Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2011-03-17, 17:50
  #37
Medlem
Serdumånens avatar
Kanske dags att flytta tråden nu?
Citera
2011-03-18, 11:45
  #38
Medlem
zumgallis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goatboy
Jo, jag måste nog nästan tro att det kommer funka.. kanske inte permanent, men alla som gjort det blir väldigt avslappnade om man ska tro på dem som utför akupunkturen. Så jag är väldigt hoppfull. och skulle det inte funka så kör jag minidoser ibogain då jag läst mycket om att även det ska vara effektivt även om man får ta det många gånger.

Jo det ar klart man maste tro pa det. Man far se akunpunktur som ett alternativ, nar resten inte fungerar, helt enkelt som sista livlinan.

Jag sag en dokumentar om manniskor som fick ibogain i Miami pa ett sjukhus dar. Ska se ifall jag kan leta fram dokumentaren och hanvisa den till dig. Dem tar upp en del om ibogain och dess "healing".


Citat:
Ursprungligen postat av thelilgringo
Om man måste tro på det för att det ska funka så är det ju placeboeffekt. Men i slutändan så kvittar det hur man blir botad, om det så är av akupunktur, kristallterapi, kbt eller en tro på gud (eller en högre makt), så länge resultatet är detsamma. Det enda jag ställer mig skeptisk mot är att vissa förespråkar akupunktur som första/bästa metoden vid behandling av missbruk, och jag har aldrig hört talas om att det skulle kunna vara bra för det.
Alvedon är bra mot huvudvärk, men det betyder inte att det kan bota polio.

Hur lang tid haller placebo i sig? Jag menar, efter min morsas behandling av akunpunktur har hon inte haft nagra namnvarda aterfall, forutom 1-3 (sma) migraner. Ar det da placebo min morsa fortfarande "lider" av? Det spelar i och for sig mindre roll, det viktiga i sammanhanget ar, som du sager, att man blir botad.

Nej, man ska inte se akupunktur som det forsta sjalvklara valet. Du ska ha det som 2,3,4:e val och lata doktorerna utreda ditt fall forst och framst. Kan lakarna inte hjalpa dig med mer an piller och dylikt, sa kanske man ska titta pa andra alternativ.


Att bota missbruk med hjalp av akupunktur kanske inte ar det framsta valet. Sjalvklart, sa beror detta mycket pa personen ifraga. Det finns ju dom som inte tycker om att trycka i sig massa lakemedel och inte tror pa den "hogteknologiska" utvagen. Utan istallet forlitar sig pa den naturliga vagen, genom vaxter, oljor, akupunktur, healing, reiki osv.

Fungerar den naturliga vagen for dem som valjer det, kan man bara gladjas med dem. Allt beror pa vilka faktorer som spelar in i de enskilda fallet.
Citera
2011-03-18, 12:10
  #39
Medlem
Goatboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zumgalli
Jo det ar klart man maste tro pa det. Man far se akunpunktur som ett alternativ, nar resten inte fungerar, helt enkelt som sista livlinan.

Jag sag en dokumentar om manniskor som fick ibogain i Miami pa ett sjukhus dar. Ska se ifall jag kan leta fram dokumentaren och hanvisa den till dig. Dem tar upp en del om ibogain och dess "healing".




Hur lang tid haller placebo i sig? Jag menar, efter min morsas behandling av akunpunktur har hon inte haft nagra namnvarda aterfall, forutom 1-3 (sma) migraner. Ar det da placebo min morsa fortfarande "lider" av? Det spelar i och for sig mindre roll, det viktiga i sammanhanget ar, som du sager, att man blir botad.

Nej, man ska inte se akupunktur som det forsta sjalvklara valet. Du ska ha det som 2,3,4:e val och lata doktorerna utreda ditt fall forst och framst. Kan lakarna inte hjalpa dig med mer an piller och dylikt, sa kanske man ska titta pa andra alternativ.


Att bota missbruk med hjalp av akupunktur kanske inte ar det framsta valet. Sjalvklart, sa beror detta mycket pa personen ifraga. Det finns ju dom som inte tycker om att trycka i sig massa lakemedel och inte tror pa den "hogteknologiska" utvagen. Utan istallet forlitar sig pa den naturliga vagen, genom vaxter, oljor, akupunktur, healing, reiki osv.

Fungerar den naturliga vagen for dem som valjer det, kan man bara gladjas med dem. Allt beror pa vilka faktorer som spelar in i de enskilda fallet.



