Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-02-14, 16:55
  #1
Avstängd
ExilSvensks avatar
Hej,

En dum fråga att ställa här tycker ni kanske. Men jag skulle själv vilja höra era argument till: Varför borde prostitution legaliseras?

Jag är själv av åsikten att prostitution bör legaliseras. Men motivationen:

Det är en överenskommelse mellan två vuxna personer. Kriminalisering av prostitution leder bara till att tjejerna blir mer beroende av anra kriminella aktörer. Samtidigt, stimulerar det människosmuggling. Om prostitution vore legalt, skulle detta påverka priset. Vilket i sin tur, skulle ta bort många incitament, till att låsa in stackars brudar i små ettor, och inte släppa ut dom mer än en gång i veckan.
Citera
2009-02-14, 16:57
  #2
Medlem
Bossiemans avatar
Prostitution är lagligt i Sverige. Det är köpet av sexuell tjänst som är förbjudet.
Citera
2009-02-14, 16:59
  #3
Avstängd
ExilSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman
Prostitution är lagligt i Sverige. Det är köpet av sexuell tjänst som är förbjudet.

Ok, ok, sorry, Borde formulerat mig bättre. Men varför skall då sexköp, legaliseras?
Citera
2009-02-14, 21:58
  #4
Medlem
gulligumsans avatar
att köpa sex borde självfallet vara lagligt..

jag kan absolut inte förstå varför det är olagligt..

okey "vissa tjejer mår dåligt av det och blir tvingade till det"... men vadå?
JA vi kom på en lösning. Om vi gör det olagligt att köpa så komma tjejerna som blir sålda mot sin vilja att må bättre..... eller upphöra....

rimligt? NEJ.

Sex är en tjänst precis som stdtjänst, banktjänst, osv osv... Människan tjänar pengar på sin kropp i ALLA yrken .. kanske nått få undantag.
Modeller säljer sin kropp lika mycket som en hora...

Alla moralkärringar och feminister borde inse att de finns tjejer som har sexuella fantasier, och där kanske de ingår att knulla med en färmmande man som kanske utnyttjar henne och sen ger henne pengar... eller en fantasi att hon knullar en snäll omtänksam man och hon blir så himla kåt.. och så får hon pengar för det. kan komma på jätte många olika fantasier...

Knulla på och köp sex och sälj och skit i alla feminister och moraltanter..

det är mitt motto idag
Citera
2009-02-14, 23:30
  #5
Avstängd
Scarface321s avatar
Nej det tycker jag inte. För hur ska tant försörja sig då?
Citera
2009-02-15, 03:45
  #6
Medlem
jokers avatar
Jo det vore nog bra om prostitution var reglerad och laglig. Helst skulle jag vilja ha ett riktigt tråkigt statligt verk som lyder under socialstyrelsen eller finansdepartementet. Gråa trista betongbordeller i varje residensstad och andra större städer med namnet "Prostitutionsbolaget" i gröna neonbokstäver. I Lobbyn ska det ligga foldrar om från SoS om sexmissbruk, könssjukdommar och trafficking. Samt läsmaterial från olika trosamfund. På mindre orter kan eventuellt folktandvården eller järnaffären vara "Ombud för Prostitutionsbolaget". Då går man in på Järnia och beställer ett skjut och sedan kommer sexarbetaren ut till orten enligt ett bestämt schema. Eventuellt sker detta i samarbete med bibliotekens bokbussar.

Sexarbetarna ska sålunda vara statsanställda och ha kollektivavtal med endera ST eller SEKO. Fast lön, med fasta tillägg för vilka tjänster som utförs. Viss provision kan utgå baserat på antal kunder och utförda tjänster per kund. Självklart tillämpas LAS och regeln om sist in först ut. Kunderna skall ha begränsad rätt att själv välja vilken sexarbetare denne skall betjänas av. Främst beroende på funktion. Fackets representanter lär inte tillåta några urvalsspektakel som kan missgynna äldre anställda.

I ett uppbyggnadsskede så skall Prostutionsbolaget vara skyldiga att anställa sådana som tidigare verkat inom branshen som frilansare. I samband med att alla prostituerade erbjuds anställning inom PB förbjuds även all annan prostitution och Prostitutionsbolaget blir ett statligt monopolföretag. Därefter sker nyanställningar på vanligt sätt, många blir givetvis anvisade jobbet av Arbetsförmedlingen.

De flesta tjänster skall utföras, vaginalt, oralt, analt, S/M, wet, scat etc. Men sexarbetaren kan själv välja vilka moment som skall ingå i arbetsbeskrivningen. För att erhålla anställning måste man dock minst klara vaginalt och oralt.

Givetvis skall varje bordell även ha manliga prostituerade. Hur många kan dock låta avgöras av marknadskrafterna.

Alla kunder registreras, pga risken för övergrepp och för att underlätta eventuell smittspårning. Loggen raderas dock löpande efter sex månader. Samtliga anställda inom prostitutionsbolaget har tystnadsplikt.

Tanken är givetvis att avskräcka lite lagom från sexköp, men att det ska finnas där för de som verkligen verkligen vill.
Citera
2009-02-15, 19:27
  #7
Medlem
Ja!
Citera
2009-02-15, 19:51
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarface321
Nej det tycker jag inte. För hur ska tant försörja sig då?

Jag håller med.

Trafficking däremot borde förbjudas. Jag vet att det är två helt skilda saker.
Citera
2009-02-15, 20:47
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joker
Jo det vore nog bra om prostitution var reglerad och laglig. Helst skulle jag vilja ha ett riktigt tråkigt statligt verk som lyder under socialstyrelsen eller finansdepartementet. Gråa trista betongbordeller i varje residensstad och andra större städer med namnet "Prostitutionsbolaget" i gröna neonbokstäver. I Lobbyn ska det ligga foldrar om från SoS om sexmissbruk, könssjukdommar och trafficking. Samt läsmaterial från olika trosamfund. På mindre orter kan eventuellt folktandvården eller järnaffären vara "Ombud för Prostitutionsbolaget". Då går man in på Järnia och beställer ett skjut och sedan kommer sexarbetaren ut till orten enligt ett bestämt schema. Eventuellt sker detta i samarbete med bibliotekens bokbussar.

Sexarbetarna ska sålunda vara statsanställda och ha kollektivavtal med endera ST eller SEKO. Fast lön, med fasta tillägg för vilka tjänster som utförs. Viss provision kan utgå baserat på antal kunder och utförda tjänster per kund. Självklart tillämpas LAS och regeln om sist in först ut. Kunderna skall ha begränsad rätt att själv välja vilken sexarbetare denne skall betjänas av. Främst beroende på funktion. Fackets representanter lär inte tillåta några urvalsspektakel som kan missgynna äldre anställda.

I ett uppbyggnadsskede så skall Prostutionsbolaget vara skyldiga att anställa sådana som tidigare verkat inom branshen som frilansare. I samband med att alla prostituerade erbjuds anställning inom PB förbjuds även all annan prostitution och Prostitutionsbolaget blir ett statligt monopolföretag. Därefter sker nyanställningar på vanligt sätt, många blir givetvis anvisade jobbet av Arbetsförmedlingen.

De flesta tjänster skall utföras, vaginalt, oralt, analt, S/M, wet, scat etc. Men sexarbetaren kan själv välja vilka moment som skall ingå i arbetsbeskrivningen. För att erhålla anställning måste man dock minst klara vaginalt och oralt.

Givetvis skall varje bordell även ha manliga prostituerade. Hur många kan dock låta avgöras av marknadskrafterna.

Alla kunder registreras, pga risken för övergrepp och för att underlätta eventuell smittspårning. Loggen raderas dock löpande efter sex månader. Samtliga anställda inom prostitutionsbolaget har tystnadsplikt.

Tanken är givetvis att avskräcka lite lagom från sexköp, men att det ska finnas där för de som verkligen verkligen vill.

Bra skrivet joker! Har skrivit inlägg med liknande idéer för en tid sen, men inte med så mycket ironi som du gör.

Tror också att ett sånt regelverk också skulle underlätta för myndigheterna att få stopp på traffickingen.
Citera
2009-02-15, 21:07
  #10
Medlem
VideInfras avatar
ja det tycker jag. jag är ingen sexköpare men anser att man säljer sin kropp på nästan samma sätt när man är t.ex. byggarbetare.
Citera
2009-02-15, 21:54
  #11
Medlem
Prometeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VideInfra
ja det tycker jag. jag är ingen sexköpare men anser att man säljer sin kropp på nästan samma sätt när man är t.ex. byggarbetare.
Ja det är samma princip, eller för att vara mer nära, masssör.

Anser man att man äger sin egen kropp så följer det direkt att sexköp ska legaliseras. Anser man inte att det ska legaliseras så anser man alltså att man inte äger sin egen kropp utan att den är statens, och att staten ska bestämma vem den ska få knulla. Vilket anser ni är mest perverst?
Citera
2009-02-15, 23:57
  #12
Medlem
Cotillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prometeus
Ja det är samma princip, eller för att vara mer nära, masssör.

Anser man att man äger sin egen kropp så följer det direkt att sexköp ska legaliseras. Anser man inte att det ska legaliseras så anser man alltså att man inte äger sin egen kropp utan att den är statens, och att staten ska bestämma vem den ska få knulla. Vilket anser ni är mest perverst?


Man får ju leta efter ett mer vridet aurgument
Nej det är inte samma princip och jo jag äger min kropp MEN
skillnaden kommer när kroppen kommer i kontakt med någonting annat.

Om jag skulle smälla ner dig och senare sparka ut dina inälvor så skulle det alltså vara tillåtet ?
jag menar jag får ju göra vad jag vill med min kropp eller hur ?
Och det inkluderar ju naturligtvis också hur jag får röra mig, eller ?
Alltså skulle inte jag begå något lagbrott.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback