Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-12-26, 09:21
  #13
Medlem
PanzerDivisions avatar
drack en flaska Cocillana-Etyfin hos en kompis förut, det gör jag inte om. klia som fan över hela kroppen samt så fick jag förstoppning. Upplevde inte "ruset" som nått vidare heller
Citera
2003-12-26, 10:04
  #14
Medlem
Psychopatics avatar
Etylmorfin omvandlas till morfin i kroppen, inte allt, men kanske 10 % eller nåt. Kliande o förstoppning är vanliga bieffekter av morfin. Förr i tiden innehöll hostmedicinen Heroin istället, men efter ett tag kom man på att det inte var så lämpligt
Citera
2003-12-26, 11:24
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ape motherfucker
jodå pratar av egen erfarenhet, köpte dxm i tablettform i thailand, (romilar eller va de hette) höll mig uppe i dagar o fick en avis som hette duga, men jag antar jag förtjäna den , blanda hela kalaset med kopiösa mängder alkohol...
Men etylmorfin låter trevligt

Finns morfinliknande preparat typ etylmorfin att köpa i Thailand?
Citera
2003-12-26, 11:35
  #16
Banned
Skin_Smurfens avatar
Hade en hemsk upplevelse just med denna Cocillana Etyfin.
Låg hemma med feber, hosta o mådde piss dåligt. Men en polare lyckads tjata med mig ut på en fest. Hällde i mig ungefär samma mängder alkohol som man brukar i vanliga fall.
Vaknade dagen efter o kommer inte i håg ett smack. Detta är inte ngt som brukar hända mig. Fick senare höra att jag varit riktigt stökig. Bråkat massa med folk o varit allmänt skitjobbig.

Jag tyckte detta var skitotäckt då jag inte brukar uppföra mig på det sättet samt att jag inte haft sådana minnesluckor på flera år.

Men tror nog att jag kan koppla det samman med att jag under hela dagen druckt just Cocillana Etyfin o det var nog inte så bra o dricka en kvarta Whiskey o ett par öl efter det.

Så blanda inte Cocillana Etyfin med sprit.

Fast jag är ju visserligen motståndare till allt vad droger heter (förrutom alkohol) så drick inga mängder Cocillana Etyfin om det inte är för att ni är sjuka. Det är host medecin o inget annat.
Citera
2003-12-26, 12:19
  #17
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Cocilana innehåller en tämligen stor mängd etanol motsvarande en alkoholhalt på ca 10 %,
Citera
2003-12-26, 12:48
  #18
Medlem
Citat:
drack en flaska Cocillana-Etyfin hos en kompis förut, det gör jag inte om. klia som fan över hela kroppen samt så fick jag förstoppning. Upplevde inte "ruset" som nått vidare heller


Ha, ha, haaaaaaa!!
Men hostan försvann väl?
Citera
2003-12-26, 13:17
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ovlov
Finns morfinliknande preparat typ etylmorfin att köpa i Thailand?

Tramadol finns pa alla apotek, for 2-3kr/kapseln. For jag antar att du inte vill ga till the local dealer...
Hur det star sig mot morfin vet jag inte.
Citera
2004-01-07, 12:18
  #20
Medlem
keffemil_s avatar
Hörde nått på radion om nån hostmedicin med Kodein i, vilken är det?
Tydligen hade DJ Screw tagit överdos på den och dött.
Citera
2004-01-07, 17:03
  #21
Medlem
DJ Screw dog av en överdos hostmedicin innehållandes hydrokodein.

För de som inte vet vem DJ Screw är så var han en av pionjärerna inom "Screwed & Chopped" musiken. Alltså rapmusik där man fulat med pitchen så att musiken går väldigt långsamt vilket är ganska soft då man är moffad och själv rör sig långsamt. Med andra ord är musiken gjord för att lyssnas på när man är knarkad.

Vädigt muket av rapmusiken, speciellt från södra USA handlar om hostmedicin nu för tiden, inte så konstigt med tanke på att opiater har en förmåga att öka kreativiteten ganska rejält.
Citera
2010-10-26, 02:57
  #22
Medlem
Ninyah218s avatar
hostmedicinen TS refererar till i usa är den som innehåller DXM, i sverge däremot är det Cochilana Etyfin som innehåller Etylmorfin som man blir riktigt riktigt mysig på. Den blir man moffad som fan av vid tillräckliga doser!
Citera
2010-10-26, 10:33
  #23
Medlem
Psykotons avatar
Sk. "syrup" , hostmedicin med berusande effekter är särskilt populära i sydstaterna. Finns många sorter, men de mest eftertraktade är de som innehåller hydromorfon, hydrokodon eller kodein. Dricks oftast med 7UP (och lite vodka).
Citera
2010-10-26, 12:02
  #24
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton
Sk. "syrup" , hostmedicin med berusande effekter är särskilt populära i sydstaterna. Finns många sorter, men de mest eftertraktade är de som innehåller hydromorfon, hydrokodon eller kodein. Dricks oftast med 7UP (och lite vodka).
Ett annat namn är även "purple drank" vilket även råkar vara lil waynes favorit drug of choise :P De brukar väl innehålla både kodein och DXM?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback