2008-09-30, 19:03
Medlem
Bengrots avatar
Inspirerades av Den stora tråden om invandrarrelaterade brott 2008.

Vardagen vid ett äldreboende i det nya mera spännande Sverige.

http://www.ttela.se/?article=42510

Man kan undra vad det är för fel på de här invandrarungdomarna. Antingen så ger de sig på ensamma svenska kvinnor i grupp eller så ger de sig på ännu värnlösare människor i grupp, våra stackars pensionärer. Jag har förstått att invandrare föredrar att slåss bara när de vet att de är överlägsna och garanterat vinner men är inte det här lite väl fegt tom i deras ögon?

Invandrare pratar ofta om respekt och heder men det är väl knappast två ord man förtjänar när man ger sig på rolatorstöttade tanter i 80 års åldern. Förakt och hat är snarare ord som man tänker på när man vill beskriva de här modiga slagskämparna.

Jag är fullt medveten om att även svenska ungdomar begår fega brott i grupp men nivån på vad som är fegt och vad som är heder även inom kriminella har ju helt suddats ut. Idag ger man sig på allt som är värnlöst och tycker att det är skitball. Vad har dessa neanderthalare för förmåga att känna empati mot de som inte kan försvara sig? Ingen alls vad det verkar.

Hur kommer vi tillrätta med det här problemet. Media vägrar att informera om dessa händelser och peka på vart problemen ligger och våra trötta politiker verkar inte ens fatta att det finns ett gryende problem med eskalerande våld mot oskyldiga och försvarslösa människor i vårt samhälle.

Vad är lösningen?

Knappast medborgargarden väl, det måste finns bättre sätt att få lugn och ro i våra städer. Hur får vi ordning på det här? Det var väl inte så här det var tänkt när man började prata om den underbara och härliga kulturberikningen. Jag vill inte bli berikad på det här viset!
Citera
2008-09-30, 19:25
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajlenZ
Jag röstar på att vi samlar ihop en armè och slår tillbaka mot förädarna!
Snart så är det kanske det enda som återstår. De åtgärder som de sociala myndigheterna sätter in verkar ju inte hjälpa. Jag har lyssnat på invandrare som själva säger att vi svenskar är så mesiga som alltid ska prata allt tillrätta och aldrig visar lite stake. Det kanske är dags att vi backar ett antal hundra år och lägger oss på samma nivå som dem rent utvecklingsmässigt och tar tag i problemet som våra förfäder hade gjort.
Citera
2008-09-30, 19:25
Medlem
Det här var ta mig fan det värsta jag läst! Hade det här hänt i vilket annat land som helst en solidariska sosse Sverige så hade utan tvekan en ilsken mobb bildats som i sin tur hade bankat muskingarna så hårt att dom hade önskat att dom stannat i sandlådan.. Och det är ju denna feghet som låter dom hålla på som dom gör! Just det faktum att folk går ur vägen för dom hela tiden det stärker bara deras förakt för vårt samhälle. Om någon hade ryckte tag i dom och frågat vad i helvete dom håller på med och sedan förklarat att det hade varit högst olämpligt för dom att fortsätta i samma banor. Då hade nog trakasserierna slutat illa kvickt.
Citera
2008-09-30, 19:28
Medlem
WrongTurn87s avatar
Jag känner empati för dessa stackars ungdomar. Inte konstigt att de blir kriminella när de blir behandlade som skit när de kommer till Sverige. Nee jag tycker att vi borde satsa mer pengar så att invandrarna känner sig välkomna.

Och de gamla kärringarna på vandrarhemmet har säkert gjort något mot ungdomarna, artikeln får det att låta som om de vore oskyldiga men det tror jag inte.
Citera
2008-09-30, 19:33
Medlem
Aakes avatar
Vilka små buspojkar.
Dessa skall torka oss i röven när vi blivit gamla har politikersvinen tänkt ut.
Citera
2008-09-30, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WrongTurn87
Jag känner empati för dessa stackars ungdomar. Inte konstigt att de blir kriminella när de blir behandlade som skit när de kommer till Sverige. Nee jag tycker att vi borde satsa mer pengar så att invandrarna känner sig välkomna.

Och de gamla kärringarna på vandrarhemmet har säkert gjort något mot ungdomarna, artikeln får det att låta som om de vore oskyldiga men det tror jag inte.
Du är mer efterbliven än babianen, eller är du babianen?
Finns troligen mer rasism hos invandrare mot svenskar än vice versa. Hör ordet Svennehora väldigt ofta.
Så 90 åriga kvinnor som är senila är skyldiga för rasism? Kom invandrarungarna och testade deras soft-air gun på ålderdomshemmet för att de hade sett 90-åriga tanter som kallat dem äckliga negrer?
Citera
2008-09-30, 19:38
Medlem
StuGs avatar
Tragiskt men tyvärr förvånar det mig inte längre. När jag läste artikeln tänkte jag att den kan ses som en symbolisk beskrivning av hela landet.

Uppenbarligen saknas en spärr som vanliga inhemska kriminella och "buspojkar" har. Vi har här att göra med ett rått förakt för svaghet, agerande som grupp, låg tröskel till våld och hot. Ingen känsla av "samhörighet" med offren och då spelar det ingen roll om man råkar vara 90 år, handikappad, kvinna eller barn. Allt utanför klanen och kusinerna är fiender. Igelkottsbrännandet och kattplågandet som diskuterats i andra trådar är symptom på samma sak men där handlar det om en förlängning av uppfattningen om att djur är föremål.

Att detta inte har ett dyft med socioekonomi att göra är uppenbart för alla utom de mest hormonstinna Batikhäxorna.

Och då handlar detta sannolikt om vanliga pensionsräddarskitungar, inga förhärdade brottslingar.

En annan faktor är föräldrarna. Vad i helvete håller de på med? Varför inte utöva ett uns av den sociala kontrollen man har över sina döttrar mot sina söner? Eller släpps de ut som gäng rabiessmittade hyenor för att i flock hitta något svagt, skadat "djur" att våldta eller låna mobilen av?
Senast redigerad av StuG 2008-09-30 kl. 19:53.
Citera
2008-09-30, 19:43
Medlem
Fina Herrns avatar
Citat:

Hehe, en till Batikhäxa...
https://www.flashback.org/find_post...hreadid=747669
Citera
2008-09-30, 19:45
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Herrn
Hehe, en till Batikhäxa...
https://www.flashback.org/find_post...hreadid=747669
Båda dessa batikhäxor använder humor och ironi som vapen i debatten. Tänk på det innan ni hetsar upp er alltför mycket

OT: Batikhäxans blogg är fö grymt rolig och väl värd ett besök!
Citera
2008-09-30, 19:48
Medlem
StuGs avatar
Citat:

Du är naturligtvis ironisk men det skrämmande är att våra politiker tänker som FB-troll. Då är vi illa ute.
Inga andra kan tycka det är en naturlig reaktion när man bemöter det land och folk som arbetat ett helt liv för att bygga upp det välstånd som överhuvudtaget gjort det möjligt för dessa människor att komma hit. "Behandlas som skit"? Landet som räddat livet på dem? Gett dem gratis skola, hemspråk, skolmat och böcker. En levnadsstandard de bara kan drömma om i sina hemländer, fred, närmast noll korruption et c, et c.
Märkligt att tacka gästfriheten på detta sätt. Undrar hur svenskar skulle behandlats i deras hemländer om de tagit emot som flyktingar och rånat, våldtagit och skjutit mot åldringar. Det hade säkerligen blivit blodigare än ett Batikhäxe-lägga-huvet-på-sne-samtal.

Jag upprepar:våra politiker tänker som FB-troll. Då är vi illa ute.
Senast redigerad av StuG 2008-09-30 kl. 19:50.
Citera
2008-09-30, 20:06
Medlem
kunskaparens avatar
Citat:

Du har rätt. Det här måste vara de gamlas fel. Det är den svenska intoleransen, rasismen och smygnazismen som ligger bakom det här. Invandrarna kan inte betraktas som skyldiga här, de är offren; invandrargängens våld är bara självförsvar.

Till att börja med är gamlingarna svenskar. De måste förstå att de ska maka på sig när de blir angripna av invandrargäng. Invandrares rättigheter går alltid före svenskarnas. Jag kan t om ge mig på att pensionärerna vare sig firar ramadan eller betalar jizya; en sådan disrespekt förtjänar sitt straff, naturligtvis.

Det är även väldigt vanligt att gamla, skröpliga pensionärer med våld angriper invandrare på stan. De ger sig på dem med sina permobiler, käppar och rullatorer. De angriper i stora horder. De gamla tanterna är allra mest aggressiva och våldsamma. De rasistiska pensionärsgängen blir allt mer brutala. Särskilt på Öland, i Örebro och i Östergötland är detta ett växande samhällsproblem, enligt organisationen Expo. Nu verkar fenomenet ha kommit till Trollhättan också.

Därför förtjänar svenska pensionärer allt invandrarvåld som riktas mot dem.
Citera
2008-09-30, 20:20
Medlem
CallPonDems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajlenZ
Jag röstar på att vi samlar ihop en armè och slår tillbaka mot förädarna!

Var ska du hitta denna "armé" och hur ska du kunna urskilja "förädarna" från alla andra invandrare eller ska du dra alla över samma kant?

Var någonstans stod det att det var invandrare? missade jag det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in