2009-04-01, 14:47
Bannlyst
Idag på samhällslektionen blev det ett rätt stort tjejbråk på grund av följande:

Det började med att vi gick igenom nya länder som tillkommit, och då sade läraren ungefär ''Nu har ju dessutom Kosovo blivit ett självständigt land'' och då svarade en serbisk tjej i min klass typ ''Kosovo självständigt? Aldrig, Kosovo är Serbiskt.'' Det var då bråket startade då det också går en Kosovoalbansk tjej i klassen. Den albanska tjejen sade håll käften till serben och sade att hon alltid snackar så mycket serbisk skit. De båda tjejerna har hamnat i bråk med varandra tidigare och är väl inte de bästa vännerna om man säger så, de knuffade varandra lite och skrek lite och läraren fick gå emellan och bryta upp bråket, sedan fick de ta ett snack med rektorn.

Denna händelse om än väldigt komisk fick mig att börja fundera, har vi i Sverige importerat etniska konflikter som aldrig annars hade påverkat oss, som Kosovo-Serbien konflikten, genom massinvandringen?

Det är oroväckande om invandringen gör att Sverige blir en plats där konflikter från andra länder fortsätter, håller ni med mig? vad anser ni att man kan göra för att förhindra detta?
2009-04-01, 14:51
Bannlyst
Jag kan inte för allt i världen förstå varför dom kommer hit om dom inte kan släppa sitt förflutna, dom här tjejerna är troligtvis födda i Sverige och har således inte någonting med sina föräldrars forna land att göra, ta seden dit du kommer, för helvete.
2009-04-01, 14:53
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
Idag på samhällslektionen blev det ett rätt stort tjejbråk på grund av följande:

Det började med att vi gick igenom nya länder som tillkommit, och då sade läraren ungefär ''Nu har ju dessutom Kosovo blivit ett självständigt land'' och då svarade en serbisk tjej i min klass typ ''Kosovo självständigt? Aldrig, Kosovo är Serbiskt.'' Det var då bråket startade då det också går en Kosovoalbansk tjej i klassen. Den albanska tjejen sade håll käften till serben och sade att hon alltid snackar så mycket serbisk skit. De båda tjejerna har hamnat i bråk med varandra tidigare och är väl inte de bästa vännerna om man säger så, de knuffade varandra lite och skrek lite och läraren fick gå emellan och bryta upp bråket, sedan fick de ta ett snack med rektorn.

Denna händelse om än väldigt komisk fick mig att börja fundera, har vi i Sverige importerat etniska konflikter som aldrig annars hade påverkat oss, som Kosovo-Serbien konflikten, genom massinvandringen?

Det är oroväckande om invandringen gör att Sverige blir en plats där konflikter från andra länder fortsätter, håller ni med mig? vad anser ni att man kan göra för att förhindra detta?
Självklart så importerar vi folks värderingar som de hade innan de kom hit och de konflikter som folk hade har ju inte försvunnit bara för att de är här. Din skollektion är ju ett tydligt exempel på det. Vi har ju även de kristna syrianernas förföljelse av muslimska syrianer i Södertälje som ett exempel på att man inte är mer tolerant bara för att man har bytt land.

Det enda man kan göra är väl att hålla isär dessa folkslag och religionsgrupper och se till så att de inte bosätter sig i närheten av varandra. Fast det är väl förmodligen rasistiskt att tänka så.
2009-04-01, 14:55
Medlem
tältpinnes avatar
Det är märkligt att man inte kan åsidosätta sina skurkstaters fejder och bete sig civiliserat i en akademisk miljö, beter man sig på det sättet i universitetsvärlden ser inte framtiden vidare ljus ut.
2009-04-01, 14:56
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:

Ja detta är ju en självklar följd utav massinvandringen som det finns många exempel på. Nu senast har jude-palestinier/arab-konflikten varit på tapeten rätt mycket efter cirkusen i Malmö. Muslimer påstås ha blivit utsatta för förföljelse i Södertälje, vad man inte nämnde i media var att förföljarna av allt att döma var "assyrier". Blattarna tar i mycket med sig sina konflikter hit. Det är bara Mona Muslim som tror att alla genom magi blir svenskar så fort de sätter sina ovärdiga skita fotsulor på Sveriges jord.

