• 1
  • 2
2008-10-06, 14:46
Medlem
Redbullvodkas avatar
Hej,

För någon vecka senda vann jag en auktion på www.enkrona.se.
Varan jag vann var en massagestol för 3700:- vilket är riktigt billigt då liknande modeller kostar 10000:- i butik. Jag vart givetvis väldigt glad då jag har problem med ryggen, så jag gick in och betala auktionen direkt. Sedan idag såg jag att orderen var annullerad så jag kontakta dom och fråga vad som hade hänt, då fick jag till svar att dom inte hade någon stol i lager inte kan leverera den.

Så nu till min fråga kan dom bara gör såhär? Är inte auktionen bindande på någotvis? Om den är det hur ska jag då gå vidare med det här?

Tacksam för all hjälp jag kan få!
Citera
2008-10-06, 14:55
Medlem
debeos avatar
Var det inte någon tråd för ett tag sen som tog upp det där med att de flesta sånna bid-siter bara är scam?
Citera
2008-10-06, 14:58
Medlem
Grohls avatar
Helt klar svinigt gjort av dem, man kan ju för fan inte sälja något som man inte har, men antagligen kan de slingra sig ur en sån här grej via användaravtalet. Är ingen juridikexpert, men det finns säkert nån liten mening som det hänger på.
Citera
2008-10-06, 15:26
Medlem
Redbullvodkas avatar
Grejen är att jag trodde dom var seriösa då jag vann en borrmaskin för några veckor sedan för endast 1 krona som dom faktiskt skickade. Men jag gissar att det blev lite för stor förlust på denna.
Citera
2008-10-06, 16:16
Medlem
Men det kan ju inte vara allt de säger?
Säger de bara -"Sorry, vi har inte stolen du vann. Vi skickar inget och ersätter inget!"?
Citera
2008-10-06, 16:26
Medlem
Redbullvodkas avatar
Jo, dom svara att ordern och auktionen är annullerad för dom inte har några i lager eller får in några påstår dom. Ingen kompensation ingenting.
Citera
2008-10-06, 17:07
Medlem
Fittsnopps avatar
Vänta nu, har du inte fått dina pengar tillbaka?

EDIT: Är det en sån sajt där man betalar för varje bud man lägger?
Citera
2008-10-06, 17:43
Medlem
Redbullvodkas avatar
Nej det är en vanlig auktionssite, högsta bud vinner. Jag har inte fått tillbaka mina pengar det är jag inte orolig för dessutom vill jag ha varan och inte pengarna.
Citera
2008-10-06, 18:11
Bannlyst
traderas auktioner är bindande som vanliga auktioner är, jag vet inte hur det fungerar med enkronas. kolla villkoren. står det att dom är bindande så måste dom ge dig stolen för det priset i vilket fall som helst.
Citera
2008-10-06, 21:46
Medlem
ariers avatar
det som TS är ute efter är nog att dem har sådan auktion där lägsta unika auktionen eller tvärtom vinner. Dock så belastas alla de övriga budgivarnas telefonräkningar med något som dem i över huvudtaget aldrig ens kan vinna. Eller rättare sagt dem tror att dem förlorade auktionen. Det enda siten behöver göra är att betala tillbaka till vinnaren men inte till någon annan...

Luktar scam. Vilka är det?
Citera
2008-10-06, 23:08
Medlem
Redbullvodkas avatar
Nej det är som sagt ingen lägsta bud utan en vanlig auktionsite. Gå in på sidan och kolla.
Citera
2008-10-06, 23:27
Medlem
ormanoffs avatar
Avtalsvillkoren nedan. Vad jag kan se har företaget inte grund att neka dig köpet. De skall således fullfölja avtalet eller så får du hota dem med stämning.

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in