Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-01-19, 16:56
  #1
Avstängd
Vet ej i vilket forum den här tråden platsar i, men jag chansar här eftersom det handlar om en länk.

Det handlar om ett forum som heter www.terapisnack.com och dess regler och hur de godtyckligt stänger av folk. Hoppas mitt budskap går fram, jag vill gäran veta om andra känner till sidan eller har några liknande erfarenheter. Man kan vara FK, alltså flashback-korrekt, och PK hehe, och så TK, alltså terapisnacks-korrekt. Inne på forumet får man inte vara PK, det räcker inte, man måste vara så gullig-gullig som det bara går. Vanligt är att folk startar trådar om att de ska göra självmord eller mår dåligt och får svar tillbaka i form av "gör det inte" och "styrkekramar."

Nåja, det var en kort beskrivning, bakgrunden till det hela då, är att jag förundras över ett forum som sköts godtyckligt och genom favoriseringar och utan regler. Jag skulle testa forumets regler lite och låtsades därför reagera på en tråd, nämligen denna: http://www.terapisnack.com/sexmissbr...ill-utvik.html

Exakt citat enligt reglerna: "Genom att acceptera dessa regler garanterar du att du inte kommer att posta några inlägg som ä obscena, vulgära, sexuellt orienterade, uttrycker hat eller hot mot andra, eller på annat sätt bryter några lagar."

Läs tråden, jag är avständ men mitt namn är Joffara där med. Efter att ha skickat pm fram och tillbaka med en moderator så bussade hon admin på mig och jag fick följande svar strax innan jag stängdes av.

Citat:
Ursprungligen postat av Admin
Dina anmälningar kommer till mig, jag gör en bedömning när jag läser igenom tråden. Anser jag att det är opassande inlägg som bryter mot forumets regler, så plockar jag bort inläggen och ger användaren en varning. Om inte användaren skärper sig, så blir personen bannad från forumet.

Så sköts forumet. Det spelar ingen roll hur många gånger du anmäler ett inlägg, om jag bedömmer att det är okej så stannar det kvar.

/Admin

Det sköts alltså godtyckligt! Jag har andra skärmdumpar och grejer också från debatter som tagits bort. Man får nämligen inte debattera på Jonas Gådes skitforum, man får bara styrkekrama och gulligulla! Finns inte det där raid-forumet kvar här på FB?

Andra med liknande erfarenheter från skitforumet?
Citera
2009-01-19, 17:48
  #2
Medlem
mophrs avatar
Jaha? Vafan gör du ens på forumet då?
Såg en tråd om en tjej som var beroende av att vika ut sig på internet och så skulle du komma och vara dryg och leta efter regelbrott.
Tycker det verkar vara ett jävligt larvigt forum, men dom kan väl låta hållas.
Citera
2009-01-19, 17:48
  #3
Medlem
CDPs avatar
Förstår inte varför någon öht skulle vilja vara medlem där. Verkar vara fullt av idioter, inkl admin.

Välkommen till flashback. Här är det en fördel om du är lite sjuk i huvudet.
Citera
2009-01-19, 18:00
  #4
Medlem
Ecnals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joffara
"styrkekramar."
Håhåhåhå
Citat:
Ursprungligen postat av CDP
Här är det en fördel om du är lite sjuk i huvudet.
Citera
2009-01-19, 18:02
  #5
Medlem
b0gfettos avatar
Han kommer man ihåg, *styrkekram"-idioten som spammade ner halva forumet med den skitlänken.

Raid-tråden finns ej längre, som tur är.
Citera
2009-01-19, 18:25
  #6
Avstängd
Äsch då, mitt budskap gick visst inte fram. Jag ska försöka förtydliga.

1. Jag är inte medlem där och gav fan i att jag blev avstängd.

2. Jag frågade om nån annan har erfarenhet av det forumet och att ha blivit avstängd utan egentlig anledning eller för att ni har debatterat utan att bryta mot regler? Vilka ändå inte efterlevs.

3. Vad är det för ett sjukt forum egentligen? Folk debatterar ju inte över huvud taget.

Vart tog raidtråden vägen? Har de fortsatt samlas på nåt annat forum? Jag skulle vilja förelå terapisnack.com dit nämligen.
Citera
2009-01-19, 20:45
  #7
Moderator
MondoBizarros avatar
Flyttas på TS begäran till Psyket, så får vi se vad de där vill göra med den.
/Mod
Citera
2009-01-19, 21:25
  #8
Medlem
Ikes avatar
vad är det att lägga ner sin tid på ? bättre du läser en bok och låter folk skriva som dem vill i dem olika forumen !
Citera
2009-01-19, 21:38
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ike
vad är det att lägga ner sin tid på ? bättre du läser en bok och låter folk skriva som dem vill i dem olika forumen !

1. Tydligen väldigt känsligt ämne för alla här.

2. Tydligen svårt att hålla sig till ämnet.

3. Jag låter folk skriva i vilka jävla forum de vill. Läs mina frågeställningar.
Citera
2009-01-20, 00:11
  #10
Medlem
Varför vill du vara någonstans där du inte är välkommen?
Citera
2009-01-20, 00:23
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nicolai
Varför vill du vara någonstans där du inte är välkommen?

FB-folket är ju minst lika jävla efterblivna. Lär dig läsa dig jävla sneknullade fanskap. Är det så helvetes svårt att hålla sig till ämnet din jävla avföda? Gå och häng dig så pissar jag på din grav sen.

Citat:
Ursprungligen postat av Joffara
Jag är inte medlem där och gav fan i att jag blev avstängd
Citera
2009-01-20, 00:31
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joffara
FB-folket är ju minst lika jävla efterblivna. Lär dig läsa dig jävla sneknullade fanskap. Är det så helvetes svårt att hålla sig till ämnet din jävla avföda? Gå och häng dig så pissar jag på din grav sen.

Ämnet gör dig uppenbarligen upprörd, och jag förstår att du känner dig kränkt.

Upprättelse finns inte att fås här, dock.

Jag hoppas att du en dag klarar av att förlåta de som våldsförde sig på ditt klena medvetande, för det är enbart förlåtelse som är vägen tillbaka till mental hälsa.

Lycka till.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback