Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-05-12, 22:51
Medlem
Farbror-Barbroos avatar
När jag bodde i USA levde jag på menthol cigg så kallad Newport men jag slutade röka när jag kom till sverige och började snusa..

Men nu till frågan jag tänkte lyxa till det lite i helgen och köpa ett packet cigg! Var länge sedan

Men vill ha tips på godast menthol ciggen här i sverige? Är inte säker på om newport finns här

I usa är det tvärtom inte alls bögigt att röka menthol cigg nästan alla gör det där

*EDIT
Behöver inte vara överdrivet mycket nikotin eller! Kommer troligtvis få feta nikotinkickar
Senast redigerad av Farbror-Barbroo 2009-05-12 kl. 22:54.
Citera
2009-05-12, 22:53
Medlem
Farbror-Barbroos avatar
Tycker smaken av "vanliga" cigg smakar skit och ger en äcklig doft efter sig
Citera
2009-05-12, 22:56
Medlem
Marlboro Menthol eller Prince Menthol gillar jag!
Citera
2009-05-12, 22:59
Medlem
Farbror-Barbroos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoeggarn
Marlboro Menthol eller Prince Menthol gillar jag!

Ok tackar

Vill ändå har fler tips inte fredag än!
Citera
2009-05-12, 23:03
Medlem
glen-tourrays avatar
När jag var i hjältarnas land i höstas rökte vi Camel Crush, de var som vanliga Camel light men om man tryckte på filtret så krossade man en liten ampull som släppte loss kemikalier i filtret och vips var det en mentolcigg.

Har inte sett dem i Sverige dock, har iof inte letat

http://tobaccoproducts.org/index.php/Camel_Crush

Hittar du dem så köp, jag brukar inte gilla mentol men dessa var faktiskt okej
Citera
2009-05-12, 23:11
Medlem
Farbror-Barbroos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glen-tourray
När jag var i hjältarnas land i höstas rökte vi Camel Crush, de var som vanliga Camel light men om man tryckte på filtret så krossade man en liten ampull som släppte loss kemikalier i filtret och vips var det en mentolcigg.

Har inte sett dem i Sverige dock, har iof inte letat

http://tobaccoproducts.org/index.php/Camel_Crush

Hittar du dem så köp, jag brukar inte gilla mentol men dessa var faktiskt okej

tackar! kanske beställer från nätet..isåfall kan jag lika gärna köpa riktiga newport från USA som smakar nice som fan... Någon som vet om det går?? Bara ett packet
Citera
2009-05-12, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Barbroo
tackar! kanske beställer från nätet..isåfall kan jag lika gärna köpa riktiga newport från USA som smakar nice som fan... Någon som vet om det går?? Bara ett packet
Det går! Bara att söka på "Buy cigarettes" eller något på Google så ploppar det fram en mängd med hemsidor. Dock så blir det förmodligen väldigt dyrt om du bara ska köpa ett paket. Frakten kommer bli svindyr liksom. Vet inte om sådana hemsidor säljer paketvis heller, men ja... du kan ju kolla!
Citera
2009-05-12, 23:42
Medlem
Farbror-Barbroos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJCyko
Det går! Bara att söka på "Buy cigarettes" eller något på Google så ploppar det fram en mängd med hemsidor. Dock så blir det förmodligen väldigt dyrt om du bara ska köpa ett paket. Frakten kommer bli svindyr liksom. Vet inte om sådana hemsidor säljer paketvis heller, men ja... du kan ju kolla!

Redo att betala 100-200 kr troligtvis får jag upp minnen när jag röker ciggen. Ganska mycket nikotin i den har jag för mig dock
Citera
2009-05-13, 15:57
Medlem
chocks avatar
Marlboro Menthol helt klart
Citera
2009-05-13, 16:00
Medlem
Jag uppskattar faktist en LM Menthol cigg när jag har ont i halsen, annars får det vara vanliga ciggaretter.
Citera
2009-05-13, 16:54
Bannlyst
Har du vägarna förbi Filippinerna kan du ju köpa Champion Menthol Godaste menthol ciggen enligt mig iaf.
Citera
2009-05-14, 15:49
Medlem
Machiavelis avatar
Gillar inte menthol i vanliga fall men brukar röka dom när jag har ont i halsen.
Men godaste menthol ciggen jag har rökt är Marlboro Menthol, om du vill ha lite billigare så finns ju Corner Blue och LM Blue som också funkar fin fint.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in