Jag var hos läkaren nu och min lever var ju såklart svullen. Han sa att jag ska ställa in mig i första hand att aldrig ta en droppe alkohol vilket jag sörjer nu men förstår att det är mitt enda alternativ då levern för ett år sedan fick en rejäl smäll och den klarar kanske inte mer en 2-3 sådana. Jag väntar med stor oro inför beskedet om hur levern ser ut nu då jag druckit betydligt mer nu än förra gången som levervärdena såg illa ut

Fan vad allt känns illa nu.. Måste dessutom fullfölja behandlingen även om den skulle visa sig vara skit då jag inte klarar av att jobba nu. Behöver verkligen Sjukpenningen även om jag hatar att behöva utnyttja den möjligheten..
Citera
2011-03-21, 12:57
  #40
Medlem
zumgallis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goatboy
Jag var hos läkaren nu och min lever var ju såklart svullen. Han sa att jag ska ställa in mig i första hand att aldrig ta en droppe alkohol vilket jag sörjer nu men förstår att det är mitt enda alternativ då levern för ett år sedan fick en rejäl smäll och den klarar kanske inte mer en 2-3 sådana. Jag väntar med stor oro inför beskedet om hur levern ser ut nu då jag druckit betydligt mer nu än förra gången som levervärdena såg illa ut

Fan vad allt känns illa nu.. Måste dessutom fullfölja behandlingen även om den skulle visa sig vara skit då jag inte klarar av att jobba nu. Behöver verkligen Sjukpenningen även om jag hatar att behöva utnyttja den möjligheten..


Trakigt att hora.. Fick du inte reda pa forra gangen att du hade daliga levervarden? Om du visste om det, sa forstar jag inte varfor du fortsatte att dricka? Men jag ska inte ifragasatta dina val och vad som har varit, for det kan vi inte andra pa. Att spilla energi pa onodiga ting, is a big NO!

Det som galler for dig, ar att sluta och ta till flaskan. Vilket inte ar helt fel, egentligen. Du har fatt for mycket av det goda nu helt enkelt. Tiden ar kommen, att borja leta efter ett substitut till alkoholen. Jag hade mycket val kunna tanka mig och lagga alkoholen pa hyllan. Men ser man efter andra alternativ sa ar man inte accepterade langre, nu snackar jag inte om saft, mjolk och lask. Utan om du vill roka en hovding nar de andra sitter och smuttar pa ol/vin/vodka, you name it. Sa fungerar inte det. Du kan ocksa kora mineralvatten eller alkoholfri ol, om det ar smaken du ar ute efter.

Det ar ingen dalig idé att lamna alkoholen bakom sig. Du kommer skratta istallet for att grata! Ga ut en valfri fredag eller lordag, och iakta dem som beter sig som svin, skratta lite latt for dig sjalv och ga hem med ro. Alla blir inte svin nar dem dricker, men manga blir det blir.

Jag tror alla har upplevt en riktig karatefylla, dar precis allt gick at pipan och dagen efter kanner man sig sadar. Fylld med angest och fragan om vad som hande igar, ar bara borjan. Du maste tanka positivt och ha en vilja att lamna det, sa ska du se att det gar bra for dig.

Du har inget att forlora genom att fullfolja din behandlig. Vart ar den positiva installningen som fanns i borjan? Du vet att vanner till dig har blivit battre pga av behandligen, sa ge nu fan inte upp om det hara.

Skulle det mot formodan inte fungera som du tankt dig, sa provar du ibogain. Darefter, kommer du bli som en helt ny manniska.

Du behover pengarna, och att anvanda sjukpenningen ar inget att skammas for. Du maste overleva, och under en tid framover sa kommer din sjukpenning vara din inkomstkalla.

Det ar bara temporart, inget som kommer halla i sig forevigt. Snart kommer du vara pa benen igen och jobba som vilken normal manniska. Vi ar tillatna att ga ner i svackor och befinna oss lite langre ifran alla andra. Sadana tillfallen ar bara tillfalliga och oftast, kommer vi tillbaka med ny energi, och ett mal uppsatt for att lyckas!

Jag tror pa dig Goatie, du kommer fixa detta. Blir det jobbigt sa kontakta en van eller nagon som du har nara.

Ledsen for luddig skrivning.
Citera
2011-10-27, 10:34
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelilgringo
Akupunktur för att bota missbruk? Du skämtar va? Jag tror fan att käka rå potatis har större successrate än det.
Du kan ju prova på ibogain eller någon annan hallucinogen, men personligen så tror jag det ända sättet att sluta är att verkligen vilja det, och du verkar bara leta efter nån magisk genväg.

akupunktur?? Jag tror jag dör..det funkar ju inte ens för att man önskar sluta röka...
Citera
2015-01-19, 20:50
  #42
Avstängd
Eggmangeltoddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goatboy
Jag var hos läkaren nu och min lever var ju såklart svullen. Han sa att jag ska ställa in mig i första hand att aldrig ta en droppe alkohol vilket jag sörjer nu men förstår att det är mitt enda alternativ då levern för ett år sedan fick en rejäl smäll och den klarar kanske inte mer en 2-3 sådana. Jag väntar med stor oro inför beskedet om hur levern ser ut nu då jag druckit betydligt mer nu än förra gången som levervärdena såg illa ut

Fan vad allt känns illa nu.. Måste dessutom fullfölja behandlingen även om den skulle visa sig vara skit då jag inte klarar av att jobba nu. Behöver verkligen Sjukpenningen även om jag hatar att behöva utnyttja den möjligheten..

Tjenare getpojke, hur gjorde du, drog du en iboga-tripp?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback