Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Tja, då skulle jag nog satsa på en PS3. Vettefan hur det är med xbox 360, men till den gamla xboxen finns det ju mest bara bilspel och fps tycker jag. Utbudet till PS2 är mkt bredare.
(Och nej, detta är ingen fanboyåsikt, är själv stolt xboxägare, har den pga att den är grym som mediastation.)
Fast då har vi ju det lilla kluriga att det verkar bli ett fåtal spel som blir exklusiva för PS3. Och utan exklusiva spel har jag mycket svårt att se varför jag skulle köpa just denna konsollen. Jag är iofs inne på just en PS3, det verkar som jag ser det bäst på den fronten där.
Några andra åsikter?
Citat:
360 har Blue Dragon, Lost Odyssey, Cry On & Infinite Undiscovery som exklusiva JRPGs jag minns på rak arm.
Och där har vi en del ja, får ta mig en närmare titt på de två senare. Just nu har jag bara koll på BD. Nu lutar det kanske lite åt Xbox...jag kan verkligen inte bestämma mig

.
Citat:
Jag rekomendera inte wii om du ska ha massa RPG, skulle de vara RPG så kommer dom antingen vara för lätta eller kommer dom ha nått med den nya kontrollen att göra, som t.ex dragon quest som man hugger med svärdet över skämen på olika sätt.
Jo, den är nästan uträknad. Kommer inte någon med några fantastiska insidertips om vad som händer de närmsta åren så lär det inte bli någon.