2008-07-08, 01:33
Medlem
karlshamn_yes avatar
Av någon anledning har forumet börjat krylla av nya människor som knappt är kapabla till att läsa stickytrådarna, därför tar jag mig friheten att skapa en liten sammanfattning, för det är trots allt farliga mediciner vi sysslar med. Det är därför viktigt att när man väl valt det, att det blir gjort på rätt sätt, för sin hälsas skull.

Min poäng är alltså att med denna tråd är alltså att guida er genom grunderna som hastigast, även om jag som sagt tycker att ALLA borde läsa allt som går att läsa. Tyvärr gör folk inte det och då kan det sluta illa.

Nog om det.

Det första att tänka på när det kommer till flashbacks forum, är att INTE skapa trådar där ni frågar var man kan; köpa/sälja/byta whatsoever. Det bryter emot reglerna och kan få er bannade. En annan grej är att inte prata öppet om de säljare ni känner till, även om nu polisen i regel har bra koll så behöver man inte hjälpa dem ytterliggare.

När det kommer till ens första kur är det enligt mig viktigt att man inte blandar en massa prepp eller brassar på med skyhöga doser. Ni har trotts allt hela livet framför er så varför stressa ytterliggare än vad ni redan gör genom att välja steroider?

Testo Ena 250mg/E5D i 12veckor utan några som helst andra prepp.
Nu är det så att oftast är folk spruträdda, eller väldigt ofta iaf, och då tycker jag att en kur på Oral-Turinbol skulle sitta på sin plats.

O-T 30mg/ED i 6veckor.
(ED = every day, E5D = E 5 day osv.)

Nu undrar säkert många varför inte dbolla? Enkelt, dbolla är ett bra preparat men även rätt hård när de kommer till biverkningar. Att ta steroider handlar inte om att växa snabbt och mycket, utan väljer man spåret steroider, måste man vara smart(Hur smart de nu är o ta olagliga, skadliga prepparat).

När valet är taget så kommer kroppen ta stryk hur du än vänder o vrider på det, SAMT det finns inget som heter en kur, med det vill jag komma till att man börjar lätt för att se hur man reagerar på grejerna, för att i framtiden testa lite hårdare val. Många rookies glider in o vill köra 50mg oxar/ED som första kur, vilket är ren IDIOTI. Varför hoppa över prepp som funkar bra när man inte testat något? Oxar är en elak steroid på alla vis och ska därför inte tas av nybörjare på långa vägar, enligt mig. Välj O-T eller Dbolla först.

Med lite kött på benen om ens förstakur så är det dags för steg 2, PCT. Post cycle therapi, med andra ord, efterkur. Det går mer eller mindre ut på att hjälpa ens egna nivår att uppnå rätt standard snabbare, för att på så vis slippa vissa bieffekter samt att tappa så lite som möjligt. Nolvadex är något många väljer att köra. När en pct ska startas beror lite på valet av prepp ni kört, men exempelvis 2 veckor efter testo ena och dagen efter sista intaget av dbolla.

Nolva:
Dag1-2: 60mg
Dag3-7: 40mg
Dag 8-30: 20mg

För att hålla lite bättre skick på kulorna, vilket aldrig är fel kan man köra HCG.
500iu 3ggr i veckan start vecka 4. Man kör 2veckor sen pausar man 2veckor osv, och avslutar 2veckor innan pct efter t.ex efter en kur på Testo E. Dvs;

HCG
V4-5: 500iu 3ggr
V6-7: paus
V8-9: 500iu 3ggr
Osv.

När ni valt det prepp ni vill köra med, nu finns det en hel uppsjö av grejer, såsom;

Orala: Anavar, Winstrol, Oxar, Dbolla, Tbol m.m.
Inject: Testo E, Testo P, Testo C, Primobola, EQ, Deca m.m.

Då är mitt tips att ni går in på denna hemsidan:
http://www.bodybuilding.com/fun/catsteroids.htm
Och klickar på den steroid ni valt och läser och lär er ALLT. Det är ett par A4 sidor ca, mycket viktigt.

Nu tror jag att jag fått med rätt så många grunder som för en annan är en självklarhet. Jag är givetvis medveten om att all information finns i forumet, men hade folk läst det hade vi sluppit 90% av alla pisstrådar. Men jag hoppas
iaf att med denna text kunna hjälpa åtmistonde en person att göra rätt val, det är det aboslut viktigaste.

Just det, många människor här på forumet TROR de kan mycket och kan därför sätta många nybörjare som litar blint på svaret de får, i en jävla sitts, därför är mitt tips att ta allt med en nypa salt, men folk jag kan rekommendera er att lyssna på är;

Alladin, LD50, IKH, kakkk, HÅDE, BarneyG, Mjeew, Biggen, Natural, Karlshamn, TraderG, wiiiili bland annat.

På återseende.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in