Citat:
Ursprungligen postat av nightfly00
Vad är det för typ av munspel du har och i vilken tonart är det?
Vilken sorts musik vill du spela?
Spelar du något annat instrument, dvs har du musikaliska färdigheter?
Lyssna mycket på den musik du vill lära dig och försök härma. Du kommer troligen få en aha-upplevelse efter ett tag och därefter kommer det rulla på.
Munspel är inte speciellt svårt att lära sig.
Jag gick ut och köpte ett nytt idag som är ett Lee Oskar 10håls i C, det gamla va helt tillplattat och helt trasigt märkte jag, läste på en sida att det var det bästa att skaffa.
Vill väl helst lira typ blues men vet ingenting om den musikstilen egentligen.. har beställt en bok på amazon också, "Instant Harmonica: Quick and Easy Instruction for the Beginner". Nåt tips på bok efter att jag tagit mej igenom den? Vet du nån bok med bra nooblåtar typ som ändå inte bara är typ bää bää vita lamm och sånt?
Lira trummor ett drygt halvår för typ 6 år sedan och har rätt lätt för att lära mej tabs och så som inte är alldeles för avancerade på min brorsas gitarr, så jag skulle väl säga att jag är ganska lättlärd.
Det där med att lyssna på musiken, vet du nåra sköna artister? Har bara hört blues typ på musiken i högstadiet och diggat det men aldrig gått in för att skaffa nån skiva eller så.
tack för hjälpen so far
peace
aa just det jag lirade lite piano ett tag också (barnlåtstadiet bara men ändå lite)