26 922 besökare online
856 825 medlemmar • 45 813 560 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Droger > Opiater och andra opioider
Visa resultat för omröstning: Vilken är den bästa opiaten enligt dig?
Diacetylmorfin (Heroin) 63 15,95%
Tramadolhydroklorid (t. ex. Tramadol, Tradolan, Tiparol) 80 20,25%
Oxikodon (t. ex. Oxycontin, Oxynorm, Targiniq) 91 23,04%
Ketobemidon (t. ex. Ketogan, Ketodur) 8 2,03%
Metadonklorid (t. ex. Metadon) 15 3,80%
Buprenorfinhydroklorid (t. ex. Subutex, Temgesic) 57 14,43%
Alfacetylmetadol 1 0,25%
Morfinsulfatpentahydrat (t. ex. Dolcontin, Oramorph) 11 2,78%
Morfinhydroklorid (t. ex. Morfin, Depolan) 19 4,81%
Hydromorfonklorid (t. ex. Palladon) 10 2,53%
Fentanyl (t. ex. Durogesic, Fentanyl) 15 3,80%
Kodein (t. ex. Spasmofen) 22 5,57%
Annan (skriv i tråden) 3 0,76%
Antal röster: 395. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara på ämne
Ämnesverktyg
warriors
Medlem
warriorss avatar
vilken är bästa opiaten

NR1 dilaudid
NR2 Ketogan av gamla sorten inte novum det är bara dynga
NR3Vitt Heroin med hög procenthalt smaken i munnen när du får de i blodet mmm
NR4 Fentanyl injvätska
NR5metadon injvätska
NR 6 brunt heroin
Men bästa fixen är cola och dilaudid(eller smack) en cocktailpå det det är som klockor ringer du lyfter från marken men fan så beroende framkallande
du skjuter i dig så länge du har!

Durogesic
Medlem
Durogesics avatar
1. Diacetylmorfin (förutsatt att det är bra kvalitet och gärna vitt!)

2. Palladon (Hydromorfon)

3. Fentanyl (Dock enbart att röka det! tycker det slår bra mycket mer än att ha på sig det eller att ta det under läppen... Det ultimata är dock att blanda)

4. Oxykodon

5. Metadon

6. Morfin

8. Subutex

9. Diverse skit som knappt biter såsom Dexofen, Tramadol, Kodein

Har säkert glömt något preparat men då får det vara så!

Fan vad sugen man blev nudå! Vad fan skulle jag in här och göra?

pushingupdaisys
Medlem
pushingupdaisyss avatar
1 Heroin IV, alltid.
2 100mg dolcontin rakt upp i armen den med
Sen måste det väl bli fentanylplåstren, men jag känner mig oftast bara frisk. Enda gången jag fick en vettig kick på det höll jag på att kvävas av mina egna spyor och annat trevligt så...
Sen får det väl bli tram och sen har jag inte provat mer skoj förutom kodein i opiatväg och det är ju en nödlösning, typ om man hittar hemma hos ngns föräldrar eller så.

Haruspex
Medlem
Haruspexs avatar
Eftersom att jag är sämst och enbart har provat två opioder så får det bli

1. Subutex
2. Tramadol

addictbynature
Medlem
Heroin tveklöst. (sålänge kvallen är vad den alltid SKA vara)
IV är och förblir mitt enda intagningsätt gällande varor.

Säger som nån innan, fyfan vad jag blev sugen nu..Men men, snart drogfri i..länge iaf.

banan-mannen
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av addictbynature
Heroin tveklöst. (sålänge kvallen är vad den alltid SKA vara)
IV är och förblir mitt enda intagningsätt gällande varor.

Säger som nån innan, fyfan vad jag blev sugen nu..Men men, snart drogfri i..länge iaf.
ursäkta för offtopic, men kan du beskriva herion ruset?

L.A.M.F
Medlem
L.A.M.Fs avatar
1 Heroin, tja vad ska man säga...
2 Oxycontin, mjukt, svävande, lyfter man sakta men säkert...
3 Morfin IV i samband med operation, samma som ovan fast inte lika kraftigt
4 Subutex, det jag har mest erfarenhet av och alltid kommer ha en plats i mitt hjärta
5 Subuxone, samma som ovan fast man behöver lite mer.
Senast redigerad av L.A.M.F 2009-10-16 kl. 16:31.

TjackadHamster
Medlem
TjackadHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackadHamster
Har bara prövat Tradolan/Tramadol, Subuxone och Cocillana-Etyfin.

Cocilliana kommer på en lätt första plats, men det är svårt att jämföra då jag bara tagit det någon enstaka gång. Ruset är kraftigt och det är hög mysfaktor på det. Helt underbart då man är ganska trött och bara kan ligga i soffan och må underbart.

Subuxone/Subutex kommer väldigt tätt efter. Har prövat det många gånger, och då flera dagar i sträck. Bästa noddningen och helt underbar att somna på. Det bästa är att jag har nät intill noll tolerans mot preparatet så det sitter säkerligen i 24 timmar +.

Tamadol/Tradolan är något jag inte uppskattar fullt så mycket. Tycker den är för svag och att det inte händer så mycket. Men aldrig fel det heller om ovanstående eller andra opioider är svåra att få tag på.

Prövat lite mer nu då:

Heroin IV tog lätt förstaplatsen, såklart. Dock var det heroinbas, så vitt heroin återstår. Knullande skön känsla vid påslaget, går inte undvika att stöna tungt. Mysfaktorn var hög, ett varmt rus. Dvalan med halvsovning och noddning kombinerat var sjukt skön. Satt resten av dagen, och dagen efter var man i stort sett normal. Även jag blev ett exempel på att man kan skjuta heroin utan att gå ner sig. Har inget beroende av opioider. Dock så kände jag att jag blev aningen besviken, eftersom den har sitt rykte, och ruset levde inte upp mot förväntningarna. Tänkte "Jaha... och sen då? Det här var ju inte så speciellt." Men helt klart bästa opiaten än så länge.

Oxykodon har jag inte så mycket att säga om. Ligger delad tvåa med Sub. Har inte mycket att säga. Grymt skön. Kan inte riktigt förklara. Den som prövat Oxy vet.

Kodein ligger sist i alla fall. Men ändå skön på sitt sätt. Lite väl milt, men lite udda opioidrus. Passar bra med cannabis i alla fall.

"Man kan undra hur det får plats så mycket droger i en sån liten kropp" - El Maco / Paco

Caution
Medlem
Cautions avatar
Jag är inte i närheten av så erfaren som många av er, men kan väl göra en lista utifrån de få opioider som jag testat!

1. Oxykodon. Håller med om den mjuka, svävande känslan. Var väldigt skönt, och väldigt starkt. Provade bara två gånger, antar att det kan vara mycket bättre då man vant in sig lite, brukar ju funka på det sättet med opioider. Kändes onödigt att prova fler gånger då beroenderisken är för stor i mitt tycke, och dessutom är jag helt nöjd med de lättare varianterna.

2. Morfin. Även detta har jag bara testat tre-fyra gånger, mycket för att jag ville veta hur det kändes. Opiatdrömmarna jag fick vid ett av tillfällena var inte att leka med. Var dock bara den gången jag fick bra effekt, de övriga gångerna tog jag antingen felaktig dos eller var för opiatovan för att känna den sköna känslan. Är väl egentligen som Kodein med raketskor.

3. Nu börjar vi komma in på de opioider som jag faktiskt känner bra. Här sätter jag Kodein. Ruset är förjävla fint, man kan bara sitta och njuta av känslan till en film eller vad som helst. En otroligt stor nackdel är dock att det är så kort och att man inte kan återdosera hursomhelst. Denna nackdel är i min mening så stor att jag oftast föredrar andra opioider över Kodeinet, trots att jag tycker mer om själva ruset. Hur kul är det att hooka upp för en opiatkväll med en polare och sen är det över efter två timmar. :P Löses dock om man röker till. En annan grej är att jag personligen ibland blir tämligen lättirriterad under rusets avklingande.

4. På fjärde plats får jag nog placera Tramadol. Att man inte bara mår opiatbra utan även blir pigg och social är bra egenskaper. Passar utmärkt att ta när man ska gå ut på krogen såväl som när man bara vill sitta hemma och se en film. Otroligt allround, passar också som handen i handsken till att blanda med Cannabis. Ruset sitter också i under lång tid och det är lätt att återdosera, toppen! Nackdelar är kramprisken, den ruskiga AT:n och att toleransökningen är så snabb.

Har också märkt att man får en väldigt hög bestående tolerans om man har käkat ett tag och varit uppe och snuddat på större doser, synd. De bästa effekterna inträder bara i början av användandet, nu efter några år ger det mig inte i närheten lika mycket som i början. Här vinner kodeinet mark, det är lika trevligt idag som första gången.

5. Buprenorfin. Här misstycker nog många, men Buprenorfinet ger inte mig personligen ett så superbra rus i jämförelse med dess konkurrenter. Dock är det väldigt trevligt att man blir pigg och social, samt att det håller i länge. Det tycker jag är otroligt viktigt hos en drog i allmänhet, jobbigt om man ska behöva oroa sig för att ruset ska ta slut bara för att man just har peakat.

Dessutom är det väldigt dyrt - i alla fall i mina trakter, runt 400kr/8mg. Ni som bor i storstäderna och kan köpa för 200kr har väl en helt annan situation kan jag tänka mig, snacka om budgetdrog!

6. Etylmorfin. Detta är väl väldigt likt kodein egentligen. Har dock bara fått i mig det via Cocillana, det var mycket skönt, men det påverkade magen alldeles för negativt för att få ett bra betyg.

7. Vill dessutom slå ett slag för Kratom, eller Krypton som jag har provat. Det är väl egentligen ingen riktig opioid, men väldigt likt. Svårt att ge ett informerat val kring denna drog då den är så ny och jag har testat den så lite. Höll i sig länge, gjorde mig glad, social och pigg. Det krävdes dock väldigt mycket för att få bra effekt och toleransen verkade öka betydligt för varje rustillfälle.

Som ni märker värderar jag personligen opioider som gör mig mer social och ger mig mer energi och inspiration till att göra olika saker. Att bara sitta och nodda brukar inte vara mitt mål, men det är ju tveklöst skönt det också.

Cuddle
Avstängd
Cuddles avatar
Tramadol, är den enda opioden jag prövat, och den sista, helnöjd!

AntiAlias
Medlem
AntiAliass avatar
1) Heroin - Skönast helt enkelt och smidig att lösa och rolig att röka.
2) Oxykodon - Riktigt, Riktigt mysig substans den också och duger helt klart som ersättning för H.
3) Ketogan - Bra tablett också, underskattad av vissa.
4) Metadon - Varar länge och ger ett bra rus, trevligt att slänga i sig tidigt på morgonen och sen bara glida hela dagen. Lite tråkigt bara att dom inte ger någon direkt kick att skjuta.

fenazepam
Medlem
fenazepams avatar
1: här kommer oxycontinen in för den är så jävla nice, speciellt vid iv.
2: heroin, bara kört ett par ggr. både rökt och kört iv.
3: ketogan i stolspiller
4: subutex, lång och skönt rus.
5: krypton
6: morfin meda, denna får ett lågt betyg pga att jag inte hade verktyg och var tvungen att äta dom, och de har ju sån dålig oral biotillgänglighet.
7: kodein
8: tramadol, som jag tyckte var sjukt skön i början, men nu när man testat lite bättre grejer så tycker jag knappt att det är en opioid...

det jag önskar att få köra är väl hydromorfon, samt oxymorfon, dessa låter riktigt nice.

och jag ska snart få testa Matrifen, Depotplåster 75 mikrog/timme
Nycomed( den aktiva substansen är Fentanyl).
Senast redigerad av fenazepam 2009-12-09 kl. 01:40.

Svara på ämne
Topp Dela »