2008-01-17, 07:15
Medlem
Japhys avatar
För er som bor i Malmö/Skåne kan få ha missat turerna kring islamic center. Det handlar om misshandel av elever (något som är förståeligt med tanke på elevunderlaget), bråk och stök och nu också förskingring:

Citat:
För tredje året i rad har Stiftelsen Islamic Center i Malmö lämnat in en starkt försenad och bristfällig årsredovisning till länsstyrelsen. Nu hotar länsstyrelsen att polisanmäla Islamic Center för bokföringsbrott.

http://sydsvenskan.se/malmo/article293944.ece

Det brann 2002 och de skyller fortfarande på detta... Malmö stad pungar ut med miljonbelopp till denna kassako. vad kan detta bero på att ägarna luras, slåss och förskingrar? Är de kanske inte "riktiga muslimer" som det brukar heta...

För er som vill ha riktigt obehaglig läsning om den brist på kontroll och insyn som råder i denna muslimska friskola kan läsa lite här:

http://muslimskafriskolan.blogspot.com/2008/01/en-sktsam-av-250-elever.html

Citat:
Välkommen till den muslimska friskolan där nu alltså 0 av skolans 250 elever kan anses vara skötsamma!

Är det på tiden att en uttömmande utredning kommer fram som lägger i ljuset vad som sker bakom väggarna på de muslimska friskolorna? Varfrö fokuserar media och socialdemokratin enbart på kristna friskolor?
Senast redigerad av Japhy 2008-01-17 kl. 07:59.
Citera
2008-01-17, 07:53
Medlem
Logoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightLion
Varför bryr du dig? Är du avundsjuk på att de får pengar eller.
Om det är skattepengar De får är det inte det minsta märkligt att Han bryr sig. Det märkliga är att Du inte bryr Dig. Det är nämligen Vi skattebetalare som blir offer för denna godtyckliga värdeöverföring från Svenska skattebetalare till Muslimer och andra importer. Men NightLion kanske varken är Svensk eller skattebetalare?
Citera
2008-01-17, 07:57
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightLion
Varför bryr du dig? Är du avundsjuk på att de får pengar eller.
Idioter undanbedes!
Jag bryr mig för att jag är en ansvarsfull samhällsmedborgare. Vad är du? Invandrad muslim?
Citera
2008-01-17, 08:09
Medlem
Carl Serungs avatar
Det är snarare så att ingen får/vågar ifrågasätta deras verksamhet. För då är man rasist...
Citera
2008-01-17, 08:20
Medlem
mudders avatar
http://sydsvenskan.se/malmo/article293944.ece
Citat:
Magnus Gjerstad säger att länsstyrelsen på nytt ska diskutera eventuella åtgärder. Nu talar han inte bara om att vända sig till tingsrätten utan också om att göra en polisanmälan.
– Eftersom stiftelsen uppenbarligen inte har ordning på sin bokföring kan det finnas skäl att göra en polisanmälan för bokföringsbrott, säger Magnus Gjerstad.
Vadå diskutera? Sluta snacka och gör en fullständig revision NU!
Alla andra företag måste hålla en pedantisk ordning på sina papper och det gäller även Islamic center.
Citera
2008-01-17, 10:56
Medlem
Grävulens avatar
Det är allmänt känt att staten vill stänga muslimska friskolor, men de vågar inte säga det rakt ut. Istället har man satt siktet på kristna, skötsamma, bra skolor där eleverna får bra provresultat och betyg och där mobbing inte förekommer. Ifall man kan hitta en kristen friskola som är minst lika dålig som de muslimska friskolorna, då hoppas man kunna skrota hela friskolereformen och bli av med de muslimska.

Det har än så länge visat sig svårt att finna en dålig, kristen friskola, men nu har man börjat använda nya tekniker utöver hemliga förhör och utfrågningar av barnen. Polisraider, på skolor. Kan ni tänka er? Man vill så innerligt bli av med friskolorna därför att muslimerna orsakar såna problem, men man är så feg att man jagar de skötsamma istället för att hitta minsta smula på golvet så att man kan ändra reglerna. Kan nästan se hur det krockar i skallen på dem när polisen taggar upp sig för att raida en muslimsk skola som de larmats till men sedan får de kalla fötter i bilen och kör till en kristen istället.

Citat:
Kristen skola i Flen stormades av polis

I måndags förmiddag körde fyra-fem polisbilar upp på skolgården vid Flens kristna skola, varefter ett tiotal poliser stormade in på skolan.
Fem klassföreståndare och klasslärare fördes därefter med tvång till polisstationen för förhör.

Den omfattande polisinsatsen krävde att poliser kallades in från flera olika polisstationer, från Flen, Katrineholm och Enköping.
Frågor som ställdes till skolpersonalen var: Känner du till begreppet skamstol? Hur många barn har ni själva? Vad säger ni om aga?
På polisstationen satt en del av personalen i två timmars förhör, andra i 20-30 minuter.
Beslutet att gripa och förhöra skolpersonalen togs av åklagare Robert Eriksson i Nyköping. Han berättar att ingen misstanke om brott fanns mot den kristna friskolan.
– Jag har godkänt att lärarna fick hämtas in av polisen som vittnen i en pågående förundersökning. Dessa lärare har aldrig varit misstänkta för brott, de blev inte gripna – men polisen fick min tillåtelse att hämta dem som vittnen för förhör.
– Frågorna gällde en familj med barn på skolan, där det finns en misstanke att föräldrarna har misshandlat sina barn. Föräldrarna har medgivit att barnen kanske har fått visst stryk.
Hämtades lärarna med tvång?
– Ja, om det var nödvändigt.
Varför kan man inte ställa dessa frågor på normalt sätt?
– Polisen har bara dessa tvångsmedel till sitt förfogande.
Men varför tvångsmedel? Varför kan man inte ställa dessa frågor på annat sätt. Har polis och åklagare bara det här sättet att kommunicera med vittnen?
– Normalt, nio gånger av tio, kallas ett vittne till förhör via brev och uppmanas att inställa sig som vittne, så visst var det ett ovanligt förfaringssätt.
Så varför tog du detta ovanliga beslut?
– Eftersom det var många som skulle höras, så tog jag beslut om detta. Vi ville inte att de skulle prata ihop sig innan de hördes. Jag gör detta när jag är rädd för att vittnesutsagor skall harmoniseras, att vittnena skulle prata ihop sig.
Fanns det ett beslut om husrannsakan?
– Ja.
Men ingen misstanke om brott?
– Nej, det behövs inte för att kunna göra en husrannsakan.
Ditt och polisens agerande avslöjar ju tydligt att det fanns en misstanke mot skolans personal, en misstanke att de skulle dölja papper eller inte tala sanning i förhör.
– Något av barnen (13 år, red anm) har uppgett att deras lärare står på föräldrarnas sida, och inte på deras. Jag vet inte om den uppgiften är sann, men jag har fått dessa uppgifter berättade från polisen. Jag har massor med ärenden och hinner inte se alla papper, men det är i alla fall det jag har hört från polisen.
Då fanns alltså en misstanke. Ni har alltså agerat så kraftfullt utifrån dessa helt obekräftade utsagor. Krävs det inte mer för att samla ihop så stor del av Sörmlands poliskår?
– Jag tycker inte att besluts*underlaget var dåligt.
Hur kommenterar du de frågor som lärarna fick av polisen?
– Om de frågor du nu läser upp ställdes, tycker jag det är stötande och direkt olämpligt. Det låter som frågor som inte är relevanta för förundersökningen. Jag betonade för polisen att de skulle hantera det här lugnt och försiktigt och att tillslaget skulle ske när det inte fanns elever på skolan.

Skolpersonalen är överrumplad över polisens tillvägagångssätt och attityd. De förvånas även över några av de frågor som ställdes.
–– Jag tycker att det är bra att polisen frågar oss, vi välkomnar det. Däremot blev vi förvånade över deras misstänksamma attityd och kraftfulla agerande. Vi har absolut inget att dölja och har definitivt inte tagit ställning i den pågående förundersökningen, säger rektor Miriam Wiberg.
– Har det skett någon form av övergrepp tar vi bestämt avstånd från det.

Av Reuben Agnarsson

http://www.varldenidag.se/index.php?option=com_content&task=view&id=297&Item id=1

Världen idag är tidningen som först uppmärksammade Olof Palme och sosseregeringens pedofila utnyttjande av föräldralösa barn.
Citera
2008-01-17, 14:09
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Det är allmänt känt att staten vill stänga muslimska friskolor, men de vågar inte säga det rakt ut. Istället har man satt siktet på kristna, skötsamma, bra skolor där eleverna får bra provresultat och betyg och där mobbing inte förekommer. Ifall man kan hitta en kristen friskola som är minst lika dålig som de muslimska friskolorna, då hoppas man kunna skrota hela friskolereformen och bli av med de muslimska.

Det har än så länge visat sig svårt att finna en dålig, kristen friskola, men nu har man börjat använda nya tekniker utöver hemliga förhör och utfrågningar av barnen. Polisraider, på skolor. Kan ni tänka er? Man vill så innerligt bli av med friskolorna därför att muslimerna orsakar såna problem, men man är så feg att man jagar de skötsamma istället för att hitta minsta smula på golvet så att man kan ändra reglerna. Kan nästan se hur det krockar i skallen på dem när polisen taggar upp sig för att raida en muslimsk skola som de larmats till men sedan får de kalla fötter i bilen och kör till en kristen istället.

http://www.varldenidag.se/index.php?option=com_content&task=view&id=297&Item id=1

Världen idag är tidningen som först uppmärksammade Olof Palme och sosseregeringens pedofila utnyttjande av föräldralösa barn.

Det här är ju så sjukt att man inte ens vet var man ska börja. Fy fan. Bra att eleverna får lite aktiv samhällskunskap.
Citera
2008-01-17, 14:34
Medlem
Enligt gällande konsensus så skyddas Islamic Center av "sin utsatta position i samhället" och ledarna skyddas lika sedvanligt av sin bruna hy.
Vi vet alla vad som skulle ske ifall de utsattes för samma jävla revision som skulle drabba SAMTLIGA vita verksamheter som inte skötte sina papper ÅR EFTER ÅR.
Tidningarna får krigsrubriker om att det försigår en "hetsjakt på de stackars muslimerna", hur Länsstyrelsen fiskar i grumliga vatten och "går Sds ärenden" och vi ska inte ens tala om hur infernaliskt KRÄNKTA de fifflande hedersmännen skulle bli genom att emotta en vanlig skrivelse från skattemyndigheten, där deras brister ifrågasätts.

Jag förordar ingen EXTRA jakt på dessa mysgubbar, men jag skulle uppskatta alldeles oerhört ifall de fick samma tillmötesgående behandling som en icke-berikande-verksamhet skulle få om den begick samma regelbrott gång på gång på gång...
Citera
2008-01-17, 18:44
Bannlyst
Islamic center har ju varit en historia för sig. - Redan från första starten vägrade man att betala byggfirmorna.
Citera
2008-01-17, 18:47
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en vit man
Enligt gällande konsensus så skyddas Islamic Center av "sin utsatta position i samhället" och ledarna skyddas lika sedvanligt av sin bruna hy.
Vi vet alla vad som skulle ske ifall de utsattes för samma jävla revision som skulle drabba SAMTLIGA vita verksamheter som inte skötte sina papper ÅR EFTER ÅR.
Tidningarna får krigsrubriker om att det försigår en "hetsjakt på de stackars muslimerna", hur Länsstyrelsen fiskar i grumliga vatten och "går Sds ärenden" och vi ska inte ens tala om hur infernaliskt KRÄNKTA de fifflande hedersmännen skulle bli genom att emotta en vanlig skrivelse från skattemyndigheten, där deras brister ifrågasätts.

Jag förordar ingen EXTRA jakt på dessa mysgubbar, men jag skulle uppskatta alldeles oerhört ifall de fick samma tillmötesgående behandling som en icke-berikande-verksamhet skulle få om den begick samma regelbrott gång på gång på gång...

På vilket sätt har Islamic Center en utsatt position i samhället? Måste de betala sina investeringar själva? Får de inga bidrag, de stackarna?

Må Islamic Center sakta men säkert dö ut i tystnadens mörka rum. Saknad av hjärndöda barbarer och ickesaknad av människor som har förmåga att tänka själva och ta egna beslut om hur livet bäst ska levas.

MUSLIMS GO HOME!
Citera
2008-01-17, 18:53
Medlem
mudders avatar
Eftersom Islamic center alltid har stora brister i bokföringen ställer jag mig frågan om branden 2002 fixades för att dölja några skumma affärer?
Citera
2008-01-17, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mudder
Eftersom Islamic center alltid har stora brister i bokföringen ställer jag mig frågan om branden 2002 fixades för att dölja några skumma affärer?

Polisens tekniska bevisning visade att:

1. Branden startades innifrån byggnaden.
2. Gärningsmannen måste ha haft en nyckel.

Trots detta så har många tidningar valt att antyda "rastiska" motiv.
För det andra så har moskeen aldrig brunnit utan bara administrativa
byggnader och skolan intill.

Under hela urtedningstiden klagade polisen ofta i sydsvenskan hur svårt det var att arbeta med Islamic Centers ledning.

Under släckningsarbetet var man tvungen att kontakta polis eftersom
brandmännen attackerades av diverse personer som kommit springande
från alla håll, - däribland "direktören" för Islamic Center.

Inga åtal väcktes för de som attackerade brandmännen trots att de identifierats.

Polisen VET att Islamic Center fjuttades på innifrån.

Redan från dag ett har Islamic Center visat sig vara ganska omöjliga när det gäller att betala räkningar. När moskeen var nybyggd och inga räkningar betalade föreslog många personer vad man skulle kunna ha den till. Ett förslag var inomhuslekplats för hundar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in