• 1
  • 2
2008-05-01, 16:27
Medlem
nkwtms avatar
Det mesta finns ju att diskutera här på FB, men jag tycker det saknas ett område; Elektronik (alltså inte hemelektronik, det finns ju redan, utan snarare ett forum för dom som bygger elektronikkomponenter själva)

Antingen ett ensamt forum "Elektronik" eller med två underkategorier "Analog Elektronik" och "Digital Elektronik".
Citera
2008-05-01, 16:31
Medlem
micaeles avatar
Ett eget forum kanske kan vara lite magstarkt. Har du en samling länkar till trådar och diskussioner som talar för ett eget forum?
Annars kan det ligga som ett underforum till Hemelektronik, Ljud och Bild.
Citera
2008-05-01, 17:12
Medlem
bra förslag!
kan ju bli en slags ersättning för phreaking. alltså allt annat som diskuterades i phreaking förutom just phreaking. detta var tex programmera saker och hur vissa elektroniska saker funkar. så kör på!
Citera
2008-05-01, 20:04
Medlem
Mandic!s avatar
Tycker det borde vara mer som ett underforum istället.
Citera
2008-05-01, 20:46
Medlem
nkwtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Ett eget forum kanske kan vara lite magstarkt. Har du en samling länkar till trådar och diskussioner som talar för ett eget forum?
Annars kan det ligga som ett underforum till Hemelektronik, Ljud och Bild.

Jag har inte direkt något underlag till att det behövs, jag menar mer på att jag saknar ett sådant forum.

Skulle gärna ha diskuterat ämnet, men är helt lost på vart jag skulle ställa frågorna, därav behovet.

Ang. Hemelektronik, Ljud och Bild så känns det lite avlägset, ungefär som att i Mat & Dryck-forumet diskutera jordgubbars kemiska uppbyggnad...
Citera
2008-05-01, 20:48
Medlem
nkwtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Tycker det borde vara mer som ett underforum istället.

Till vad isåfall?
Citera
2008-05-01, 22:20
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nkwtm
Jag har inte direkt något underlag till att det behövs, jag menar mer på att jag saknar ett sådant forum.
Förståeligt, men i sann FB-anda krävs det att man visar upp att ett sådant forum faktiskt behövs, medelst en mängd trådar som påvisar behovet. Historien pekar åt det hållet.
Om inte underlaget finns, varför skapa något som bevisligen inte behövs? Om ett intresse verkligen finns att diskutera ämnet, kan man tänka att många trådar i saken finns på annan plats, t.ex. Övrigt eller under just Hemelektronik.
Citera
2008-05-02, 22:40
Medlem
det finns ju jättemånga onödiga forum, se bara på knutby eller mohammed teckningarna. under samhälle finns det ju massa andra man knappt kan uttala namnet på

elektronik är inte ett sådant!
Citera
2008-05-02, 23:04
Medlem
Gabriel Knights avatar
Självklart finns det intresse av ett elektronikforum, kanske som underforum till hemelektronikforumet, där man kan diskutera kretsscheman, pcb och annat kul som har med det att göra.
Citera
2008-05-02, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Självklart finns det intresse av ett elektronikforum, kanske som underforum till hemelektronikforumet, där man kan diskutera kretsscheman, pcb och annat kul som har med det att göra.
tycker inte ni att det hade vart en bra idé om det ersatte det som diskuterades i det gamla phreaking-forumet? där diskuterades ju allt möjligt, även sånt som inte hade med just phreaking att göra
Citera
2008-05-03, 09:21
Medlem
Kvasar2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nkwtm
Det mesta finns ju att diskutera här på FB, men jag tycker det saknas ett område; Elektronik (alltså inte hemelektronik, det finns ju redan, utan snarare ett forum för dom som bygger elektronikkomponenter själva)

Antingen ett ensamt forum "Elektronik" eller med två underkategorier "Analog Elektronik" och "Digital Elektronik".

Hur många är det som bygger elektronikkomponenter själv egentligen? Och hur många av dem huserar på FB? Tvivlar starkt på att det finns underlag för ett sådant forum.
Citera
2008-05-03, 11:05
Medlem
arbetarklasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasar2000
Hur många är det som bygger elektronikkomponenter själv egentligen? Och hur många av dem huserar på FB? Tvivlar starkt på att det finns underlag för ett sådant forum.

jo här har vi en...

Det finns nog en del elektriker här iallafall.

Det vore kul med ett sådant forum så man kan få stalja med lite kunskap

Mvh arbetarklass
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här