Vad ska man göra åt det? Det finns nog ganska lite man kan göra, det går ju inte att förmå någon att sluta vara serb eller alban. Och det är alldeles tydligt inte den väg S. slagit in på. Invandrare har rätt att behålla sin kultur, heter det. Efter ett stort antal generationer kunde man ju tänka sig att invandrare helt förlorat sin ursprungliga identitet, men det förutsätter nog en mycket mindre invandring. I ett land där i. har egna etniska enklaver, helt kan tala i:s egna språk, och till och med har egna religiösa friskolor, är ju sådant bara fantasier. Nej dessa konflikter är här för att stanna. Leve mångkulturen!
2009-04-01, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendence
Jag kan inte för allt i världen förstå varför dom kommer hit om dom inte kan släppa sitt förflutna, dom här tjejerna är troligtvis födda i Sverige och har således inte någonting med sina föräldrars forna land att göra, ta seden dit du kommer, för helvete.

Det stämmer att dessa tjejer båda är födda i Sverige, men båda tjejerna är väldigt patriotiska när det gäller deras riktiga hemländer som de kallar det, de har bråkat tidigare när det gäller kriget i Jugoslavien och Kosovo.
2009-04-01, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Det är märkligt att man inte kan åsidosätta sina skurkstaters fejder och bete sig civiliserat i en akademisk miljö, beter man sig på det sättet i universitetsvärlden ser inte framtiden vidare ljus ut.

Det är en gymnasieklass, men ändå.
2009-04-01, 15:01
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Det är en gymnasieklass, men ändå.

Jo jag förstod det, men de har väl ändå någon slags förhoppning om att vidareutbilda sig efter gymnasiet, då håller det inte att blanda in känsloargument.
2009-04-01, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av the_dude82
Ja detta är ju en självklar följd utav massinvandringen som det finns många exempel på. Nu senast har jude-palestinier/arab-konflikten varit på tapeten rätt mycket efter cirkusen i Malmö. Muslimer påstås ha blivit utsatta för förföljelse i Södertälje, vad man inte nämnde i media var att förföljarna av allt att döma var "assyrier". Blattarna tar i mycket med sig sina konflikter hit. Det är bara Mona Muslim som tror att alla genom magi blir svenskar så fort de sätter sina ovärdiga skita fotsulor på Sveriges jord.

Vad ska man göra åt det? Det finns nog ganska lite man kan göra, det går ju inte att förmå någon att sluta vara serb eller alban. Och det är alldeles tydligt inte den väg S. slagit in på. Invandrare har rätt att behålla sin kultur, heter det. Efter ett stort antal generationer kunde man ju tänka sig att invandrare helt förlorat sin ursprungliga identitet, men det förutsätter nog en mycket mindre invandring. I ett land där i. har egna etniska enklaver, helt kan tala i:s egna språk, och till och med har egna religiösa friskolor, är ju sådant bara fantasier. Nej dessa konflikter är här för att stanna. Leve mångkulturen!

Håller med dig om att dessa konflikter nog är oundvikliga om massinvandringen och mångkulturen fortsätter. Dessa tjejer ser ju sig självklart som serb och alban och även fast de är födda här så ser de Serbien och Kosovo som hemländerna, vilket är lite naturligt ändå enligt mig, men det är till skada för Sverige, helt klart.
2009-04-01, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Jo jag förstod det, men de har väl ändå någon slags förhoppning om att vidareutbilda sig efter gymnasiet, då håller det inte att blanda in känsloargument.

Ok, ja, den stilen dem kör nu håller ju inte senare i livet, om man säger så.
2009-04-01, 16:56
Medlem
Olaus Magnuss avatar
Hela grundtanken med det mångkulturella samhället är ju att nysvenskarna inte ska anpassa sig efter, och anamma, svensk kultur och svenska värderingar, utan istället behålla desamma från sina ursprungsländer. Det gäller även de generationer av främlingar som är födda och uppvuxna i Sverige. Enligt den i Sverige rådande ideologin, är detta bra och det som kommer att göra vårt land särskilt framgångsrikt i framtiden (när denna framgång ska börja, undrar jag stilla...).

För övrigt hoppas jag serbiskan vann.
2009-04-01, 16:57
Bannlyst
En annan rolig sak med bråket var att jag snackade med den albanska tjejen efteråt och hon sade typ ''alltid ska den där h*ran snacka så mycket skit, pallar inte henne asså''.

Synd bara att vi importerar människor som fortfarande lever kvar i det förgågna och vi som land får lida för de ökande konflikterna.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in