2008-02-17, 16:18
Medlem
Ska flytta till göteborg efter lumpen är avklarad, hur och vilka är områdena?
var passar en 19årig målare blivande brandman in?
Citera
2008-02-17, 16:26
Medlem
nazipoliss avatar
på en målarfirma eller en brandstation?

hehe, vilken klass vill du leva upp till?
negerälskare?
körkort?
Rik?
Citera
2008-02-17, 16:36
Medlem
-jOE!s avatar
Vasastan/Haga/Linné.
Citera
2008-02-17, 16:40
Medlem
Blaha2k2s avatar
Jadu, jag förutsätter att du är ute efter lägenhet och inte villa?

Centrum.
*Allt.

Östra Göteborg:
*Redbergsplatsen.
*Bagaregårde.
*Kålltorp.
*Torp.
*Björkekärr. (Ganska långt från stan, dock lugnt och schysst natur.)
*Lunden.
*Örgryte.
*Olskroken är väl okej, ganska mycket alkisar dock.
*Kallebäck, helt okej. Lite långt bort dock.

Västra Göteborg.
*Sandarna.
*Kungsladugård.
*Vissa delar av majorna som är mer mot sandarna. (Massa pundare i de delarna av majorna som ligger nära stigbergstorget och bland höghusen.)
*Masthugget.

Undvik, Hisingen (Hela.), Norra Göteborg (Angered.) Nordöstra Göteborg.(Bergsjön, Kviberg, Bellevue, Gamlestaden.) Tynnered, Frölunda, Högsbo.

(Detta är mina egna åsikter. Om du gillar Tattare, white trash, multikultisörja. Så fine, bosätt dig på hisingen eller norra- och nordöstra göteborg.)
Citera
2008-02-17, 16:40
Medlem
hebbe.biffs avatar
hyreslägenhet i högsbo, där bor bara massa pensionärer som kollar på jepoardy och studenter, men passa dig för att ha vilda fester å dylikt, lägenheterna är väldigt lyhörda.
Citera
2008-02-17, 16:44
Medlem
nazipoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaha2k2

Centrum.
*Allt.

Östra Göteborg:
*Redbergsplatsen.
*Bagaregårde.
*Kålltorp.
*Torp.
*Lunden.
*Örgryte.

Västra Göteborg.
*Sandarna.
*Kungsladugård.
*Vissa delar av majorna som är mer mot sandarna. (Massa pundare i de delarna av majorna som ligger nära stigbergstorget och bland höghusen.)
*Masthugget.

Undvik, Hisingen (Hela.), Norra Göteborg (Angered.) Nordöstra Göteborg.(Bergsjön, Kviberg, Bellevue, Gamlestaden.) Tynnered, Frölunda, Högsbo.

(Detta är mina egna åsikter. Om du gillar Tattare, white trash, multikultisörja. Så fine, bosätt dig på hisingen eller norra- och nordöstra göteborg.)

Frölunda och högsbo är väll helt okej? det är mer mot tynnered man börjar se alla mörka skallar springa runt...
Citera
2008-02-17, 16:48
Medlem
Blaha2k2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nazipolis
Frölunda och högsbo är väll helt okej? det är mer mot tynnered man börjar se alla mörka skallar springa runt...

Tyvärr måste man dela spårvagn med massa idioter om man bor åt det hållet. Jag bodde ett halvår på Nymilsgatan. Inte roligt att ta nattvagnen hem en lördagskväll.

Högsbohöjd är väl okej, Amandsgård och allt vad det heter där uppe. Tyvärr finns det ju bara 16bussen som går dit upp och det tar la iaf 30min till brunnsparken med den.
Citera
2008-02-17, 17:00
Medlem
Klockrents avatar
Citat:

Centrum.
*Allt.

Östra Göteborg:
*Redbergsplatsen.
*Bagaregårde.
*Kålltorp.
*Torp.
*Lunden.
*Örgryte.

Västra Göteborg.
*Sandarna.
*Kungsladugård.
*Masthugget.

En mycket vältalande och korrekt lista enligt mig! Håller med på samtliga punkter.
Citera
2008-02-17, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nazipolis
på en målarfirma eller en brandstation?

hehe, vilken klass vill du leva upp till?
negerälskare?
körkort?
Rik?

ska jobba ca 1½ år som målare så jag blir klar med min lärlingstid sen brandmanskola i lund eftersom dem antagligen ska stänga ner skövdes men sen blir det gbg igen :P

vill inte bo i någon jävla negerkvart där man blir rånad om man är ute efter 22 :P
bor i kristianstad nu och inte storstad men inte liten by heller men här finns det gott om såna och orkar inte med dem :P

och vill bo i lägenhet hyfsat nära centrum måste dock inte vara i centrum om det nu är dåligt av någon anledning, jag har ingen aning hehe
och nej rik är jag inte direkt och blir nog knappast på målarlön heller
Citera
2008-02-17, 17:03
Medlem
Citat:

Centrum.
*Allt.

Östra Göteborg:
*Redbergsplatsen.
*Bagaregårde.
*Kålltorp.
*Torp.
*Lunden.
*Örgryte.

Västra Göteborg.
*Sandarna.
*Kungsladugård.
*Masthugget.

nice lista men om en ung kille som gillar att träna såväl kampsport som gym, inte vill bo i någon negerkvart, utan ha balla unga grannar , fan svårt att förklara vill bo i ett område med nice folk helst så lite blattar som möjligt och ändå inget fjantigt stureplan ställe
Citera
2008-02-17, 17:26
Medlem
arbetarklasss avatar
satsa på majorna, det är nära till rätt mycket och hyfsat trevligt. Enda negativa med majorna är att det är en del ungdomsgrupperingar som är lite större upp mot 50 personer iallafall som kallas kollektivet som drar runt o knarkar på allmänna platser, drar ner ryktet rätt mkt och dom står också för runt 90% av kriminell aktivitet där... men annars är det väldigt fint att bo här, dock är Ganja en rätt accepterad grej här och dom flesta röker det.
Citera
2008-02-17, 18:04
Medlem
Hela hisingen är inte bara skräp, området runt lundby nya kyrka, sannegården, lindholmen är generellt lugnt. Man kan se lite underliga personer ibland, men man får ha sina saker i fred. Och hyrorna är på en lagom nivå. Gratis parkering nästan över allt. Mycket studenter. Om du känner för att lägga lite mer på boendet så byggs det nytt efter älvstranden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in