Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-02-08, 22:53
  #1
Avstängd
Saxon_Flixs avatar
Länder där prostitution sker på öppen gata verkar vara ett hellvete för Sex arbetare. Svenska prostituerade har möjligheten att säga nej till sex utan kondom. Och de har råd att neka en torsk. De kan t om fortsätta att jobba när de är över 25!

Min uppenbarelse kom i Italien. Var en perfekt tjej med stora bröst och en fin kropp. Alla ignonerade henne. Hon var runt 30 år...

Är köp sex lagen ett himmel rike för Svenska sex arbetare?
Citera
2008-02-08, 23:00
  #2
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxon_Flix
Länder där prostitution sker på öppen gata verkar vara ett hellvete för Sex arbetare.
Ett helvete för sex arbetare? Alla andra då...
Citera
2008-02-08, 23:26
  #3
Medlem
Chickenkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Ett helvete för sex arbetare? Alla andra då...


U go girl! Jag vet att de e sjukt Offtopic men de va en av de bästa come-backsen ever.

OnT: Känns som om legaliserad prostitution borde stimulera kundflödet imo men det är bara en gissning...fast å andra sidan så går ju priset upp när de e illegalt...Det finns för och nackdelar med allt.
Citera
2008-02-08, 23:51
  #4
Avstängd
Saxon_Flixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chickenkiller
OnT: Känns som om legaliserad prostitution borde stimulera kundflödet imo men det är bara en gissning...fast å andra sidan så går ju priset upp när de e illegalt...Det finns för och nackdelar med allt.

Priset ja! Har läst på internationella forum. Var en Amerikan som klagade på att Sveriges sex arbetare var gamla och dyra.
De kan ju sätta priset själva.

Verkar som att Svenska sex arbetare har någon form av "monopol", precis som alkoholen.
Citera
2008-02-09, 00:10
  #5
Medlem
ormanoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxon_Flix
Länder där prostitution sker på öppen gata verkar vara ett hellvete för Sex arbetare. Svenska prostituerade har möjligheten att säga nej till sex utan kondom. Och de har råd att neka en torsk. De kan t om fortsätta att jobba när de är över 25!

Well, anledningen till att priserna är högre i Sverige är att sexköp är kriminaliserat. Det kan givetvis vara bra för lönen hos de prostituerade men det är lätt att föreställa sig vilka nackdelar det också medför att arbeta utanför lagens områden. Man omfattas inte av arbetsrättslagstiftningen och har exempelvis inga fackliga rättigheter. Arbetet är osäkert också på så vis att allt sker utan kontakt med ordningsmakten, man kan exempelvis bli misshandlad av en klient.

Vad är det för övrigt som säger att man inte kan bli blåst på lönen? Har man en torsk som fifflar med siffrorna har man inget lagligt skydd att få sina pengar.
Citera
2008-02-09, 13:13
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxon_Flix
Svenska prostituerade har möjligheten att säga nej till sex utan kondom.

Typ alla bordeller och liknande ställen i Danmark och Tyskland kräver kondom också. Så det tror jag inte har något att göra med sexköpslagen i Sverige.
Citera
2008-02-09, 14:00
  #7
Avstängd
Lawless78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxon_Flix
Länder där prostitution sker på öppen gata verkar vara ett hellvete för Sex arbetare. Svenska prostituerade har möjligheten att säga nej till sex utan kondom. Och de har råd att neka en torsk. De kan t om fortsätta att jobba när de är över 25!

Min uppenbarelse kom i Italien. Var en perfekt tjej med stora bröst och en fin kropp. Alla ignonerade henne. Hon var runt 30 år...

Är köp sex lagen ett himmel rike för Svenska sex arbetare?

För att inte nämna att färre kvinnor börjar sälja sex och slipper därmed att hamna i den onda cirkel.Däremot tror jag inte denna lag skulle funka så bra i länder där prostitutionen är mera utbredd.Då skulle det nog få till följd att fler kvinnor hamnar i klorna på hänsynslösa hallickar osv osv.Dock tror jag i första hand på att man ska lösa som sociala orsakerna bakom prostitution hellre än att jaga "torskar".
Citera
2008-02-09, 14:03
  #8
Avstängd
spoozs avatar
Utbud och efterfrågan styr prisnivån.
Sverige är bara något dyrare än Danmark.

Billigare ju längre söderut i Europa du kommer..eller österut.
I Polen är väl priset typ 1/4 jämfört.
Storbritannien är nog lite dyrare eller håller samma prisnivå som Sverige.
Citera
2008-02-09, 15:27
  #9
Avstängd
Saxon_Flixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxhawke
Typ alla bordeller och liknande ställen i Danmark och Tyskland kräver kondom också. Så det tror jag inte har något att göra med sexköpslagen i Sverige.

Lagliga bordeller ja! Snackar mest om länder där gatuprostitution sker öppet. Så som Grekland/Italien.
Citera
2008-02-10, 14:31
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxon_Flix
Lagliga bordeller ja! Snackar mest om länder där gatuprostitution sker öppet. Så som Grekland/Italien.

Jo precis, men är det lagligt med prostitution kan det ske under mer kontrollerade former och då tror jag det är ganska ovanligt att kondom inte är ett krav. Så jag tror inte svenska prostituerade har mer möjligheter att säga nej till sex utan kondom än prostituerade i länder där det är lagligt. Dock tror jag att de har bättre förutsättningar att säga nej till sex utan kondom för att sällan sitter i sitsen där de knappt kan överleva utan att få tag i kunder. Vi har ju rätt generösa arbetslöshetsstöd i Sverige, något vilket kanske inte de som går på gatan i södra Europa kan säga detsamma om.

Fast jag kanske missförstod öppningsposten?
Citera
2008-02-10, 15:41
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormanoff
Well, anledningen till att priserna är högre i Sverige är att sexköp är kriminaliserat. Det kan givetvis vara bra för lönen hos de prostituerade men det är lätt att föreställa sig vilka nackdelar det också medför att arbeta utanför lagens områden. Man omfattas inte av arbetsrättslagstiftningen och har exempelvis inga fackliga rättigheter. Arbetet är osäkert också på så vis att allt sker utan kontakt med ordningsmakten, man kan exempelvis bli misshandlad av en klient.

Vad är det för övrigt som säger att man inte kan bli blåst på lönen? Har man en torsk som fifflar med siffrorna har man inget lagligt skydd att få sina pengar.

Bör ju rimligen vara tvärtom då. Om sexköp är olagligt minskar efterfrågan och därmed också priset. Om det varit olagligt att sälja sex skulle ditt påstående stämma.

Jag tror snarare att priserna beror på att folk i allmänhet ser ner på horor som mindre värda vilket gör att färre vill ägna sig åt det.
Citera
2008-02-11, 18:07
  #12
Medlem
Gands avatar
Jag tycker den nya lagen är bra.
Svenska horor var förr ökända för sin kaxiga attityd. Nu är dom betydligt trevligare och mer måna om kunderna, som blivit svårare att få tag på.
Även priset har sjunkit, det som kostade SEK500:- på 80-talet kostar nu bara 250-400 kronor.

Hororna som annonserar om fantasipriser på tusentals kronor bryr jag mig inte om att ens kommentera - har ingen erfarenhet av dom, och känner inget som helst behov av såna heller.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback