Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-16, 17:18
  #1
Medlem
Smygvinkels avatar
Bakgrund
Hallå.
Mitt namn är Smygvinkel och jag är grymt smal för min längd.
Just i detta nu väger jag 60 kg och är 194 cm lång, och detta hade jag tänkt ändra.
Jag har skaffat mig ett årskort på ett seriöst gym där jag har varit ca 3 gånger so far, varav senast för typ 30 min sedan.

Lite längd och vikt fakta kanske?
14 år ~ 40 kg & 165
16 år = 49 kg och 183
19 år = 60 kg och 194

Som ni ser har jag alltid varit riktigt klent bygd.

Träningsupplägg
Har jag inget direkt än så länge, jag går dit när jag känner för det (typ när träningsvärken är borta) och försöker köra en del av kroppen.

Idag körde jag ben.
Benpress = 70kg
Gynekologen (kan inte namnet) 50-60 kg
Omvänd gynekolog = 30kg
Vadpress = min egen vikt + 30kg
Baksida lår = 40kg
Knäböj = 20 kg + stången
Jag tror bestämt att det var allt. Skoj värre är det! Ben är min favorit.

Vad det gäller mat
så försöker jag trycka i mig så mycket det bara går, speciellt mat med mycket protein i. Jag äter Kesella som tillskott så ofta vi har det hemma.

Inga tillskott förutom vitaminer, har inte råd just nu.
Kanske ska tillägga att jag tycker om att springa också.
Bilder kommer så fort jag ätit upp min mat som precis blev färdig!
Citera
2009-11-16, 17:46
  #2
Medlem
Smygvinkels avatar
http://a.imagehost.org/0599/091116.jpg

Ett stycke bild. Ni får be om ursäkt för den dåliga kvalitén, batterierna i kameran dog när jag satte på den, så det fick bli mobilen.
Citera
2009-11-16, 17:51
  #3
Medlem
Oj i hela helvete va smal du är pojk!

Mycket bra idé att börja träna och försöka gå upp i vikt!
Stressa inte för mycket nu i början bara, skynda långsamt!

Lycka till
Mvh Slaz
Citera
2009-11-16, 17:55
  #4
Medlem
Thomaspunkts avatar
Ålder på dig? 19? Hur ser ditt träningsschema ut? Bara några små saker som är "bra" att veta. Finns väl inte så mycket mer att säga än det Slazenger sa, skynda långsamt så att du inte blir fet eller skadar dig.

Lycka till!
Citera
2009-11-16, 18:02
  #5
Medlem
Smygvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slazenger
Oj i hela helvete va smal du är pojk!

Mycket bra idé att börja träna och försöka gå upp i vikt!
Stressa inte för mycket nu i början bara, skynda långsamt!

Lycka till
Mvh Slaz
Jo jag är smal, riktigt smal, ska slänga upp en bild från sidan sen när jag har batterier... haha

Citat:
Ursprungligen postat av Thomaspunkt
Ålder på dig? 19? Hur ser ditt träningsschema ut? Bara några små saker som är "bra" att veta. Finns väl inte så mycket mer att säga än det Slazenger sa, skynda långsamt så att du inte blir fet eller skadar dig.

Lycka till!
Oj, glömde visst att skriva hur gammal jag är nu. Men 19 stämmer bra.
Jag har som sagt inget direkt träningschema utan gör lite vad jag känner för, och när jag känner för det. Hade tänkt skaffa mig mer "gymvana" innan jag försöker mig på nått... Men jag antar att jag kommer köra benen så som jag skrev.
Älskar att köra ben för det känns att man verkligen tar i, och lite benmuskler är inte fel när man springer!
Chansen att jag blir fet är nog minimal, jag äter inte så (jätte)mycket och tar inga gainers.
__________________
Senast redigerad av Smygvinkel 2009-11-16 kl. 18:04.
Citera
2009-11-17, 13:29
  #6
Medlem
Smygvinkels avatar
Kom precis hem från gymmet.

Bicepscurl, stång 2x12 1x12 överhandsfattning 14 kg
Sittande rodd 3x12 15 kg
Bänkdips med raka ben ut på golvet, 1x20 2x12
Sittande hantelpress i maskin 3x2.5 kg på var arm
Hantelflys 3x5kg
Chins i maskin 30kgs hjälp 1x5 (mest för att testa)
Bicepscurls i kabelmaskin, använde ett rep med knoppar i var ände. 3x15kg

Värmer 1kg lasagne i ugnen atm, ska se om jag kan få i mig hela.

Förövrigt har jag "Styrketräning -En anatomisk guide" av Frederic Delavier till min hjälp. Mycket bra bok må jag säga.
Citera
2009-11-17, 15:47
  #7
Medlem
Smygvinkels avatar
Då var maten uppäten, cirka 1100 kcal, 50g protein. Jag kom o tänka på mängden kcal för att gå upp i vikt. Snackade med en kompis som tycker att jag äter som en häst redan, och att han funderade på att köpa nått nytt tillskott. Och eftersom att jag har så jävla svårt att äta på morgonen, kan man käka tillskott på morgonen istället för frukost? http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...r-4-kg-storkop Typ den med långsamma kalorier?

Vad kan vara ett bra dagsintag för mig? Typ 3600 cal? (Såg nått om din vikt *60 = dagligt intag..)
Citera
2009-11-17, 16:13
  #8
Medlem
solid302s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smygvinkel
http://a.imagehost.org/0599/091116.jpg

Ett stycke bild. Ni får be om ursäkt för den dåliga kvalitén, batterierna i kameran dog när jag satte på den, så det fick bli mobilen.
Jag var också så smal när jag började träna.

Träna rätt och ät rätt så ska du se att det kommer gå framåt.
Citera
2009-11-17, 16:18
  #9
Medlem
Jag brukar oxå ha svårt att trycka i mig massor med mat direkt när jag vaknar.
Brukar slänga i mig en 20 gram vassle protein istället, för att sedan ~1-2 timmar senare käka dunder "frukost"


BMR = 10×64 + 6.25×194 - 5×19 + 5 ~ 1792,5 kcal

Detta är viloförbränningen på ett ungefär med andra ord då
Citera
2009-11-17, 17:15
  #10
Medlem
Smygvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slazenger
Jag brukar oxå ha svårt att trycka i mig massor med mat direkt när jag vaknar.
Brukar slänga i mig en 20 gram vassle protein istället, för att sedan ~1-2 timmar senare käka dunder "frukost"


BMR = 10×64 + 6.25×194 - 5×19 + 5 ~ 1792,5 kcal

Detta är viloförbränningen på ett ungefär med andra ord då
Med andra ord är det inget dåligt om jag skulle få i mig lite av det där pulvret istället för 1 skiva skogaholm?

Googlade lite mer o hittade den här http://www.muscles.se/bmr/bmr-kalkylator.htm
Tog i lite extra på minutrarna och fick 3700, kan det funka för en stadig viktuppgång?
Citera
2009-11-17, 17:36
  #11
Medlem
Wantedmans avatar
Det är bara och lyfta tungt och äta mycket Men som föregående talare säger så ta inte ut dig allt för hårt i början.
Citera
2009-11-19, 13:45
  #12
Medlem
Smygvinkels avatar
Hade tänkt att köra ben idag igen, men det failade rätt hårt.

Vaderna är som spända pianotrådar >_< Verkar som om jag strechade för dåligt förra gången... Överkroppen är fortfarande trött så jag kan inte köra det heller
Fan, hoppas verkligen att benen är bättre imorgon !
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback