Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-17, 14:56
  #1
Medlem
Tydligen varnas folk för att besöka det gamla psykhuset i Kilafors/Bollnäs.
Det sägs dels att en svart katt visar vägen ut då fara finns i närheten, men även vanliga privatpersoner (psyk-läkare) avråder folk för att besöka det för folk har tydligen fått men (börjat stamma) efter besöken . Angående katten så verkar ingen veta om den är god eller ond dvs om den varnar för faran eller om den är faran eller om det är skräll. Men väldigt många säger att dom har sätt den.

Cellerna i källaren går historier om röster och smällar.. och om något onormalt fenomen uppstår ska man genast lämna huset.

För det har tydligen hänt, då ett par gick in i ett rum och dörren smälldes igen och allt bara brakade och knaka överallt.
Självkart trodde dom att någon annan var där och busade med dom men när dom valde en annan väg ut ur rummet satt en svart katt som då tydligen följde dom till utgången.
Då förstod dom att det var något onaturligt när ingen annan fanns i huset.


Om du går in i huset ska man inte gå själv, för det är lättare för "onda saker att ge sig på en och skärma en" är man fler så är det lättare att övervinna rädslan och stå ut.

Låter detta som ett spökhus för er? eller är det bara skräll

http://ebrinkehag.webblogg.se/images...y_59222711.jpg
__________________
Senast redigerad av treee3 2011-04-17 kl. 14:59.
Citera
2011-04-17, 15:19
  #2
Medlem
alaskapollocs avatar
Lät riktigt intressant! Hoppas att någon har varit där och kan berätta lite mer.
Citera
2011-04-17, 15:26
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alaskapolloc
Lät riktigt intressant! Hoppas att någon har varit där och kan berätta lite mer.

Det är inte så vanligt att personer avråder en att gå dit menar jag, det måste ju vara riktigt vidrigt där..
Citera
2011-04-17, 16:27
  #4
Medlem
Jag undrar vem som sätter alla dessa regler. Knappast någon som jobbar med sånt.
Citera
2011-04-17, 18:42
  #5
Moderator
Humbugs avatar
Jag lite upphetsad när jag hör om detta, mest på grund av att jag attraheras av övergivna platser. Skulle kunna tänka mig att göra ett besök ensam, det skrämmer mig inte och jag tvivlar på att historierna är riktiga. Men man vet ju aldrig i denna värld.
__________________
Senast redigerad av Humbug 2011-04-17 kl. 18:45.
Citera
2011-04-17, 19:02
  #6
Medlem
fgjns avatar
Jag har varit där! Bor bara en kvart ifrån, och Huset ser kusligt ut utifrån men inuti är allt förstört, nerklottrat samt att det ligger lite ölburkar här och där. För några år sedan var huset riktigt jävla kusligt, men inte nu längre. Stämmningen avtogs efter att ungdomarna förstört allt.
Citera
2011-04-23, 16:39
  #7
Medlem
enklistras avatar
Jag var där i förrgår. Jag och ett gäng polare åkte dit för första gången. Jag som är helt orädd för spöken avvaktade med att gå in i huset för att skrämma de andra. Jag hörde att mina vänner var nere i källaren så jag smög mig på dom. De hade gått ut genom en annan dörr så min plan sabbades. Däremot så fem minuter efter det så hände det värsta i hela mitt liv.

Vi gick in i huset igen och vi befann oss i källaren i närheten av Oscar Boman's cell hela tiden. vi var där nere och härjade och beslutade oss för att vi skulle gå ut. Vi skulle gå ut den väg som jag kom ifrån när jag skulle skrämma de andra. När vi närmar oss dörren så märker vi att den är låst. Dörren hade varken handtag eller lås så det var som att den satt fast i väggen. Jag stängde aldrig dörren när jag gick ner första gången :S
Citera
2011-04-25, 19:02
  #8
Medlem
dindummers avatar
Nja..jag kan inte riktigt sträcka mig så långt så att jag tror på det här.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback