåningen och hon därför hindrat Erika att gå upp. Sedan när de filmar från övervåningen är den inte ens rökskadad.

Btw mamman fick visst ta sig ut själv eller med någon sköterska.
Citera
2017-11-12, 03:44
  #2115
Medlem
moralhoras avatar
DEMI MOORE din dumjävel, Elena!

Jösses. Borde inte detta vara elementär kunskap för uppmärksamhetshoror?
Citera
2017-11-12, 20:40
  #2116
Medlem
MettaFocks avatar
Alltså, denna Siv Cotton (ja, jag kollar repriser), är ju verkligen ett original. Pratar som en fjortis om sex och allt som hör detta till.
Citera
2017-12-05, 17:16
  #2117
Medlem
Frugan sappade precis in på detta underbara program, Gunilla skall visst skriva en bok. Fattar hon att vi ser det som lyteskomik?
Citera
2017-12-06, 21:06
  #2118
Medlem
Fredrikstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MettaFock
Alltså, denna Siv Cotton (ja, jag kollar repriser), är ju verkligen ett original. Pratar som en fjortis om sex och allt som hör detta till.

Siv Cotton er en av grunnene til at jeg tror det svenske hollywoodfruer-programmet er litt arrangert. De lagde en sesong med Norske hollywoodfruer også, men det ble med den ene sesongen. Var litt kjedelig egentlig. Ingen fremstod like tåpelige som i den svenske versjonen.

Siv Cotton var med i dette programmet, og her virket hun helt annerledes. Riktignok var hun fremdeles gift med mannen sin, men hun fremstod egentlig som en litt kjedelig Maria Montazami. Enten må hun ha fått et mentalt sammenbrudd etter skilsmissen, eller så må hun ha blitt instruert til å opptre som ei sexgal fjolle i Svenske hollywoodfruer.

Men uansett, den svenske serien er nå på 11 sesonger mens den norske endte opp med 6 episoder. Instruerte eller ei, så er de mer underholdende.
Citera
2017-12-13, 22:44
  #2119
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Han kanske inte vill


Hon har en fling med DR Berne ...
Undra om det är kärlek .. eller gratis fillers hon vill åt?

Igår fyllde Åsa år .. såg då att Berne la upp både film , där han grattade o förklarade sin kärlek , samt massa bilder på facebook ..på Åsa .
Idag ser jag inget av det,eller några andra tecken på att de dejtar på deras fbs ..
Citera
2017-12-13, 23:02
  #2120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Frugan sappade precis in på detta underbara program, Gunilla skall visst skriva en bok. Fattar hon att vi ser det som lyteskomik?

Fattar du att det är karaktärer i serien som spelar en roll?
Citera
2017-12-16, 15:45
  #2121
Medlem
nickomyras avatar
Åsa Vesterlund verkar ha en fling med Dr Berne .. så praktiskt med ännu en plastikkirurg i sitt liv .. är det gratis fillers eller sann kärlek ?

Åsa fyllde år för några dagar sedan .. Dr Bernd grattade med en personlig filmsnutt där han berättade om sin kärlek och massa bilder på Asa på fb .. dagen efter kan jag inte se något av detta eller andra spår på varken hans eller hennes fb
Citera
2018-01-11, 20:30
  #2122
Medlem
Redors avatar
Vad folk inte verkar förstå är att de flesta av "bråken" är enligt manus. Man framställer Gunilla som en komplett galning med diverse psykiska termer. För att öka sina tittarsiffror. Sen kanske hon delvis är sådan som person IRL, ingen aning. Men Tv3 eskalerar det och använder hennes taskiga psyke.

Hela serien börjar bli tröttsam och det märks att man inte lägger så mkt energi på den längre, visst är det enkelt att bara skita i att titta. Men jag har svårt att förstå vad Tv3 får ut av det. Tittarsiffror? Måste väl vara bättre att komma med något nytt.
Svenska Hollywoodfruar verkar inte längre heller handla om vem som har mest pengar. Jennifer Åkerman lever säkert inget lyxliv. Det gör inte Gunilla heller.


Siv Cotton gick i en intervju med Aftonbladet ut med hur det egentligen funkar i serien i.om att blev utbytt till förmån för Åsa Vesterlund, och hur tittarna luras..


De har flugit hit Åsa. Det gör de med Britt också. De bor ju inte här. De hyr hus åt dem för att låtsas som om de bor här, säger Siv
Jag har ingen aning om vad de försöker uppnå, men de fejkar det för svenska folket. De är inga Hollywoodfruar.

Fast jag tänker inte följa serien. Maria är Maria och det är det enda jag säger om det. Britt är 71, en diva. Sen har de tiggt in Åsa för att hon ska bråka med Gunilla. Det är bara så jävla tråkigt.

Gunillas kontroversiella image tycker hon är felaktig.

– Gunilla är faktiskt jättetrevlig. Och hon gör det bra.
Citera
2018-01-11, 21:54
  #2123
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Vad folk inte verkar förstå är att de flesta av "bråken" är enligt manus. Man framställer Gunilla som en komplett galning med diverse psykiska termer. För att öka sina tittarsiffror. Sen kanske hon delvis är sådan som person IRL, ingen aning. Men Tv3 eskalerar det och använder hennes taskiga psyke.

Hela serien börjar bli tröttsam och det märks att man inte lägger så mkt energi på den längre, visst är det enkelt att bara skita i att titta. Men jag har svårt att förstå vad Tv3 får ut av det. Tittarsiffror? Måste väl vara bättre att komma med något nytt.
Svenska Hollywoodfruar verkar inte längre heller handla om vem som har mest pengar. Jennifer Åkerman lever säkert inget lyxliv. Det gör inte Gunilla heller.


Siv Cotton gick i en intervju med Aftonbladet ut med hur det egentligen funkar i serien i.om att blev utbytt till förmån för Åsa Vesterlund, och hur tittarna luras..


De har flugit hit Åsa. Det gör de med Britt också. De bor ju inte här. De hyr hus åt dem för att låtsas som om de bor här, säger Siv
Jag har ingen aning om vad de försöker uppnå, men de fejkar det för svenska folket. De är inga Hollywoodfruar.

Fast jag tänker inte följa serien. Maria är Maria och det är det enda jag säger om det. Britt är 71, en diva. Sen har de tiggt in Åsa för att hon ska bråka med Gunilla. Det är bara så jävla tråkigt.

Gunillas kontroversiella image tycker hon är felaktig.

– Gunilla är faktiskt jättetrevlig. Och hon gör det bra.
Jag tror tyvärr att TV3 visar upp verkligheten och man får en ganska bra uppfattning om hur dessa "fruar" verkligen är.
Citera
2018-04-12, 14:35
  #2124
Medlem
Uncle Dukes avatar
Anna Anka gör comeback, avslöjar Nöjesbladet idag! Det står inget om vilka de andra deltagarna blir (Maria och Gunilla känns väl rätt självklara, dock). Två avsnitt av den nya säsongen (som redan är färdiginspelad!) ska också vara "talkshows med nästan alla de tidigare Hollywoodfruarna". På en och samma gång då eller? Eller kanske med Gunilla som programledare Skulle ju bli fullskaligt kaos!

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...hollywoodfruar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback