Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-18, 16:39
  #1
Medlem
Spår av nötters avatar
Det har tydligen kommit in en ny artikel på Spicesweden. Genie heter den. Men mer än vad den kostar står inte.

Någon som har en aning om vad det är? En rökmix?


Den vänlige själ som testat får jättegärna skriva en liten rapport. Utseende, Smak, Effekt osv.
Citera
2008-11-18, 16:44
  #2
Medlem
BeroendeAvAllts avatar
Varför mailar du inte dom och frågar istället?
Dom har haft problem med sidan och det kan ju vara därför det inte står någon om "Genie".
Citera
2008-11-18, 16:47
  #3
Medlem
Spår av nötters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeroendeAvAllt
Varför mailar du inte dom och frågar istället?
Dom har haft problem med sidan och det kan ju vara därför det inte står någon om "Genie".

Sant sant, fast å andra sidan verkar det inte så lätt för honom med mailen heller.

Och trots det vore det trevligt med en liten rapport.
Citera
2008-11-18, 17:29
  #4
Medlem
Finitos avatar
Ja, jag såg detta också. Skulle vara intressant att få reda på vad detta kan vara
Citera
2008-11-18, 18:21
  #5
Medlem
Spritpennas avatar
Finns nu två trådar om Genie, samt pågående diskussion om varan i ena Spice-tråden. Känns som om denna tråden kan vara tillräcklig för Genie diskussion. Eller?
Citera
2008-11-18, 18:25
  #6
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritpenna
Finns nu två trådar om Genie, samt pågående diskussion om varan i ena Spice-tråden. Känns som om denna tråden kan vara tillräcklig för Genie diskussion. Eller?

Du har väl skickat RP på dom inläggen i spicetråden så att mods kan sammanfoga dessa med den här tråden antar jag?
Citera
2008-11-18, 18:28
  #7
Medlem
Spritpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Du har väl skickat RP på dom inläggen i spicetråden så att mods kan sammanfoga dessa med den här tråden antar jag?

Eh, RP, som i att rapportera inlägget till mods? Hur gör jag det?

EDIT:
Information från SS gällande Genie!

"Innehåller bland annat följande örter och extrakt:

Alchemilla vulgaris, kaemiferia galanga, leonotis nepetifolia, pedicularis
procera, rosa gallica, scutellaria galericulata.

Genie ger ett cannabisliknande rus."
__________________
Senast redigerad av Spritpenna 2008-11-18 kl. 18:30.
Citera
2008-11-18, 18:51
  #8
Medlem
Charlie Chickens avatar
Spice må vara skit, men zohaii är å andra sidan riktigt skapligt. Det där Genie kanske duger som lagligt substitut om man befinner sig ute på någon bar exempelvis.
Citera
2008-11-18, 18:52
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie Chicken
Spice må vara skit, men zohaii är å andra sidan riktigt skapligt. Det där Genie kanske duger som lagligt substitut om man befinner sig ute på någon bar exempelvis.

zohaii är bara en svag version av skunk anbow.
Citera
2008-11-18, 19:02
  #10
Medlem
Spritpennas avatar
Research Research Research!

Detta är vad det stora Internet säger om örterna som finns i Genie:
  • Alchemilla vulgaris: På svenska "Daggkåpa". "I köket och hushållet kan unga blad delas och ingå i en sallad. Exempelvis ull kan färgas grön med avkok på daggkåpans blad. De gröna delarna av hela plantan kan användas som te under graviditet och ca tio dagar efter förlossningen för att dra ihop bukmusklerna och för att underlätta regelbunden menstruation. Avkok på daggkåpan kan användas till kompress för sårläkning, mot infektion och svullnad. Fjällkåpan har samma egenskaper men möjligen mer effektiv."
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Daggk%C3%A5pa

  • Kaemiferia galanga: "The rhizomes of aromatic ginger have been reported to include cineol, borneol, 3-carene, camphene, kaempferol, kaempferide, cinnamaldehyde, p-methoxycinnaamic acid, ethyl cinnamate and ethyl p-methoxycinnamate. Extracts of the plant using methanol have shown larvicidal activity against the second stage larva of dog roundworm (Toxocara canis)."
    http://en.wikipedia.org/wiki/Kaempferia_galanga

  • Leonotis nepetifolia: "is often smoked for its entheogenic, or psychoactive, properties. Some say the effects are similar to those of cannabis. However, some who expect the full effects of cannabis are disappointed with smoking L. nepetifolia. One common effect that many users report is a relaxing of the muscles and a higher appreciation of soft things."
    http://en.wikipedia.org/wiki/Leonotis_nepetifolia

  • Pedicularis procera: "This is a little known plant is said to have sedative and nervine properties that surpass valerian! Many species of Pedicularis are known for their muscle relaxant, and pain relieving qualities. It is purported that the Pedicularis family of plants are being employed in many legal smoking blends on the market including Spice Gold."
    http://www.ktbotanicals.com/pedicula...ct-p-6827.html

  • Rosa gallica: "is a species of rose native to southern and central Europe eastwards to Turkey and the Caucasus. The rosa gallica officinalis is also called Apothecary's Rose.
    It is a deciduous shrub forming large patches of shrubbery, the stems with prickles and glandular bristles. The leaves are pinnate, with three to seven bluish-green leaflets. The flowers are clustered one to four together, single with five petals, fragrant, deep pink. The hips are globose to ovoid, 10-13 mm diameter, orange to brownish."
    http://en.wikipedia.org/wiki/Rosa_gallica

  • Scutellaria galericulata: "The principle phenolics in the leaves, stems, and roots are baicalein and wogonin. Another study identifies 5,6,7-trihydroxy-2'- methoxyflavone and its 7-0-glucuronide. A number of the flavones found in S. lateriflora have been reported to selectively bind with high affinity to central benzodiazepine receptor sites, leading to the view that the flavones exerts anxiolytic and other benzodiazepine effects in rats.Common skullcap contains the flavonoid glycosides baicalin, dihydrobaicalin and chrysin glucuronide. Baicalin is known to be anti-inflammatory and analgesic"
    http://en.wikipedia.org/wiki/Scutellaria_galericulata


Någon mer än jag som inte är imponerad?
Citera
2008-11-18, 19:13
  #11
Avstängd
hmm... det låter inte särskilt kul =/ fasst jag var väldigt skeptiskt mot spice också i början, men jag tycker spice diamond e riktigt bra

Men jag kan väl offra mej och beställa lite så kan jag lämna en liten rapport
Citera
2008-11-18, 19:18
  #12
Medlem
Misstänker att det är ungefär samma som Yucatan Fire. Verkar vara ett simpelt försäljningsknep för att ändra namnet och sedan sälja det till ett dyrare pris. Har dock inte testat Genie och tänker inte ta nån drog överhuvudtaget, så jag bara spekulerar ;-)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback