2009-03-03, 11:30
Bannlyst
Nu har det gått en timme sedan jag hittade en rökt gås på altanen och vet inte vad jag ska göra. I mitt hus bor bara päronen som är hårt antidrog samt min lillebror på 12 år... ingen av dem kan väl röka gås för fan... och jag själv är det inte.

Söker lite tips och råd, vad fan ska jag ta mig till? Jag har inte berättat för någon ännu och jag är med 100% säkerhet säker på att det är en gås.

Någon som varit med om något liknande knarkdrama?
2009-03-03, 11:32
Medlem
melhalts avatar
Joo.. men för mig var det värre, jag hittade en elefant...

Fråga din bror, sen dina föräldrar? =)
2009-03-03, 11:33
Medlem
antagonistens avatar
Är du helt säker på att det inte är du eller någon vän till dig som har rökt den och sedan glömt den där?
Om ja så är det väl bara att hinta lite när du talar med din bror (som är huvudmisstänkt) och se hur han reagerar.

Om det nu är han som har rökt den så tycker han nog antagligen att det är lättare att tala med dig än att tala med era föräldrar.
Det kan ju kanske vara så att han har hittat din stash och bara provat på någon enstaka gång.
2009-03-03, 11:35
Medlem
Antagligen din farsa
2009-03-03, 12:42
Medlem
Dagens ungar börjar tidigt, jag misstänker brodern eller någon av hans kompisar möjligtvis.
2009-03-03, 12:48
Medlem
wuuaas avatar
Citat:
Dagens ungar börjar tidigt, jag misstänker brodern eller någon av hans kompisar möjligtvis.
Sant lär vara han eller så har någon av dina föräldrar ljugit för dig,typ om mamman är anti så lär ju pappan bara följa med för att inte få skäll av mamsen
2009-03-03, 14:30
Bannlyst
tack för svaren ska fråga fadern min först senaren är han kommer hem. Han har ju alltid älskat droger såsom kaffe och alkohol, kanske röker han sig en gås då och då bakom gestapons rygg.

Lillebror är tveksamt alltså, han frågar mamma om det är okej när han vill dricka lite saft.

Dramat fortsätter! Vi får se vad som händer senare!

Själv brukar jag förresten icke.

Denna gås!
2009-03-03, 14:34
Medlem
baabamaas avatar
Snitta upp den här gåsen och ta bild på den så vi kan bekräfta dina misstankar. Kan ju vara en självrullad cigarett också.
2009-03-03, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av melhalt
Joo.. men för mig var det värre, jag hittade en elefant...

Fråga din bror, sen dina föräldrar? =)

Tänkte svara på detta tidigare men glömde bort... vad fan menar du liksom... elefant? Vad är du för en pajas?

Ska jag ta en bild av gåsen och lägga upp förresten?
2009-03-03, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulthotel
Tänkte svara på detta tidigare men glömde bort... vad fan menar du liksom... elefant? Vad är du för en pajas?

Ska jag ta en bild av gåsen och lägga upp förresten?

Gör det ta en bild och lägg upp

peace out
2009-03-03, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oscaaaar
ladda upp bild >> tinypic, imagehack

Va jag tror så kommer man nog inte se om det är nå röka i "gåsen" , eller kanske om det är grönt för inte så svårt att se grönt/grått i tobak men brunt finsmulat kommer man nog inte kunna se :P.
2009-03-03, 15:54
Medlem
adampoos avatar
Att röka 'gåsar' är ju oerhört fult men nu hör ju det inte hit. Klart man kan ta reda på om det varit olagligt puff i fimpen så länge den inte blöttnat sönder; lukta, skära upp, studera så lär det inte va så svårt eller i värsta fall tända och ta ett blåss, känner ju DIREKT. Själv så skulle jag vänta på mer tecken innan jag tog upp det med päronen då det som sagt kan vara lillebrors polare, din polare eller vem som helst egentligen.. spännande tråd faktiskt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in