• 1
  • 2
2007-09-11, 11:07
Medlem
a4swes avatar
Jag, liksom många med mig, ämnar köpa en eller kanske två av denna generations konsoller.
Det viktiga för mig är till vilken konsoll det finns/kommer att finnas flest RPG.
En rundtittning säger mig följande;
Wii: Tunt utbud, kanske blir framtiden bättre? Inga egentligt stora eller bra RPG att tala om.
PS3: Mycket bättre, FF, Star Ocean, Fallout, Gothic osv.
Flera av dessa återfinns även på X-box.
X-box: Blue dragon! Men detta verkar tyvärr vara det enda japanska spelet av klass? Hur blir det i framtiden?

Kommer Wii att lösa sina RPG-problem? får vi fler exklusiva RPG till PS3? Och till sist, kommer japanska utvecklare att söka sig till X-boxen?
Citera
2007-09-11, 11:14
Medlem
Tebos avatar
Kommer det inte en massa västerländska RPG till 360 eller är du ute efter JRPG?
Citera
2007-09-11, 11:27
Moderator
Falukropps avatar
Tja, PS3 lär ju följa trenden från PS2 att det kommer en massa bra japs-RPG:s i alla fall.

Den konsoll det finns mest redan befintliga RPG:s till måste ju vara PS2 i alla fall. Det kanske vore nåt att investera i en sådan. De är billiga nu också, ligger väl strax över tusenlappen.
Citera
2007-09-11, 11:46
Medlem
Till PS3 kommer det väl ett stort antal med japanska skitiga RPG-spel som är i princip likadana varandra. Xbox 360 finns det några bra. Till Wii finns det nog inga alls... förutom Paper Mario om det räknas som RPG. Jag menar, man går ju upp i level! =)
Citera
2007-09-11, 12:08
Medlem
Sane?s avatar
Till xbox360 sitter jag och väntar på följande:
jrpg: eternal sonata, lost odessy
rpg: mass effect!
gta4 kanske kan ses lite som rpg också.

kommande spel: http://xbox360.ign.com/index/release.html

Vill du dock bara spela lite rpg och inte lägga allt för mycket pengar bör en chippad ps2:a vara överlägsen.
Citera
2007-09-11, 13:45
Medlem
a4swes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Kommer det inte en massa västerländska RPG till 360 eller är du ute efter JRPG?

Primärt JRPG men även västerländska.
Men det är ju precis det problemet jag tar upp i det inledande inlägget.
Frågan är om vi kommer att se någon ändring?
Eller måste köpa en Xbox för västerländska och en PS3 för J?

Citat:
Den konsoll det finns mest redan befintliga RPG:s till måste ju vara PS2 i alla fall. Det kanske vore nåt att investera i en sådan. De är billiga nu också, ligger väl strax över tusenlappen.

Jo men en sådan har jag ju redan, givetvis. Nu vill jag ha nästa generation också.
Citera
2007-09-11, 13:54
Medlem
Ufojesuss avatar
360 har Blue Dragon, Lost Odyssey, Cry On & Infinite Undiscovery som exklusiva JRPGs jag minns på rak arm.
Citera
2007-09-11, 13:55
Medlem
Glericuss avatar
Jag rekomendera inte wii om du ska ha massa RPG, skulle de vara RPG så kommer dom antingen vara för lätta eller kommer dom ha nått med den nya kontrollen att göra, som t.ex dragon quest som man hugger med svärdet över skämen på olika sätt.

Playstation har alltid vart min favorit RPG konsolle, därför har jag aldrig heller köpt en Xbox.
Citera
2007-09-11, 14:02
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
Primärt JRPG men även västerländska.
Men det är ju precis det problemet jag tar upp i det inledande inlägget.
Frågan är om vi kommer att se någon ändring?
Eller måste köpa en Xbox för västerländska och en PS3 för J?

Jo men en sådan har jag ju redan, givetvis. Nu vill jag ha nästa generation också.

Tja, då skulle jag nog satsa på en PS3. Vettefan hur det är med xbox 360, men till den gamla xboxen finns det ju mest bara bilspel och fps tycker jag. Utbudet till PS2 är mkt bredare.

(Och nej, detta är ingen fanboyåsikt, är själv stolt xboxägare, har den pga att den är grym som mediastation.)
Citera
2007-09-11, 14:18
Medlem
a4swes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Tja, då skulle jag nog satsa på en PS3. Vettefan hur det är med xbox 360, men till den gamla xboxen finns det ju mest bara bilspel och fps tycker jag. Utbudet till PS2 är mkt bredare.

(Och nej, detta är ingen fanboyåsikt, är själv stolt xboxägare, har den pga att den är grym som mediastation.)

Fast då har vi ju det lilla kluriga att det verkar bli ett fåtal spel som blir exklusiva för PS3. Och utan exklusiva spel har jag mycket svårt att se varför jag skulle köpa just denna konsollen. Jag är iofs inne på just en PS3, det verkar som jag ser det bäst på den fronten där.
Några andra åsikter?

Citat:
360 har Blue Dragon, Lost Odyssey, Cry On & Infinite Undiscovery som exklusiva JRPGs jag minns på rak arm.

Och där har vi en del ja, får ta mig en närmare titt på de två senare. Just nu har jag bara koll på BD. Nu lutar det kanske lite åt Xbox...jag kan verkligen inte bestämma mig .

Citat:
Jag rekomendera inte wii om du ska ha massa RPG, skulle de vara RPG så kommer dom antingen vara för lätta eller kommer dom ha nått med den nya kontrollen att göra, som t.ex dragon quest som man hugger med svärdet över skämen på olika sätt.

Jo, den är nästan uträknad. Kommer inte någon med några fantastiska insidertips om vad som händer de närmsta åren så lär det inte bli någon.
Citera
2007-09-11, 14:19
Medlem
PS2 und Nintendo DS und Xbox360
Citera
2007-09-11, 14:22
Medlem
a4swes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
PS2 und Nintendo DS und Xbox360

Låter nästan som en plan.
PS2 finns ju redan.
Dock vill jag (personligen, denna tråd är givetvis till för andra som går i samma tankar som jag också) inte ha någon DS. Spel är något för vackert för att slösa bort på en bärbar konsoll med liten skärm.

Fan, det lutar nog åt en Xbox alltså. Då har vi ju DMC 4 och Gears of war också. Desutom går den väl att chippa till skillnad från PS3?
Att MS skall ta över TV-bänken också...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in