• 1
  • 2
2006-05-17, 09:39
Medlem
Drapåtrissors avatar
Hörde på P5 att 60% av stockholmarna i dag skulle rösta ja till trängselskatten enligt en SIFO undersökning. Ettusen personer blev tillfrågade. Men tror någon att undersökningen är represantiv? Frågade man bara t.ex ett visst antal av olika grupper? Det största motståndet lär väl finnas i kranskommunerna och hur ser det ut där? http://www.sr.se/Stockholm/nyheter/a...artikel=859043
Citera
2006-05-17, 10:02
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Det största motståndet lär väl finnas i kranskommunerna och hur ser det ut där?

Men de får väl inte rösta i trängselomröstningen? Att fråga dem blir i så fall som att fråga danskarna om det svenska riksdagsvalet.
Citera
2006-05-17, 10:03
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Men de får väl inte rösta i trängselomröstningen? Att fråga dem blir i så fall som att fråga danskarna om det svenska riksdagsvalet.
Dessutom är undersökningen beställd av Miljöpartiet vilket gör den än mindre trovärdig.
Citera
2006-05-17, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Men de får väl inte rösta i trängselomröstningen?

Trängselskatten är en dyr reform som gynnar innerstadseliten. Östermalmstanterna jublar.
Citera
2006-05-17, 10:13
Medlem
ChristianXs avatar
Tycker det är lite underligt att man är så positiv i en fråga där man som stockholmare blivit fullständigt överkörda av Billström/Persson, och därmed legitimerar falskspelet.
Citera
2006-05-17, 10:16
Medlem
Sun Rulers avatar
Nu hittar jag inte artikeln men jag läste häromdagen att kostnaderna för trängselskatterna skulle bli mycket högre än beräknat och troligtvis skulle man bli tvungen att höja avgifterna eller förlänga tiderna på dygnet då bilisterna är belagda med avgifter för att kunna få någon som helst lönsamhet.

Undrar om folk tar detta med i beräkningen då de är "odelat" positiv till detta idiotiska försök.
Citera
2006-05-17, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Nu hittar jag inte artikeln men jag läste häromdagen att kostnaderna för trängselskatterna skulle bli mycket högre än beräknat och troligtvis skulle man bli tvungen att höja avgifterna eller förlänga tiderna på dygnet då bilisterna är belagda med avgifter för att kunna få någon som helst lönsamhet.

Det var en helsidas artikel med det tema i Metro eller annan gratistidning i måndags tror jag att det var.
Citera
2006-05-17, 11:02
Medlem
koljans avatar
Ryktas att socialdemokraterna spridit ett lömskt duperingsgift via kranvattnet till stackars stockholmare. Indoktrinus kartellus traengbrainicus heter den lömska bakterien som vattenverket beordrats tillsätta. Den är smak-, lukt- och färglös, men in i det sista fanns det vänsterradikaler inom Billströms administration som slogs för att vattnet skulle ges en svagt rödaktig nyans.
Citera
2006-05-17, 11:03
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Tycker det är lite underligt att man är så positiv i en fråga där man som stockholmare blivit fullständigt överkörda av Billström/Persson, och därmed legitimerar falskspelet.
Exakt så! Helt j-vla obegripligt! Men men, jag är nog inte helt förvånad trots allt. Aldrig underskatta massans dumhet, aldrig!!
Citera
2006-05-17, 11:10
Medlem
mr.arnes avatar
Har ni tänkt på att resultatet i opinionsundersökningar oftast stämmer överens med hur beställaren vill att undersökningen ska utfalla? Jag undrar, går det verkligen att styra en opinionsundersökning? Jag tycker ofta man ser det här mönstret. Kan ni se framför er opinionsundersökning beställd av miljöpartiet där 60% säger klart nej till trängselskatt?
Citera
2006-05-17, 11:31
Medlem
Robert_Goatses avatar
Biltulleförsöket kostar mer är vad det smakar.

Bengt Göransson´s debattartikel i AB är bland det bästa som skrivits om skiten.
http://www.aftonbladet.se/vss/debatt...823490,00.html

Jag väntar på att de borgerliga lovar att riva betalstationerna efter valet.
Det lär de väl inte göra om folkomröstningen säger att vi ska ha kvar biltullarna.
Citera
2006-05-17, 11:33
Medlem
Drapåtrissors avatar
Enligt stockholmsnytt så fick dom utfrågade samma fråga som kommer att ställas på valsedeln i höst. Men hur låter frågan egentligen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in