Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-09-10, 18:06
Bannlyst
Msn funkar inte för mig av någon konstig andledning nu på den nya versionen.-.. Har gmail. Finns det någon annat som funkar till windows och som gmail funkar?
Citera
2009-09-10, 18:07
Moderator
pewpews avatar
kör du 64 btars os?
Citera
2009-09-10, 18:19
Medlem
Flytande_argots avatar
Pidgin funkar fint och har stöd för de flesta chatt-protokoll:

http://www.pidgin.im/
Citera
2009-09-10, 18:27
Bannlyst
Kör win xp pro 32 bits.

provade den du sa och det står "Dinemail@gmail är avstängt".
Min gmail är inte avstängt? Funkat alltid på msn osv men körde en ren ominstalltion på mitt xp för fick ett grovt virus. Hur får jag det och funka?
Senast redigerad av Morrex111 2009-09-10 kl. 18:57.
Citera
2009-09-10, 19:39
Bannlyst
Hjälp tack ?
Citera
2009-09-10, 19:54
Medlem
Flytande_argots avatar
Du kan alltså logga in på ditt Gmail-epost-konto?

Kan det vara så att du fått en trojan/virus som gjort att du börjat skicka ut en massa spam/virus-länkar till folk på din MSN-lista eller liknande?
Citera
2009-09-10, 19:56
Medlem
ayadews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrex111
Hjälp tack ?

Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Pidgin funkar fint och har stöd för de flesta chatt-protokoll:

http://www.pidgin.im/

^
Citera
2009-09-10, 20:04
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayadew
^

Ja, men jag tror att hans MSN-konto blivit låst. Jag kör inte MSN själv, men kopplar man inte valfri mail-adress till MSN numera via någon typ av passport-tjänst?

Om den passportkopplingen är stängd på grund av att TS haft ett virus som skickat ut spam via MSN så skulle väl det kunna förklara varför han nu inte längre kan logga in?
Citera
2009-09-10, 21:09
Medlem
Andreasvbs avatar
Ja, man kopplar en valfri email-adress till Passport, Windows Live ID.
Låter som kontot är stängt.

Bästa är att kontakta supporten.
Eller så kan du skapa nytt konto.
Citera
2009-09-10, 22:00
Bannlyst
Citat:
Du kan alltså logga in på ditt Gmail-epost-konto?

Kan det vara så att du fått en trojan/virus som gjort att du börjat skicka ut en massa spam/virus-länkar till folk på din MSN-lista eller liknande?

Kan stämma. Fick massa virus och därför ominstallerade jag mitt xp för den vart helt ner dödad. Hur hur fixar jag det då? Och ja det stämmer kan logga in på gmail.com men inte logga in på msn eller liknade. Står att mitt konto är avstängt när jag använder Pidgin

Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb

Bästa är att kontakta supporten.
Eller så kan du skapa nytt konto.

men konstigt att mitt konto funkar på gmail.com och inte på msn?
Citera
2009-09-10, 22:13
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrex111
men konstigt att mitt konto funkar på gmail.com och inte på msn?

Det är för att det handlar om två olika saker. Du skickade inte ut någon spam via Gmail (dit du får din e-mail) utan det är MSN-tjänsten som du kopplat till din Gmail som blivit nedstängd.

MSN kan inte stänga ner din gmail eller hindra dig från att logga in där och skicka ta emot mail, de enda de kan göra är att konstatera att din MSN som är kopplad till din Gmail har skickat en massa skit och så bryter (låser, stänger av, etc etc) kopplingen mellan din Gmail och MSN. Ditt gmail-konto i det här läget är alltså bara din identitet (ungefär som ditt personnummer) och har inget med e-posten att göra.

Det borde väl finnas någon sorts återställningsfunktion via MSN? Eller att det går att maila supporten och berätta hur det ligger till?
Citera
2009-09-10, 22:22
Bannlyst
Citat:
Det är för att det handlar om två olika saker. Du skickade inte ut någon spam via Gmail (dit du får din e-mail) utan det är MSN-tjänsten som du kopplat till din Gmail som blivit nedstängd.

MSN kan inte stänga ner din gmail eller hindra dig från att logga in där och skicka ta emot mail, de enda de kan göra är att konstatera att din MSN som är kopplad till din Gmail har skickat en massa skit och så bryter (låser, stänger av, etc etc) kopplingen mellan din Gmail och MSN. Ditt gmail-konto i det här läget är alltså bara din identitet (ungefär som ditt personnummer) och har inget med e-posten att göra.

Det borde väl finnas någon sorts återställningsfunktion via MSN? Eller att det går att maila supporten och berätta hur det ligger till?

men det funkar inte om jag tar Google-Talk på Pidgin heller? Men ska slänga iväg ett mejl till gmail eller så

EDIT: Funkar tydligen nu fattar inte men jag ser inga kontakter på Padgin
Senast redigerad av Morrex111 2009-09-10 kl. 22:27.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in