• 1
  • 2
2009-02-17, 14:27
Medlem
Masingas avatar
Hej!

Det är nämligen så att jag har ett dokument framför mig, en borgenförbindelse som jag misstänker till 95% är förfalskad. Vart kan jag skicka dokumentet på analys för att får reda på om det är autentiskt? Skrivstilarna är ruskigt lika varandra på samtliga namn.

Tänker göra en anmälan om det visar sig att jag har rätt, men vill inte blanda in polisen innan analysen är gjord. Kan man kontakta för ett test eller måste en anmälan ha gjorts innan?
Citera
2009-02-17, 14:45
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Hej!

Det är nämligen så att jag har ett dokument framför mig, en borgenförbindelse som jag misstänker till 95% är förfalskad. Vart kan jag skicka dokumentet på analys för att får reda på om det är autentiskt? Skrivstilarna är ruskigt lika varandra på samtliga namn.

Tänker göra en anmälan om det visar sig att jag har rätt, men vill inte blanda in polisen innan analysen är gjord. Kan man kontakta för ett test eller måste en anmälan ha gjorts innan?
http://www.polisen.se/inter/nodeid=1...eversion=1.jsp
Citera
2009-02-17, 14:54
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon Blixt
http://www.polisen.se/inter/nodeid=1...eversion=1.jsp

Jag känner till den sidan men kräver det inte att man gör en polisnänmalan först, eller?
Citera
2009-02-17, 15:03
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Hej!

Eftersom det är Polisen som gör sådana analyser är du nog så illa tvungen.
Citera
2009-02-17, 15:09
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Eftersom det är Polisen som gör sådana analyser är du nog så illa tvungen.
Jaha, det va märkligt att man måste anmäla ngn innan man är 100% säker på att han är skyldig för att få reda på om han är skyldig.
Citera
2009-02-17, 15:15
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Jaha, det va märkligt att man måste anmäla ngn innan man är 100% säker på att han är skyldig för att få reda på om han är skyldig.

Men det står väl ingenstans att man måste göra en polisanmälan först.
Citera
2009-02-17, 15:39
Medlem
cammos avatar
Citat:

Det är inte ditt jobb att ta reda på om han är skyldig eller inte, det är polisens.

Har du en misstanke så anmäl.
Citera
2009-02-17, 15:45
Medlem
Masingas avatar
Ringde precis SKL och fick reda på att det går att skicka det på analys direkt till dom, men då kostar det ca 6-7k. Om jag skulle göra en polisanmälan och de gör bedömningen att det finns skäl för att skicka det vidare till SKL så görs analysen gratis.
Citera
2009-02-17, 16:47
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ringde precis SKL och fick reda på att det går att skicka det på analys direkt till dom, men då kostar det ca 6-7k. Om jag skulle göra en polisanmälan och de gör bedömningen att det finns skäl för att skicka det vidare till SKL så görs analysen gratis.

Ja, och!? Det är väl inte så konstigt att vi andra skattebetalare inte ska betala för att du vill undersöka äktheten i ngnting?
Citera
2009-02-17, 17:02
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Intresseklubben antecknar. Du tror väl inte att SKL bedriver välgörenhet?
Citera
2009-02-17, 17:05
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon Blixt
Intresseklubben antecknar. Du tror väl inte att SKL bedriver välgörenhet?

Har ej påstått det, iaf skönt att inte lägga det ifrån egen ficka. Tyck vad ni vill om det,men kostnaden täcks av ngt, minns inte exakt vad det va. Jävligt arroganta personer det finns här.
Citera
2009-02-17, 21:22
Medlem
Citat:
Hej!

Varför ringer du inte till den som utfärdat borgensförbindelsen och frågar, Vet inte personen vad du pratar om anmäl.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in