2008-09-21, 22:13
Bannlyst
Nu har ett av socialdemokraternas hemliga strategidokument mot Sverigedemokraterna läckt. Det innehåller några av de strategier och argument som socialdemokraterna tänker använda mot Sverigedemokraterna i de kommande valrörelserna 2009 och 2010. Materialet har ett utbildande syfte, är upplagt i punktform och har tagits fram i nära samarbete med stiftelsen Expo.

Här kan man ta del av dokumentet på 35 sidor:

http://rapidshare.com/files/147226830/Haeftet.pdf.html
http://www.megaupload.com/se/?d=RRYCSDYX
http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=wqtfgh (här kan man läsa det direkt)

Tror ni att detta dokument kan stoppa Sverigedemokraterna i de kommande valrörelserna? Vad kommer det att få för effekt? Hur kommer denna publicering av dokumentet att påverka socialdemokraternas strategier mot Sverigedemokraterna?

Vad tycker ni om dokumentet i övrigt?
Citera
2008-09-21, 22:17
Medlem
Eoppoyzs avatar
Det är bra att du tar upp det.
Citera
2008-09-21, 22:29
Medlem
Skrävlarens avatar
Problemet för s är att stoppsvaren inte är några stoppsvar.
Citera
2008-09-21, 22:34
Medlem
Wie bitte?s avatar
Mycket intressant.
Idel floskler.

Jag gillade speciellt argumentet "ingen har röstat på ett parti med de värderingarna på 100 år". Nej, kanske för att de värderingarna var de allmängiltiga fram till Palme.

Jag skulle tro att Erlander, P-A Hansson mfl rullar som elvispar i sina gravar om de visste att de blev placerade ihop med Mona.
Men det är rätt OffTopic.

Vore intressant att se borgarnas strategi.
Citera
2008-09-21, 22:36
Medlem
Katarsiss avatar
Jag blir helt trött.

Egentligen skiter jag i sakfrågorna och lämnar därhän vem som har rätt eller fel, det är inte det jag blir så äcklad av.
Det är sättet som sossarna lägger svaren i munnen på sina medlemmar, hur partipiskan viner och folk inte får ha egna tankar eller åsikter - man ska tycka som makten säger. Punkt!
Bara att skicka ut ett sånt här strategidokument, dessutom skrivet som av en fjortonåring... Nej, det är skit.

Äckligt är det också att partierna inte går till val på sakfrågor och ideologier, utan på reklamkampanjer och strategier som sämsta Robinson-avsnittet.

Äckligast av allt är att sossarna genomfört så gott som alla Ny Demokratis förslag, som de skällde för rasistiska när ND lade dem.
Och nu kommer de att sälja sin själ ännu en gång för att få behålla makten. Om främlingsfientlighet är vad som krävs, så kommer sossarna att bli främlingsfientliga, för för dem är det makten - och enbart makten - som räknas.
Citera
2008-09-21, 22:39
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Jag orkade inte läsa mer än hälften. Jag såg att de nämnde Zlatan, men jag undrar om de fick in ett argument för pizza också? Det skulle ju göra mångkulturen vattentät!

Förövrigt blir jag lite förbannad när de påpekar att SD's väljare skulle vara obildade. Måhända att de är, men det är väl ändå det som kännetecknar sossarnas väljare? Såna som måste ha bidrag för att överleva.
Citera
2008-09-21, 22:42
Medlem
StuGs avatar
Varför vågar inte S bara lita till sin egen förträffliga politik? Eller är det där skon klämmer?
Citera
2008-09-21, 22:42
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detfårinteplats

Förövrigt blir jag lite förbannad när de påpekar att SD's väljare skulle vara obildade. Måhända att de är, men det är väl ändå det som kännetecknar sossarnas väljare? Såna som måste ha bidrag för att överleva.

Att vara arbetare är fint - så länge man röstar på sossarna.
Om man är arbetare och röstar på sd så är man wt. Enkel sosse-logik
Citera
2008-09-21, 22:43
Medlem
Jrgens avatar
Gillade denna biten:

Vårt argument: Ni kallar er "Ett intresseparti för Svenskar" (sic) och sedan har ni konstaterat att exempelvis Zlatan inte är svensk. På vilket sätt är Zlatan inte svensk?

Deras motargument: Den som uppfattar sig själv som svensk och av andra uppfattas som svensk är svensk.

Vår stoppreplik: Det är ju en ren flum-definition som bara betyder att ni själva bestämmer vem som är svensk. Ordföranden i er programkommission anser att Zlatan inte är svensk på grund av sitt kroppsspråk. Ni är ett främlingsfientligt parti som hetsar mot personer med utländsk bakgrund.
Citera
2008-09-21, 22:45
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Att vara arbetare är fint - så länge man röstar på sossarna.
Om man är arbetare och röstar på sd så är man wt. Enkel sosse-logik
Så sant, så sant.

Håller f ö med om att det är beklämmande låg nivå rakt igenom. Luktar högstadieuppsats lång väg.
Citera
2008-09-21, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrävlaren
Problemet för s är att stoppsvaren inte är några stoppsvar.
Problemet för S är att S-svaren inte är några substaniella svar överhuvudtaget...
Senast redigerad av Wilson82 2008-09-21 kl. 22:49.
Citera
2008-09-21, 22:46
Medlem
Dyngbagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detfårinteplats
Jag orkade inte läsa mer än hälften. Jag såg att de nämnde Zlatan, men jag undrar om de fick in ett argument för pizza också? Det skulle ju göra mångkulturen vattentät!

Obildade är bra om de röstar på sossarna, annars är de jävla inavlade bönder!

Upp till kamp kamrater!
Nej men om sossarna tror att det där ska hjälpa i "kampen" mot Sverigedemokraterna så får de allt tänka till igen. Men nästan allt som tas upp där i har dragits upp hur många gånger som helst, alla som har engagerat sig i invandringsfrågan i några år kan skjuta ner deras stoppsvar hur lätt som helst, ska bli intressant att se sossarna stå med byxorna nere när deras svarshandbok tar slut och de tvingas komma på med något själva mitt i en debatt med en Sverigedemokrat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in