Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
Idag på samhällslektionen blev det ett rätt stort tjejbråk på grund av följande:
Det började med att vi gick igenom nya länder som tillkommit, och då sade läraren ungefär ''Nu har ju dessutom Kosovo blivit ett självständigt land'' och då svarade en serbisk tjej i min klass typ ''Kosovo självständigt? Aldrig, Kosovo är Serbiskt.'' Det var då bråket startade då det också går en Kosovoalbansk tjej i klassen. Den albanska tjejen sade håll käften till serben och sade att hon alltid snackar så mycket serbisk skit. De båda tjejerna har hamnat i bråk med varandra tidigare och är väl inte de bästa vännerna om man säger så, de knuffade varandra lite och skrek lite och läraren fick gå emellan och bryta upp bråket, sedan fick de ta ett snack med rektorn.
Denna händelse om än väldigt komisk fick mig att börja fundera, har vi i Sverige importerat etniska konflikter som aldrig annars hade påverkat oss, som Kosovo-Serbien konflikten, genom massinvandringen?
Det är oroväckande om invandringen gör att Sverige blir en plats där konflikter från andra länder fortsätter, håller ni med mig? vad anser ni att man kan göra för att förhindra detta?
Ja detta är ju en självklar följd utav massinvandringen som det finns många exempel på. Nu senast har jude-palestinier/arab-konflikten varit på tapeten rätt mycket efter cirkusen i Malmö. Muslimer påstås ha blivit utsatta för förföljelse i Södertälje, vad man inte nämnde i media var att förföljarna av allt att döma var "assyrier". Blattarna tar i mycket med sig sina konflikter hit. Det är bara Mona Muslim som tror att alla genom magi blir svenskar så fort de sätter sina ovärdiga skita fotsulor på Sveriges jord.
Vad ska man göra åt det? Det finns nog ganska lite man kan göra, det går ju inte att förmå någon att sluta vara serb eller alban. Och det är alldeles tydligt inte den väg S. slagit in på. Invandrare har rätt att behålla sin kultur, heter det. Efter ett stort antal generationer kunde man ju tänka sig att invandrare helt förlorat sin ursprungliga identitet, men det förutsätter nog en mycket mindre invandring. I ett land där i. har egna etniska enklaver, helt kan tala i:s egna språk, och till och med har egna religiösa friskolor, är ju sådant bara fantasier. Nej dessa konflikter är här för att stanna. Leve mångkulturen!