2009-01-13, 00:29
Medlem
suqas avatar
Hittade en länk av en slump. Sidan är droginfo.com och här kan du läsa om den:

Länken med "rapporten":http://www.droginfo.com/pdf/publicerade_artiklar/Alkohol_vs_Hasch.pdf

Dom jämför alltså alkohol med cannabis, och hör och häpna, cannabis framstår som mindre farligt.
Är det bara jag som blir förvånad när jag läser något sånt här på en så pass seriös sida, cannabis framstår ju som dödsknark annars när det handlar om sådana sidor.
Citera
2009-01-13, 00:39
Medlem
Battery6s avatar
"För det..." ända upp till åttonde.

Känns som han som skrev det hade gjort lite privat forskning kring ämnet
Citera
2009-01-13, 00:47
Medlem
Nomexdräkts avatar
Det finns hopp
Citera
2009-01-13, 02:05
Medlem
hinhales avatar
Skön artikel. Man tycker ibland att de antar lite väl mycket men det är nog psykologers sätt att forska och luska i saker.

För det Åttonde var rolig att läsa. När jag gick på högstadiet (ca 10 år sen) hade vi en biologibok innehållandes en bild på en afroamerikansk mamma med sin "crack-baby" under armen där det stod att fosterskadorna berodde på cannabisrökning. crack och cannabis..say what liksom...det var lite lustigt.

Man blir ju mörkrädd för att man var ung och godtrogen och accepterade sådan propaganda som skolan lärde en på nittiotalet. hmpf. Vilken lögn
Citera
2009-01-13, 02:27
Medlem
"Det finns kliniska indikationer
på att cannabisrökning också är en bidragande orsak till cancer i lungsystemet."

Någon som vet om detta påstående stämmer? I The Union påstås ju det direkt motsatta, och jag har aldrig hittat forskning som lägger fram bevis för att enbart Cannabisrök kan ge lungcancer.
Citera
2009-01-13, 07:23
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaterasu
på att cannabisrökning också är en bidragande orsak till cancer i lungsystemet."

Någon som vet om detta påstående stämmer? I The Union påstås ju det direkt motsatta, och jag har aldrig hittat forskning som lägger fram bevis för att enbart Cannabisrök kan ge lungcancer.

Man kan ju tycka att rökning borde ge cancer, men jag har sett forskningsrapporter som säger att cannabis kan stoppa spridning av cancer. Så det kan stoppar cancer från att bildas också?
Citera
2009-01-13, 08:32
Medlem
Det var väl bara en sammanfattning på WHOs rapport.
Bra iaf, så slipper man läsa igenom hela den
Citera
2009-01-13, 09:42
Medlem
grandroyals avatar
8 years old news
Citera
2009-01-13, 10:20
Medlem
Citat:

Inte helt ovanligt att man blandar ut det goda med tobak, eller hur? Jag röker inte cigg i vanliga fall så visst ökar man risken för cancer. Men som ni alla vet så verkar man få cancer av allt möjligt här i världen. Chipps, bränd mat osv.
Citera
2009-01-13, 10:32
Medlem
whoareyous avatar
Citat:

Vad än det är som brinner är det inte nyttigt att suga i sig röken av, varken cannabis eller tobak/toapapper eller dylikt.

om jag inte har helt fel så blir det mer tjära av cannabis än tobak.
Citera
2009-01-13, 12:38
Medlem
caran672s avatar
Citat:

The union säger väldigt mycket kontroversiellt. Jag tror absolut inte på alla uppgifter som ges i den filmen. Den känns mer pro-cannabis än objektiv.
Jag skulle inte luta mig mot alla argument som förekommer i den filmen.
Citera
2009-01-13, 14:39
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvand
Men som ni alla vet så verkar man få cancer av allt möjligt här i världen. Chipps, bränd mat osv.
Nej, faktiskt inte. Ny forskning gjord vid Karolinska Institutet i Sthlm visar att det sambandet som förstorades upp så i media för några år sedan inte alls var så starkt. Om vi väntar i något halvår eller så så kommer det bli officiellt också, när artikeln publiceras.
Undrar om det blir några rubriker i kvällspressen om det, skulle inte tro det va.. ^^
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in